[AM] Met een duitse hengst willen dekken hoe???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

devine

[AM] Met een duitse hengst willen dekken hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 09:24

Ja ik wist niet hoe ik het anders moest verwoorden maar mijn vraag is eigenlijk of iemand mij kan vertellen:
hoe het gaat wanneer je een duitse hengst voor je merrie hebt gezien en daar intresse in hebt om je merrie dan gedekt te laten worden door hem?
Hier in Nederland ga je erna toe of maak je een afspraak hmmm ja ok maar hoe gaat het dan over de grens en zitten daar dan ook addertjes onder het gras (btw , invoerkosten) ja ik weet het niet Ach gut

Klinkt misschien dom maar ik ben gek van het duitse bloed en zie vaak duitse hengsten waar ik helemaal gek van ben en ga dan ook naar de site's (via google Haha! ) maar mijn duits is niet echt geweldig dus dan is het al een gedoe om zo een site te bekijken..... Bloos

Nou ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven hierover?
Bedankt alvast Pling

Dees

Re: Met een duitse hengst willen dekken hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:26

Die vraag zit ik ook min of meer mee...
*abonneer* Haha!

devine

Re: [AM] Met een duitse hengst willen dekken hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 09:29

Nou hopen dat we zo wat meer info hierover krijgen Knipoog

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:44

We dekken vrijwel alleen maar met Duitse hengsten. Dat is niet zo moeilijk. Veel hengstenhouders hebben ook een Nederlandse agent, die het zelfs vers distribueert. Onze DA woont net over de grens in Duitsland en daar wordt het altijd naar toe gezonden.
Meestal is het wel de ene dag bestellen voor 10.00 uur en dan pas de volgende dag krijgen, een goede planning en twee keer bestellen is dan wel nodig. Ik weet niet hoe het bij de Landgestuete zit met verzending en zo. Met een sperma-begeleidingsbiljet kun je het echter ook halen in Duitsland, alleen vergt dat wat kilometers.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:47

De merrie een tijdje parkeren bij de Duitse hengsthouder behoort tot de mogelijkheden?

Kan bijvoorbeeld een willekeurige Nederlandse stal sperma van Duitse hengsten oplaten roepen of zit je dan echt vast een een IJzeren man ofzo?

Hoe zit het met de registratie van de dekking - Nederlands dekbewijs of via een Duits stamboek?

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 09:50

Dees wat lachen je hebt ook afstammeling van Balzflug Haha!
Goeie vragen trouwens Bloos

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:11

Dees schreef:
De merrie een tijdje parkeren bij de Duitse hengsthouder behoort tot de mogelijkheden?

Kan bijvoorbeeld een willekeurige Nederlandse stal sperma van Duitse hengsten oplaten roepen of zit je dan echt vast een een IJzeren man ofzo?

Hoe zit het met de registratie van de dekking - Nederlands dekbewijs of via een Duits stamboek?

Ja, zelfde voorwaarden als hier, zo rond de 7 euro per dag. Soms handig om ervoor te kienzen de merrie pas na 18 dagen (drachtigheidscontrole) op te halen.

Als iemand sperma wil bestellen hangt het af of ze bijvoorbeeld in de planning van Visschedijk liggen, die veel in Duitsland ophaalt en in Nederland aflevert. Een duitse HH wil graag wel een diernartsenadres als afleveradres, maar ook verschilt. Veel HH hebben goede websites met hun ABG (Algemene voorwaarden)

We fokken bij Zangersheide die alles toelaten qua merries en hengsten en je altijd een volledig paspoort en papier geven. Hoe het KWPN dit doet weet ik niet. Je krijgt in ieder geval een dekbewijs van de HH, maar je moet wel aangeven bij welk stamboek je wilt inschrijven.

Veel hangt dus af van de indiv. HH en hoe die het heeft geregeld. Als je hun een mail stuurt word je wel wijzer.