Verzekeren: Waarde van deze pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cream_1986

Verzekeren: Waarde van deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 14:35

Hallo allemaal,

Over iets meer dan een maand, ben ik waarschijnlijk de nieuwe eigenaar van een pony (YIPPIE!!!!! Haha! ). Zelf heb ik nog nooit een eigen paard/pony gehad, maar dat even terzijde. Deze pony, genaamt Kyra, zou ik dan gratis krijgen(goed tehuis). OK dan!

Ik heb geen verstand van verzekeren, maar wil Kyra wél verzekerd hebben. Een paard of pony verzeker je meestal naar de hand van het bedrag waarvoor je het koopt. En omdat het om (waarschijnlijk) een Welsh gaat, leek het me het meest logisch hier neer te zetten (of er moeten suggesties zijn Knipoog )

Kyra is een Welsh merrie, +/- 1.56m, vosje van 16 jaar oud. Ze heeft een aantal maanden niets gedaan, is te dik, weinig bespiering en conditie. Wel heeft ze M-dresuur gelopen (met winst geloof ik). Wat ik er mee wil doen, is een beetje vanalles wat. Rijden (mix van vanalles), beetje springen, buiten rijden, NH en andere leuke dingen.

Zelf dacht ik aan iets van 1000 euro, maar mensen op stal zeggen tussen de 1500 en 2000 euro. Wat vinden jullie? Even bovendien, omdat ik nieuw ben in dit "wereldje" van paardeneigenaar Pling, iemand ervaring met goede (en niet-dure) verzekeraars en hun pakketten? Zelf wilde ik gewoon overal een offerte van aanvragen, laat ze maar werken! Tong uitsteken

Luckystory

Re: Verzekeren: Waarde van deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:46

Niet slecht bedoeld, maar volgens mij gaat het niet zo simpel zijn dit beestje verzekerd te krijgen.
16 jaar is gewoon te oud. Bij veel vezekeringen, vervalt deze vanaf 15 jaar of gaat de prijs drastisch omhoog. (zeker als je ook een terugbetaling van medische kosten hierin wil opnemen)

En het lijkt mij eerlijk gezegd sowieso een nutteloze kost voor een paard van die waarde.
Ik had het een keer berekend voor mijn eigen paard die toen ook ongeveer zoveel waard was. Daar kwam uit dat het bedrag van de premie zo hoog was dat ik op drie jaar tijd de verzekerde waarde moest betalen. En dit was zo bij verschillende verzekeringskantoren. (Het ging hier om een verzekering die uitbetaalde bij dood, blijvende kreupelheid en een paar medische dingen)

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 14:51

Okee, dat wist ik niet, dat een paard na zijn 15e levensjaar zo duur in de verzekering word. Goed dat je het post! Lachen Als waarschijnlijk-nieuwe-pony-eigenaresse moet ik nog een hoop leren. Haha!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:56

Even voor de duidelijkheid. Mijn eigen paard is nu nog maar 8 jaar oud. Wat ik toen berekend had was niet voor een oud paard. Dus als het voor haar al zo duur uitkwam, mag je er voor een ouder paard nog wel wat extra bijrekenen. Knipoog

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:00

Misschien vind je dit ook nog interessant:
Op deze site kan je het berekenen op internet.

http://www.amev-hippo.nl/

Gewoon als voorbeeld, er zijn nog wel andere sites waar dat kan hoor. Dit was de eerste die ik op google tegenkwam. Misschien kan je zo eens een paar verzekeringen berekenen.
Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:05

wij (mijn ouders) hebben mijn vorige pony laten verzekeren met de aankoopprijs. Dat was ong 1700 euro, dus dat zou ook vergoed worden, als er iets met Riva gebeurde. Wij deden de aankoop prijs. Bij ons ging de verzekering veranderen als het paard 20 werd. Riva is nu pas 10. Ik geloof dat wij ook bij de link van hierboven zaten, maar weet het niet zeker.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:58

ff mee lezen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:08

Bij Amev krijg je je paard volgens mij niet meer in de verzekering met 16 jaar.
Je zou eventueel nog kunnen kijken op www.interpolis.nl daar kan je iets langer verzekeren volgens mij en de premie is ook goedkoper dan bij de Amev.

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 08:44

Thanks mensen, ik ben al heel wat weizer. Ik denk dat ik gewoon bij allemaal straks een offerte laat maken, of ze bel ofzo. Maar in ieder geval Aansprakelijkheidsverzekerering. Wat hebben jullie allemaal verzekerd?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:18

Die van mij is het uitgebreidste van het uitgebreidste verzekerd Bloos Maargoed die is 5 jaar.
Wat je in iedergeval kan doen is een basisverzekering, dan heb je in iedergeval een dood en ongevallen verzekering. Vraag me af of ze een 16 jarig in een uitgebreide ziektenkosten verzekering gaan doen Bloos

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:47

Een aansparelijkheidsverzekering zou ik al zeker nemen. Ja (Heb ik ook)
En dat hoeft volgens mij ook niet leeftijdsafhankelijk te zijn.
Mijn aansparkelijkheidsverzekering is heel algemeen en geldt voor drie paarden, de namen van de paarden werden niet eens gevraagd. Dus als ik paarden koop/verkoop hoef ik hier ook niets aan te veranderen.
Voor de rest zijn onze dieren niet verzekerd. De waarde die werd uitbetaald lag gewoon te laag ten opzichte van de premie die betaald moest worden. Dan vond ik het beter gewoon wat geld opzij te houden voor noodgevallen. Komt veel goedkoper uit.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:50

Als je je paard wil laten verzekeren kun je een taxateur langs laten komen. Die schat dan de waarde en ben je goed verzekerd : Pling
Hoe dat allemaal in zijn werk gaat weet ik niet maar ik kreeg bij de pony een taxatiewaarde-bonnetje van een paar jaar terug. Zij hadden hem dus verzekerd maar dat heb ik niet.

Leuk trouwens dat je een eigen pony krijgt!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:56

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:01

Ja, bij van Bierum is mijn paardje ook verzekerd. Haha!