Afstammelingen van Kingston

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frankinero

Afstammelingen van Kingston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 12:05

Ik vroeg me ineens af wie hier op bokt nu eigenlijk een Kingston in bezit heeft aangezien ik hem onder het zadel rij.
Qua karakter kan je geen lievere hengst voorstellen. Hij dekt KI en natuurlijk maar ik kan met tig anderen gewoon in de bak rijden. Hij hinnikt alleen heel lief.
Maar vertel eens over zijn kinderen en jullie ervaringen.

Hier een fotootje van hem:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alani

Re: Afstammelingen van Kingston

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:34

Zoals je weet heb ik een 7 jarige merrie van hem. Momenteel loopt ze L2 en we hebben de punten voor de M1. Ook heeft ze 2 veulens gekregen, beide hebben een 1e premie op de veulenkeuring destijds behaald. Haar laatste veulen heeft zelfs een uitnodiging voor de NVK gekregen.

Ik kom regelmatig Kingstons op concours tegen die het goed doen in de basissport. Ook zie ik veel overeenkomsten met mijn merrie. Het sprekende hoofd en het voorbeengebruik bijv.

Romandour hier op bokt heeft ook een Kingston die ze in de Z1 uitbrengt. Volgens mij heeft ze ook nog een 2 (of inmiddels 3) jarige.

Ik vind het jammer dat er altijd weinig met Kingston zelf is gedaan. En gezien zijn leeftijd zal dat ook niet snel meer gebeuren verwacht ik. Is jouw bedoeling ook om hem in de uit te brengen?

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 15:56

Kingston heeft zelf tot 3 jaar geleden in de Z2 gelopen en hij heeft gesprongen. Beiden onder Ingrid Langel die er toen mee gestopt is vanwege haar rug.
Nu rij ik hem en is het de bedoeling hem weer in de Z1 te starten. Maar dan moet ik wel eerst Z + winst met Frank zijn.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:47

Zoals je weet heb ik een 3jarige Kingstonmerrie. Ik heb haar sinds december en heb haar zelf zadelmak gemaakt en afgericht. 1 mei is ze 3 jaar geworden, en hoewel ik alles heel rustig aan wou doen pakte ze alles vreselijk snel op en zijn we nu alweer B + 10. Elke proef hebben we tussen de 190 en 200 punten dus dat zit wel goed met haar. Vrijspringen vindt ze ook ontzettend leuk, het is ook de bedoeling dat ik haar dan ook in het springen uit ga brengen als ze oud genoeg is, maar daarbij laat ik de dressuur zeker niet vallen!
Haar karakter is echt super. Overdag staat ze met de andere paarden van stal in de grote wei 100m van stal af en als ik haar roep komt ze keihard aangalopperen. Dan doe ik het hek los en galoppeert ze zo door naar de stal. Vaak als ik eraan kom staat ze dan stiekem hooi te eten, kijkt ze in haar stal, of als ze zich heel voorbeeldig gedraagd is ze zelfs al naar de wasplaats gewandeld. Ze is heel rustig en vriendelijk (soms komen er een heleboel kleine kindjes op stal, neefjes en nichtjes van de staleigenaar) en die staan dan allemaal om haar heen te springen, maar ze trekt zich er niets van aan. Onder het zadel leert ze dus heel snel, zoals ik al zei. De hele basis zit er voor 100% in en ook het wijken snapt ze al behoorlijk goed. Helaas is ze voorlopig nog geen 4 jaar dus L starten zit er nog lang niet in, dus doen we het lekker rustig aan op concours Knipoog

Hier met mij erop:
Afbeelding

En hier met het meisje dat heel af en toe op haar lest. Ze heeft zelf een C-pony Haflinger waar ze M mee gaat springen binnenkort, maar die dressuurt voor geen centimeter, vandaar dat ze Ukkie af en toe rijdt.
Afbeelding

romandour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:01

Hoi ik heb ook een Kingston. ff voorstellen. Romandour 09-06-1998 ruin 1.72m kleine kol beide achterbenen witte sokjes. Hij komt uit een Casanova x Prince Jackxx moeder. Ik heb hem ondertussen al 6 jaar. En rij er op dit moment Z1 +3 wp mee. Ik sta op stal bij dressuuramazone Maaike Lassche (Parcival) en H. van den Berg en heb dagelijks begeleiding. Romy is heel lief,sociaal en soms wat makkelijk. Hij is wel een beetje flegmatiek. Verder is ie op concours ook altyd braaf en loopt ie dan net als thuis. Ik vind het een heel fijn paard en ben blij met mijn Kingston. Maar ik kende Kingston zelf ook want met mijn vorige paard heb ik altyd tegen hem gereden toen liep ie onder Margaret Hammers. Nou voor vragen pm me maar.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:20

Ienemienie schreef:
Kingston heeft zelf tot 3 jaar geleden in de Z2 gelopen en hij heeft gesprongen. Beiden onder Ingrid Langel die er toen mee gestopt is vanwege haar rug.
Nu rij ik hem en is het de bedoeling hem weer in de Z1 te starten. Maar dan moet ik wel eerst Z + winst met Frank zijn.

In de tijd dat Ingrid Kingston reed stond hij bij ons op de manege en hebben wij ook met hem gedekt.
Het is idd een super lieve hengst en soms net een ruin in de omgang! Wat betreft de prestaties denkt ik ook dat er jonge leeftijd niet genoeg mee gedaan is en nu dit niet meer mogelijk is!

We hebben toendertijd uit een gekje gedekt omdat mijn merrie (toen 7 jaar) al vanaf haar derde geprobeert was te dekken, op allerlei manieren en dit niet wilde lukken. Besloten om het te proberen en niet te scannen. Maar na drie maanden had ze echt een heel ander karakter en wilde we toch wel weten of het gelukt was, en ja hoor gewoon in 1 keer raak!

Helaas heeft het veulen bij de geboorte een slechte start gehad (merrie perste alles in 1 keer naar buiten) en is op 5 maanden plotseling overleden!

PS staat hij nu bij jou op stal? of nog steeds bij de ronde?

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:20

trouwens het veulen zag er op de keuring veel belovend uit! en had een schitterende bouw!

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:38

Ik heb ook een 5 jarige Kingston merrie ( Kingston X Pion ) 1.69m. Donkere schimmel met een licht hoofd. Een echte dame en wil ook graag zo behandelt worden Haha!

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 20:02

Ik sta bij De Ronde op stal dus Kingie staat daar nog steeds!

Kingston kan zelf ook behoorlijk flegmatiek zijn, dus dat hebben sommige niet van een vreemden!

We gaan nu van de winter de 3 jarige aanpakken, vorig jaar winter hebben we er 2 ingereden en dat ging allemaal heel soepel.
Er zitten echt toppers bij en hij heeft bij ons voor heel veel donkerbruine nakomelingen met heel weinig wit gezorgd.

Zijn nakomelingen zijn allemaal super braaf eigenlijk.

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:32

Hoe oud is hij eingelijk?

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 08:51

Kingston is nu 14.