Zijn moeder is grijs, zwart-bont geboren (het veulen is zijn halfbroertje)

Zijn vader is volgens zeggen een panterbonte appaloosa, maar dit is dus maar een verhaal, hoeft dus niet echt de vader te zijn. Papa kan ook onbekend zijn.
Mijn paard is bay (op het eerste gezicht) maar hij heeft ten eerste bruine haren in zijn manen en staart, in de manen veel, echt een voskleur, geen verbleking. Daarnaast heeft hij enkele witte haren in manen en staart.
Tijdens de verharing (najaar en voorjaar) heeft hij meer witte haren en ook nog eens witte haren in de flanken, op zijn rug en enkele witte haren op de benen (beetje stekelharig achtige verschijnselen)
In de zomer is hij heel licht bruin, de benen zijn zwart (op zijn 2e gitzwart) nu zijn ze zwart met bruine en grijze haren erdoorheen.
In de winter is hij donkerbruin en tegen de verharing aan is hij bijna zwart.
Hij heeft wel altijd een wat lichtere buik en flanken. Hij heeft tussen het bruin op zijn lijf zwarte haren zitten, vooral op de kont en in zn hals (soort agouti effect)
Ik heb niet zoveel duidelijke foto's, zal er binnenkort een paar plaatsen met betere details van de kleur.
Zomer

hoofdje in de zomer
Winter als jaarling

najaar
Ik denk nu zelf dat hij brown is met wat stekelharige highlights
maar over brown kan ik vrij weinig vinden op internet, heb ook het idee dat dat meer richting zwart is?