Sinds wanneer/hoe lang rijden jullie op een gangenpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tifa

Sinds wanneer/hoe lang rijden jullie op een gangenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:47

Hoi,

Hoelang rijden jullie al gangenpaarden??
Ik ben erop begonnen, op ijslanders, en rijd er nu 4 jaar op.

Groetjes Tifa Haha! Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 26-08-06 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel veduidelijkt

Coconut

Re: Hoelang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:54

Even kijken....

2 jaar geleden begonnen met Floris rijden, een IJslander...en nu rijd ik vaak op Skessa een IJslander.. Dusja...heb ongeveer een halfjaar die IJslander 'gereden. En nu Skessa Lachen

BleikjA

Re: Hoelang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:20

Ik denk 6 jaar ongeveer... 7 als je het jaartje erbij telt dat ik Bleikja verzorgt had, maar ik kon toen niet tölten enzo .....

hrappur

Re: Sinds wanneer/hoe lang rijden jullie op een gangenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 13:53

toen in 14 was heb ik een stal in egmond ondekt.. waar ik een tijd een merrie verzorgte .. ( een ijslander dus)
en toen ik bijna 15 werd heb ik hrappur gekocht... die heb ik nu al 2 jaar

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 23:40

Eehh, jeetje... al heel lang. Van 1977 tot 1986 ieder jaar op ponykamp geweest bij 't Peerdespul in Havelte. Niet dat ze daar allemaal konden tölten destijds, maar 't waren wel IJslanders of wat daar voor door moest gaan. Toen een paar jaar niet, tot ik in 1989 Röskva kocht. Daar heb ik tot vorig jaar eind april op gereden, toen werd ze kreupel, peesblessure. Het is helaas niet gelukt die te laten genezen, ben ik ruim een jaar mee aan het modderen geweest. Half mei dit jaar heb ik besloten dat ze, drie jaar eerder dan gepland, officieel met pensioen is. Dus die loopt nu lekker in de wei gras te eten. Half juni heb ik Dögg gekocht, die moet nog even groter groeien voor ik er op kan. Dus in de tussentijd vermaak ik me met het bijrijden van paarden van andere mensen. Eentje wegens tijdgebrek van de eigenaar, eentje omdat de eigenaresse er verder mee wil komen en eentje omdat de relatie tussen eigenaar en paard ff wat moeizaam verliep. Alledrie ook IJslanders natuurlijk, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

LokusSpokus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:28

Sinds 1994 tot heden elk jaar op kamp geweest bij 'T Peerdespul, net als mijn voorganger... Tot en met 2000 als kampkind, waarbij ik nog niet veel aandacht aan tolt besteedde... In mijn laatste jaar nog wel wat geleerd (hoe het nou precies werkte) en toen op wat beter getrainde en goed toltende paarden gereden (in de ring voornamelijk) en toen begon het feest. Het jaar erna leiding en toen als leiding eigenlijk altijd een paard gereden wat goed kon tolten. Overigens vind ik IJslanders afgezien van de tolt ook geweldige paarden om op buiten te rijden, vooral in de natuur rondom Havelte...
Voor zo lang het nog duurt zal ik daar blijven rijden, maar ik denk dat na 12 jaar een voorlopig einde aan mijn IJslandse carriere komt. Boos!

Kaeti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:14

Écht rijden... oii, zo'n 4 jaar. Daarvoor er al vaak opgezeten (schuld van m'n moeder Tong uitsteken Tong uitsteken )
Nog nooit op iets anders gezeten dan een IJsco. niet helemaal waar. Eén keer een Fjord, en een paar keer een shet, meer niet Knipoog

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:23

91' de ijslanders leren kennen en die zomer ook gelijk op ponykamp geweest. en zins die tijd niet meer weg te slaan van ijslanders. ( andere gangen paarden helaas nog niet de mogelijkheid gehad om te testen)

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:05

Een paar jaar geleden belde een collega op of ik haar paard wilde rijden ivm tijdgebrek. Zij wist dat ik een nieuw bijrijdpaard zocht, nadat ik verhuisd was van Friesland naar Groningen. Dat paard was dus Sikiley, de eerste IJslander die ik ooit gezien had. Na een strijd van ongeveer een half jaar vonden we elkaar toch wel aardig en kon het echte rijden gaan beginnen. Geweldig paard, wat een karakter en temperament en wat een gangen, ik mis mijn lieve Siki nog elke dag...
Nu na het overlijden van Sikiley mag ik op Karma passen en heb ik Galdur gekregen van de familie Mulder/Ter Schure van Stoeterij Kandia. Maar voordat ik op hem kan rijden, dat duurt nog wel even, hij is nu net twee maand oud.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:17

Ik rijd alweer 2 jaar op IJslanders. Lachen (is nog niet te zien, ik heb geen les erop, naja soms. Maar het is meer boscrossen Tong uitsteken op het paardje van een vriendin Tong uitsteken)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:37

denk alweer 4 jaar geleden, begonnen met een American Saddlebred merrie bij te rijden, werd later een töltende draver en sinds dien van alles gereden(paso, singlefooter, ijslander en andere töltkruisingen). Heb nu zelf een Singlefooter jaarling en Peruaanse Paso merrie.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:37

Ik had voor ik Röskur kreeg één keer op een ijslander gereden, op IJsland op een natuurtölter (ik wist toen ook nog niet wat tölt was Clown). Ik heb hem nu 3 jaar, dus dat is ongeveer mijn hele gangenpaardcarriere (3 jaar).

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:29

ik rijd zelf nu 10 jaar.... 5 jaar geleden ging ik voor 't eerst op ponykamp met ijslanders en drie jaar geleden ben ik begonnen met lessen op ijslanders... en daar is 't tot nu toe bij gebleven (en vakantiewerk met ijsjes)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:23

Ik heb de IJslanders leren kennen door een stage bij Punktur (toen nog in Nederland) in 2001. Toen in 2002 voor het eerst bij Stal Edda op Vlieland gewerkt en daarna eigenlijk wel regelmatig op IJslanders blijven rijden. Afgelopen maart is helaas mijn bijrijdpaard verkocht, waarna ik definitief voor de IJslanders heb gekozen en inmiddels heb ik Jónas. Haha!

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:55

Ik rijd nu ongeveer 10 jaar waarvan minstens 6 jaar op ijslanders, heb nog een tijdje half ijslanders half gewoon manege les gehad. heb Thokkadis sinds april 2000, sinds toen rijd ik alleen maar IJSlanders. OP kamp geweest op de B hoeve en afgelopen 3 maand getraind in Canada.

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:41

Vorig jaar zomer heb ik pas voor het eerst op ijslanders gereden. Maar ik ben er al een jaar of 5 helemaal weg van Tong uitsteken
Ben trouwens ook 3x bij 't Peerdespul geweest!!

SAMIERTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:22

Ik rijd pas sinds iets meer dan een jaar op IJslanders!
Vind het nu helemaal geweldig! Pling

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:37

Ik rij nu zo'n 13 jaar op Tennessee Walking Horses. Voor mij niets anders meer!

Maria_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:10

Sinds vandaag! Ik had al meer dan 4 jaar niet gereden (ben student, dus altijd geldgebrek Knipoog ). Maar ik wilde toch heel erg graag weer gaan rijden en IJslanders leken me al erg lang leuke paarden. Het was even zoeken naar een stal in de buurt waar je lessen kon krijgen op een IJslander, maar vandaag ben ik voor het eerst bij Bakari geweest. Het was erg leuk, vooral de tolt is toch wel erg bijzonder, het zit heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:32

sinds 3 jaar, mijn appaloosa is ene gangen paard, hij kan tolten en de telgang kent hij ook.

angelica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:23

Hoi,
Van mijn 14e tot mijn 16e een verzorgpony gehad (c pony).
Van mijn 19e tot mijn 22e op kwpners gereden op de Eindhovense manege waar ik graag op een volbloedje reed lekker voorwaards en niet zo lomp groot.
Via een collega getipt.. is een Ijslander niet iets voor jou. Ik naar Oirschot mijn eerste Ijslanderles....................wat belachelijk grote mensen op die kleine paardjes!!!!. Verkocht(hihi) nooit meer een ander paard meer voor mij. Een paar jaar later kocht ik Bragi fra Breidablik en inmiddels heb ik twee Ijslanders en geniet ik nog elke dag van die kleine gevoelige paardjes ik ben nu 36.
Dit is zo'n beetje mijn verhaal.
Groetjes Angelica.