livvy schreef:Erg bedankt voor het meedenken!! Ik ga me in deze hengsten verdiepen. Harley was ik idd ook al tegen gekomen, heb hem zelf al een aantal keer op shows zien springen en mijn indruk was goed
Harley sprong vorige week dinsdag in Ermelo een heel sterk rondje. Paard is wat sterker geworden in zijn lijf en liet een aantal hele goede sprongen zien! Vond hem voorheen nog weleens wat duikerig overkomen, maar nu sprong hij bijna uit het boekje.
Citaat:
Casantos heb ik een paar jaar geleden gezien en vond hem toen nogal slungelig overkomen, maar dit kan inmiddels veranderd zijn. Verder ben ik eerlijk gezegd meer bekend bij het KWPN dan bij het NRPS.
Dat vond ik er als 3-jarige ook van, daarom ben ik toen voor RH gegaan. Maar Casantos is ontzettend mooi in verhouding gekomen toen hij wat uitgezwaard was. Vond hem als drie-jarige ook maar een lange slungel, maar toen ik hem een jaar later terugzag in de competitie gaf hij een heel ander beeld! En nakomelingen lijken ook echt goed.
Citaat:
Zoals jij Royal Highness beschrijft zou dat ook nog een optie kunnen zijn (gelukkig zit ramzes al een aantal generaties terug..)
Hengst heeft nog niet veel gedekt, maar wat hij aan nakomelingen heeft lijkt goed. Veulen dat dit jaar op de veiling meeliep was ook absoluut een van de fijnste veulens. Mooi type en enorm sterk bewegen(al liet hij zich in ermelo niet helemaal optimaal zien. Ik heb hem thuis al een keer bekeken en toen liep hij nog veel sterker dan in ermelo!).