opfok van een welsh A hengstveulentje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tietje

opfok van een welsh A hengstveulentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 17:14

Ik heb eeb welsh a hengstveulentje (high flown's viper x dare devill) en die mag/moet binnenkort van z'n moeder af. Het liefst zou ik hem met soort en leeftijds genootjes laten op groeien en ook goed in de hand willen houden. Bij ons in de beurt weet ik verder niemand met ook welsh a hensgtveulen(tjes) en bij opfokstallen staan alleen paardenveulens. Het liefst wil hem tot ongeveer 2,5 hengst laten als dat lukt. Wat doen jullie met jullie hengst veulentjes? Weet iemand een leuk adres in zeeland liefst redelijk in de beurt van Zierikzee.

Westernfreak

Re: opfok van een welsh A hengstveulentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:31

Wij fokken wel hengstjes op (ook voor derden), maar wij zitten wel heel ver bij jullie uit de buurt! (Bij Emmen de grens over) Clown
In de buurt van Zeeland...geen idee, maar je zou even kunnen informeren bij High Flown Stud (fokker en eigenaar van Viper) of zij iets weten. www.high-flownstud.nl

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 00:26

Dank je ik heb inderdaad al wel contcact met Marian hier over gehad in het voorjaar mag hij daar ook wel de wei op maar ik zit dan nog met de komende winter maanden

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:29

Wintermaanden gaan ze hier altijd gewoon op stal, worden ze tenminste ook handmak. Ze komen per 2 in een box te staan en elke dag naar buiten, alle hengsten/ruinen bij elkaar, jong en oud.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:23

Bij ons niet, imo harden de pony's daar goed van uit. Lachen

Handmak maken moet je als veulen doen en in de wei komen ze regelmatig in handen (bekappen, ontwormen e.d.).

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 10:26

Nou ik weet nog steeds niet zo goed waar ik met mijn veulen heen moet en ik wil binnen nu en zeker twee weken afspenen zijn er anders mensen hier in de beurt die ook met hun veulen om hoog zitten? Ik heb eventueel wel een wei tot mijn beschikking met een schuilhok er op maar om die van mij nu helemaal alleen te zetten!

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:25

Tietje schreef:
Nou ik weet nog steeds niet zo goed waar ik met mijn veulen heen moet en ik wil binnen nu en zeker twee weken afspenen zijn er anders mensen hier in de beurt die ook met hun veulen om hoog zitten? Ik heb eventueel wel een wei tot mijn beschikking met een schuilhok er op maar om die van mij nu helemaal alleen te zetten!

Misschien moet je een oproep doen voor iemand die ook een hengstveulentje heeft en die zelf geen land heeft.
Kunnen zij hem bij die van jou zetten. Heb je hem in je eigen land en kun je dus doen en laten wat je wilt.

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 22:56

JA DAT PROBEER IK BIJ DEZE DUS ALS JE IEMAND WEET? GEEF HET DOOR!