Westfaalse merrie needs paspoort (België)...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaat_E

Westfaalse merrie needs paspoort (België)...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 08:50

Ik weet niet helemaal of deze vraag hier goed staat, maar zo niet, zal hij wel verplaatst worden, zeker?

Ik weet niet of het iets uitmaakt, maar ik woon in België.

Ik heb momenteel 4 paardjes, waarvan 3 zonder papieren en 1 met, waarvoor ik nog een paspoort moet aanvragen. Voor die 3 zonder is er eigenlijk geen probleem, daar moet ik een paspoort voor aanvragen via de VCP (Vlaamse Confederatie paard).
Nu is nummer 4 een Westfaalse merrie (met papieren), geboren in 1983. Toen ik haar 15 jaar geleden kocht, kreeg ik de veulenpapieren mee (roze A4tje), waarop ze nog ingeschreven stond bij fokker (niet verkoper).
In 2003 heb ik ze op mijn naam laten registreren, papieren naar Duitsland gestuurd, betaald, boekje teruggestuurd gekregen, maar zonder getekend signalement.

Nu veronderstel ik dat haar paspoort zoals het nu is, dus onvolledig is en ik hier nog iets moet aan laten aanpassen.

Heb al naar VCP gemaild, waar ze zeggen dat ze voorlopig in orde is, zelfs zonder getekend signalement, maar dat ik nog wel haar chipnummer zal moeten laten registreren in de databank, maar daar nog wel tijd voor heb.

Volgens mijn da klopt dit niet, moet er wel een getekend signalement zijn.
Maar ik weet dus niet wie dat dan moet/mag aanpassen.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Wat doe ik nu best?
Ze is 23, dus fokken ga ik er niet meer mee doen.
En ik zou liefst zoveel mogelijk in één moeite door laten regelen, dus geen 4 keer apart een da laten komen, 4 keer betalen, etc...

Ik heb al een Engels mailtje gestuurd naar stamboek in Duitsland, zonder resultaat.
En ik kan geen Duits...
Knipoog

Alvast bedankt voor de info.

Peterina

Re: Westfaalse merrie needs paspoort (België)...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:34

Kaat_E schreef:
Ik weet niet helemaal of deze vraag hier goed staat, maar zo niet, zal hij wel verplaatst worden, zeker?

Ik weet niet of het iets uitmaakt, maar ik woon in België.

Ik heb momenteel 4 paardjes, waarvan 3 zonder papieren en 1 met, waarvoor ik nog een paspoort moet aanvragen. Voor die 3 zonder is er eigenlijk geen probleem, daar moet ik een paspoort voor aanvragen via de VCP (Vlaamse Confederatie paard).
Nu is nummer 4 een Westfaalse merrie (met papieren), geboren in 1983. Toen ik haar 15 jaar geleden kocht, kreeg ik de veulenpapieren mee (roze A4tje), waarop ze nog ingeschreven stond bij fokker (niet verkoper).
In 2003 heb ik ze op mijn naam laten registreren, papieren naar Duitsland gestuurd, betaald, boekje teruggestuurd gekregen, maar zonder getekend signalement.

Nu veronderstel ik dat haar paspoort zoals het nu is, dus onvolledig is en ik hier nog iets moet aan laten aanpassen.

Heb al naar VCP gemaild, waar ze zeggen dat ze voorlopig in orde is, zelfs zonder getekend signalement, maar dat ik nog wel haar chipnummer zal moeten laten registreren in de databank, maar daar nog wel tijd voor heb.

Volgens mijn da klopt dit niet, moet er wel een getekend signalement zijn.
Maar ik weet dus niet wie dat dan moet/mag aanpassen.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Wat doe ik nu best?
Ze is 23, dus fokken ga ik er niet meer mee doen.
En ik zou liefst zoveel mogelijk in één moeite door laten regelen, dus geen 4 keer apart een da laten komen, 4 keer betalen, etc...

Ik heb al een Engels mailtje gestuurd naar stamboek in Duitsland, zonder resultaat.
En ik kan geen Duits...
Knipoog

Alvast bedankt voor de info.

Als zij een Westfaalse passport heeft dan heeft zij al een levensnummer en kan je niet bij een andere Instantie een passport halen voor deze merrie.

Neem nog eens contact op met de Stamboek of bel ze. Er zal toch iemand in je buurt zijn die duits spreekt dus probeer die persoon aan te spreken.

Wat betreft het signalement ... waarom kan je dierenarts de signalement niet opnemen zodat je deze met de passport kan retourneren naar de stamboek voor aanpassing ? Dit lijkt mij het logische aanpak. Hij moet zowiezo de opname tekenen en afstempelen (= heel belangrijk)!
Dit is de telefoonnummer van de customer service, mevr. Claudia Stiller, Tel. 0049 251 / 32 809 -10, en haar email: stiller@westfalenpferde.de. Je kan gerust in engels met haar praten. In iedere geval kan zij je wel verder helpen met informatie of de naam van de juiste contactpersoon.