je shet verkopen omdat de klik er niet is?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

je shet verkopen omdat de klik er niet is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 19:09

ik zit echt met een dilemma.. en niet nu ineens, ik zit hier toch al een aantal maanden mee.

Ik heb mijn minishet, Moony, vorig jaar Mei gekocht. toen was er uiteraard ook nog geen klik want ik kende dr nog niet maar dacht, dat komt vanzelf.
nu, ruim een jaar later is het er nog niet.. en ik mis het heel erg eigelijk. Het is zo anders als ik iets met Moony doe vergeleken met Bento.
verder vind ik Moon een onwijs leuke pony, ze ziet er prachtig uit, kan eigenwijs zijn maar ook heel lief.
maar verder weet ik het niet zo goed.. ze is dol op kinderen, heb nu ook een klein verzorgertje voor dr, maar ik wil dr niet houden alleen maar voor een verzorger, ik moet er zelf ook nog wel lol aan hebben natuurlijk.
ik betrap mezelf erop dat ik dr vaak laat staan op het land, hooguit even poets en weer terug.. ze vermaakt zich goed hoor met dr vriendinnetjes op het land maar ja.. ik denk dat het leuker voor haar is om ergens te staan met kinderen die lekker met dr kunnen tutten.

wat mij tegenhoud is het feit dat ik vind dat je een pony koopt voor het leven, en niet na een jaar weer weg kunt doen, dit is ook niet goed voor de pony. het is dus heel erg tegen mijn principes in om haar nu alweer te verkopen.
ik heb alleen niet het idee dat de klik nog komt.. en ik wilde dr eigelijk voor de kar maar ik denk niet dat ze daar voor mij erg geschikt voor is aangezien ze zo de ene dag mega druk kan zijn en de volgende dag weer rustig, te onvoorspelbaar voor mennen vind ik.

wat zouden jullie doen in deze situatie? vind het zo moeilijk.. het is een super pony maar het voelt na ruim een jaar nog steeds niet als mijn pony Scheve mond

*edit* nog even erbij, nu niet denken dat ik nooit iets met dr doe hoor Knipoog er zijn ook weken dat ik bijna elke dag longeer of wandel oid, maar de laatste tijd is het iets minder geworden..
Laatst bijgewerkt door anne_bento op 21-08-06 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordnina

Re: je shet verkopen omdat de klik er niet is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:13

Ik zou verkopen. Ik koop in principe ook pony's voor het leven, maar als het om de een of andere reden niet gaat, dan maak je jezelf en waarschijnlijk ook de pony gelukkiger bij een baasje waar de klik wel mee is.

_Pilar_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:25

dit heeft er niks mee te maken, maar ze ziet er heel lief uit Tong uitsteken ik denk dat je iemand heel veel plezier kan doen met je pony Lachen iemand die wel elke dag iets met hem wil doen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:29

Ga er eerst eens serieus mee aan het werk, (het vergelijken met je vorige paard blijf je toch doen, dat doe ik ook) en dan groeit ze naar je toe. Een klik krijg je niet van kijken, maar van doen.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:18

Ik denk dat een klik er wel moet zijn vanaf het begin. En door dan samen aan het werk te gaan krijg je echt een band en wordt dat alleen maar sterker.
Ik denk, dat als je geen klik hebt met je pony, je het beste kunt denken aan verkopen. Om samen te werken heb je die klik nl nodig imo Lachen Is die er niet, krijg je alleen maar irritatie en daar heb jij niks aan en je pony ook niet.
Kan me wel voorstellen dat het moeilijk is, maar ik denk dat het het eerlijkst is tegenover jezelf en je pony Knipoog

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:25

Als de klik er niet is en je kunt iemand anders vinden die de pony helemaal
ziet zitten kun je hem volgens mij gerust verkopen. Je doet hem toch niet
'zomaar' weg. (Het is een fantastische pony om te zien > by the way.)

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:35

Ik denk ook dat je hem het beste kunt verkopen.
Je verteld zelf dat je vaak geen zin hebt om iets met je pony te gaan doen. Er zijn waarschijnlijk zat mensen die dat wel hebben. Die zul je er alleen maar blij mee maken. Dus ik zou zeggen zoek een goed tehuis voor je pony.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:54

Ik heb Nancy ook om die reden verkocht, ik kon er gewoon niet mee uit de voeten, en nu voelt het heel goed bij die mensen.

Mijn verzorgster had het er heel moeilijk mee, maar ik heb geen traan gelaten toen ze weg was, ze was op weg naar een betere toekomst..
Volg je gevoel..

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:17

Je moet doen wat je denkt dat het beste voor jou en haar is..
Luister naar je hart.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:38

Ierepier schreef:
Je moet doen wat je denkt dat het beste voor jou en haar is..
Luister naar je hart.

Helemaal mee eens,
En als je die keuze gemaakt heb moet je ook zo snel mogelijk die stap zetten, anders komt het er nooit van en krijg je er later spijt van.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:42

Ga met Albert mee, een klik krijg je niet van kijken, maar van doen. En kijk eens kritisch naar de markt, en hoeveel minishetten er aangeboden worden: hoeveel kans op een goed tehuis gaat je minishet krijgen als je haar verkoopt?

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:46

Cassidy schreef:
Ga met Albert mee, een klik krijg je niet van kijken, maar van doen. En kijk eens kritisch naar de markt, en hoeveel minishetten er aangeboden worden: hoeveel kans op een goed tehuis gaat je minishet krijgen als je haar verkoopt?

Dat is idd ook weer waar.. Maar je kan ook een besluit maken. Ik verkoop hem aan iemand waarvan ik zo ver weet dat dat een goed baasje is. Haar vaker kom bezoeken. En als het niet goed gaat tussen hun/hem willen verkopen. Jij haar weer terug koopt/Ze jou daarover infomeren...

Al moet je hiervoor wel mensen goed kunnen vertrouwen..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:02

Ik weet niet wat ik zou doen... Ik heb Niels nu ruim 2 jaar, sinds een halfjaar pas dé klik. (wist eerst nooit wat mensen daar nou mee bedoelden).
Ik heb hem toendertijd niet verkocht omdat ik dat tegen niemand zou durven vertellen, vooral tegen m'n ouders niet. En nu ben ik zo gigantisch blij dat ik hem nog heb. Het is nu gewoon helemaal mijn droompony gewoon helemaal geweldig Lachen Tsja ik zou dus ook nog afwachten, en véél doen, als je geen zin heb doorzetten etc. Succes.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 14:14

bedankt voor jullie reacties Lachen

ik heb besloten eerst inderdaad maar weer wat meer met dr te gaan doen, weer leuke lange wandelingen maken, verder met longeren en lange lijnen enz..
ik ben vreselijk bang dat ze verkeerd terecht komt, en dan heb ik dr nog liever hier met een verzorgertje, dan heeft ze het in ieder geval goed.. zoveel kost ze me tenslotte ook weer niet dus is het eigelijk ook geen probleem als ze wel blijft..

ik verkoop dr in ieder geval pas als ik het helemaal zeker weet, anders krijg ik er vast spijt van..

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:18

Tja, idd je moet meer met haar doen.
Is er dan nóg geen klik zou ik dr verkopen..
Want dan heb je er niet zoveel leuks aan Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:03

Ik kan me haast niet voorstellen dat je er geen klik mee hebt, ik heb dat juist altijd andersom Knipoog
ik ben altijd gelijk gek met mijn dieren en met de shet al helemaal.

Ik zou een gezamelijke hobby zoeken(lijkt wel relatiebemiddeling Haha! )
Of dat nu mennen, vrijheidsdressuur of met je shet aan de fiets is, als je iets hebt en je hebt samen plezier komt die klik er wel. Wss trekt je pony dan ook meer naar je toe.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:51

Ik kan me wel voorstellen dat de klik er niet is, heb het ook al een aantal keer gehad, en dan voornamelijk met merrie's, echt daar kan ik niet meer overweg, en als er dan iemand anders is die helemaal weg van het beestje is dan zou ik haar of hem echt verkopen, want dan krijgt hij/zij een veel beter leventje dan bij mij!!!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 07:57

bedankt Lachen ik nu eerst weer lekker met dr aan de gang.. zet dr ook niet te koop, maar mocht ik iemand tegekomen die toevallig opzoek is naar een shet als haar, en een echt goed tehuis kan bieden, kan ik daar alsnog over nadenken natuurlijk..
mennen durf ik met haar niet aan, ja misschien is ze wel super braaf dan maar ik vind dr te onvoorspelbaar, en vooral ook omdat ik nog nooit heb gement en het al eng vind, probeer ik dat liever met mn altijd rustige ruintje.

zal eens verder gaan met vrijheidsdressuur, daarmee bouw je natuurlijk ook wel een band op Lachen

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:32

ik denk dat je met bent evengoed een andere band heb. Hem ken j al vanaf de geboorte. dus die band is 'sterker'denk ik ..

moon is ook een poopy hoor Ja

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:44

Een klik kan ook veel later nog komen, bij iso had ik het pas na 3 jaar dat ik nu pas merk "ja hij wordt wat aanhankelijker"

Maar zelf geef je twee verschillende dingen aan A denk je dat die klink er niet is, maar die klik kan er in mijn ogen wel komen, misschien moet je juist wat meer met haar doen/omgaan om een band te krijgen.

B zeg je ze is wellicht te druk voor het mennen. ja hier kun je alleen achter komen door eht te doen en dan kan je altijd nog een besluit nemen. Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:47

Idd, lekker aan het werk gaan. Met Trendy had ik in het begin ook iets van 'dit word niets' en ik stapte er zelfs vaak met tegen zin op maar wou haar toch ingereden hebben. Ze mocht blijven omdat het een goede merrie is, in het begin niet omdat ik het zo'n leuke pony vond(ze was wel lief, maar net dat laatste beetje was er niet).

Nu begint het echt een hele leuke pony te worden waar ik echt heel veel plezier aan beleef. Ik rijd haar inmiddels zelfs liever dan Dennis of Roos!!!!

Met Dennis had ik het in het begin ook niet. Toen ik daar op stal pony's ging verzorgen was ik veel gekker met twee merries die daar op stal stonden(een shet en een KWPNer). Maar Dennis is nu(ruim 5,5 jaar later) echt mijn maatje voor het leven, die gaat nooit meer weg.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:06

Idd, volgens mij is het met veel pony's dat de klik met de tijd komt. Je hoort wel vaak ooh de klik was er meteen, maar volgens mij valt dat nog wel tegen met hoe snel zoiets komt.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:08

heb ik ok gehad na 3 mmaanden moest charlie weg maar ja het was een supper pony