Spenen: wat doen jullie met je shetveulen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Spenen: wat doen jullie met je shetveulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 18:57

tja opfok is denk ik niet echt een optie, zoveel geld, en dat kleine ding dan tussen de KWPN'ers, friezen en weet ik wat voor giants er nog lopen! waarscheinlijk ben ik niet de enige met het probleem, dus wie weet kunnen we met z'n alle iets bedenken, of de veulens gezamelijk op een landje zetten, zodat ze wel met veulens kunnen op groeien, wie heeft het zlefde probleem? tips? opmerkingen? adviezen? ik hoor het graag!

Amandake

Re: Spenen: wat doen jullie met je shetveulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:23

bij ons gaan ze gewoon tussen de grote , eerst met mama en daarna zonder als ze het gewoon zijn Knipoog

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:21

Ik zou hier op bokt bij 'eenmaal andermaal' een advertentie plaatsen, misschien zijn er idd meer bij jou in de buurt die met hetzelfde probleem zitten Knipoog
Misschien is ruilen een optie? Tijdelijk het veulen van een ander bij jou in de opfok en die van jou tijdelijk bij een ander die ook shet heeft Ja

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:27

Ik heb zelf ook een shetmerrieveulen en het liefst zou ik haar ook bij andere shetlandveulentjes willen hebben over een paar maanden tot een jaar of 3 zodat ze lekker paard kan zijn, maar heb hetzelfde probleem als jou er is geen opfok voor shetten bij mij in de omgeving en ik wil d'r toch in de buurt hebben. Daarom denk dat ze gewoon lekker bij moeder blijft staan en gewoon wordt afgespeend.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:37

Mijn veulentjes gaan de winter bij Dennis en de merrie(s?) die daar bij staat en na de winter gaan de merries terug in de merrie groep en de hengstjes blijven bij Dennis lopen.

Omdat ik dit jaar voor het eerst een hengstje heb wat ik aan wil houden zal Dennis vanaf volgend jaar uit de hand gaan dekken ipv op het land zoals hij tot nu toe gedaan heeft. Dit zodat Xavi en Dennis gewoon samen kunnen blijven lopen, anders ben ik bang dat Dennis te mans word voor Xavi als het om de dame's gaat Knipoog.