hoe waren jullie hafs bij het inrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

hoe waren jullie hafs bij het inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 20:58

Waren ze van het begin af braaf of toch eerst lekker bokken en sprintjes trekken.
Mijn haflinger Abel is best bijdehand en ik denk niet dat hij alles meteen zeer braaf zal doen Clown
Hij schrikt nergens van maar kan aan de hand bokken en steigeren als hij zo'n bui heeft, meestal is ie erg lief hoor haha Vork
wat zijn jullie ervaringen met het inrijden van haflingers?

Mando

Re: hoe waren jullie hafs bij het inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:20

Helemaal gestoord.... nee hoor.. hij is vreselijk ondeugend... maar dat is juist leuk

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 21:45

Mando schreef:
Helemaal gestoord.... nee hoor.. hij is vreselijk ondeugend... maar dat is juist leuk

wat versta je dan onder ondeugend? beetje racen?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:05

Als ik links wil, wil mijnheer perse de andere kant uit.... (lukt hem niet)... soms bokken en stuiteren als hij ergens geen zin in heeft... en dan dat ondeugende koppie erop.. zo van.... ik ga het proberen lukt het niet dan heb ik pech....
Hij is niet gemeen ofzo... maar soms vreselijk jolig.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:07

Janouk ging heel hard racen, stond in ene stil, hoofd tussen haar voorbenen. Handstand dus. En daar ga je.
Een echte shetlander actie.

EsSmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:11

Ik had ook een haflinger. een ruin, die trok met zijn inrijden heel graag sprintjes en als er ineens iemand anders dan mij op zijn rug kwam ging hij bokken...
ik heb '4 a 5 weken geleden hem verkocht, met rijden was hij lief maar met de omgang te sterk, hij is 4 jaar.. nu heb ik een nu een merrie van 17 jaar maar het is echt een lievert!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:17

hmm.. mijn verzorghaf is pas geleden ook ingereden en dat ging (gaat) echt super Ja.
Natuurlijk was het in het begin best spannend enzo, en schrok hij van dingen enzo om zich heen.. maar nu gaat het al stukken beter, hij liep ook een beetje vast op één kant maar dat is nu al (haast) niet meer te merken, af en toe nog een beetje eigenwijs en ik heb er ook een paar keer opgezeten en hij probeert me wel uit maar verder gaat het heel goed hoor.
Hij is absoluut niet gemeen, zoals bokken of steigeren .

boellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:29

kitzbi was echt heel lief daar ben ik met 1 week onder het zadel na buiten gegaan om te rijden.en doe dat nu 1 a 2 keer per week.
verder in de bak is ze ook lief ik rij haar niet veel omdat ze nog jong is maar ze is nu 5a 6 mnd onder het zadel en gaat heel goed

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 10:10

klinkt allemaal gelukkig niet extreem, ik heb alleen KWPN-ers zadelmak zien worden hiervoor en dat kunnen echt draakjes zijn. klinkt een stuk beter bij de haffies

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:47

Eerst super braaf, hij liet alles toe
Maar toen kwam na een jaar de pubertijd, bokken steigeren, in een hoek staan er niet meer uit willen, hij verzette echt geen stap. zich klem zetten tegen de bakrand! ik heb wat met hem beleefd. maar nu is ie super braaf, dus, er is hoop voor alle dwarse haflingers Tong uitsteken

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:41

Super braaf, hij heeft nu nog maar ong. 3 keer gebokt en verder nog bijna geen stap verkeerd gezet. Hij is nu 3,5 maand onder het zadel, dus waarschijnlijk krijgen we over een tijd de puberperiode Nagelbijten / Gniffelen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:13

Schawtje schreef:
Super braaf, hij heeft nu nog maar ong. 3 keer gebokt en verder nog bijna geen stap verkeerd gezet. Hij is nu 3,5 maand onder het zadel, dus waarschijnlijk krijgen we over een tijd de puberperiode Nagelbijten / Gniffelen

Maak je borst maar nat Nagelbijten / Gniffelen

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:56

jessie is nu ongeveer 1,5 maand onder het zadel,en heeft werkelijk helemaal niks gedaan.Geen bokje niet gek doen,niet schrikken helemaal niks.Dan denk je ook van er moet toch wel wat komen nog.hihi

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:06

Ik heb de mijne gekocht van mensen die er eerlijk bij vertelde dat het zadelmakmaken niet gelukt was. Je kon er ook bijna niet meer opstappen.

Ik heb een half jaar rodeo gereden en daarna was het nog een brok spanning onder het zadel en hij vond het vreselijk. Lange tijd verder niks mee gedaan als heel af en toe een buitenritje. Maar nu heb ik hem opgepakt en gaat het na 3/4 jaar een stuk beter en vindt het rijden nu zelfs leuk. Blijft een moeilijk en druk beestje waar je veel geduld mee moet hebben.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:59

men ventje is wel een koele kikker hoor.. schrikt nergens van maarja... dan krijg je straks de pubertijd en dan is zelfs een grassprietje eng.....

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:29

ik heb een haflinger merrie ingereden, nou het was een krengetje, begonnen met longeren, pff dat wou die al niet, nou uiteindelijk toch gelukt (ook met tuig op) , ging allemaal prima, totdat ik erop ging pfff bokken, omhoog komen, keihard wegrennen, toch is alles goed gekomen, inmiddels is ze helaas verkocht.. kon dr jammerlijk genoeg zelf niet kopen!! heb nog zo'n ondeugend ding, en die kost me klauwen met geld Tong uitsteken maar binnenkort komt er toch een 2e... Tong uitsteken en zit te denken aan weer een jonge haflinger... Pling

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:03

Met Furie ging het allemaal super! Voordat ze beleerd werd was ze een kreng joh, ik was zelfs bang voor der af en toe. Bloos Echt pittige streken had ze. Tijdens het beleren gedroeg ze zich echt heel goed! Nooit bokken, alleen wel dat racen maarja dat is niet te voorkomen, kwestie van balans zoeken. Ze vind het rijden echt leuk, als het zadel op gaat gaan de oortjes naar voren en ook tijdens het rijden doet ze elke keer weer enorm haar best. Haha!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:07

Arnold: Stront eigenwijs en veelste ondeugend.

Als hem iets niet in één keer lukte werd hij een beetje TE actief en wilde steeds harder ging in m'n handen hangen, liepen door m'n benen heen, wende in eens af of gooide hem vol uit op de rem Clown

Nu gaat het overigens wel heel goed Haha!

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:46

mijn verzorghaf was best iritand om interijden bit beetpakken enz en hij is ontzetemnd sterk. maar nu gaat het steeds beter en is hij niet meer zo erg als eerst. hij is nu mer ondeugende dingen aan het doen dan ech heel erg krossen en zo hard mogelijk. dat valt nu wel mee.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:11

héééééééél erg stout, ik vloog er geregeld bij het opstappen al af, daarnaast is ze nu nog geen makkelijke, maar ik kan haar niet meer missen! Haha!

Luna is ook pas met haar 6e jaar zadelmak gemaakt!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 20:45

oke er staat me dus nog wat te wachten, haha

Haffie2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:55

Die van een vriendin van me was een droompaard zo braaf !!
Heb nog nooit problemen gezien.

I love Haffies *LOL*

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 08:54

Een echte Kuut ervaring!

Wjerdo rende door alles en iedereen heen, dit heeft hij tot zijn 4de gedaan. Hij ging onder de planken van de bak heen en hing ik eraan. Aan de longeerlijn was het altijd skieen... Een regelrechte ramp.
Gelukkig sinds 2 jaar ( hij is 11 ) gaat het super....
zullen we maar zeggen, beide volwassen geworden en ik rijtechnisch beter onderlegd Lachen

Haffie2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:14

Iehh
Maar ja wees blkij dat hij nu VOLWASSE is

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:16

Arie race'de altijd door alles heen ( ruiter, mensen in de bak- door het draadje ).
Dit heeft hij erg lang nog gedaan, maar nu is het een braaf paard- met nogsteeds zijn streken hoor, maar niets gevaarlijks. Lachen