Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
libke schreef:Voltaires schijnen het niet slecht te doen ..bruin ,bles en witte benen
Himyar schreef:Het Amerikaanse type hunter of het Engelse type hunter? Zit namelijk ook nog verschil tussen.
Mansolein schreef:libke schreef:Voltaires schijnen het niet slecht te doen ..bruin ,bles en witte benen
ja ja, en wat heeft kleur en aftekeingen te maken met hunter types......????
[/quote]karijn schreef:Ik ben in het bezit van een Oklund, zou het volgens mij ook niet slecht hebben gedaan als hunter. In bloedlijn van Oklund zit Concorde, Voltaire en Nimmerdor. Wat is de ideale bouw van een hunter eigenlijk?
Springen met veel te veel afdruk en teveel lucht voor een hunter
En gallopeerden bovendien ook teveel van de grond af. karijn schreef:Hmm...ja...dus een hunter moet o.a. voldoen aan:
-laag bij de grond galopperen
-laag over de hindernis gaan
karijn schreef:Ik ben in het bezit van een Oklund, zou het volgens mij ook niet slecht hebben gedaan als hunter. In bloedlijn van Oklund zit Concorde, Voltaire en Nimmerdor. Wat is de ideale bouw van een hunter eigenlijk?
Venetia schreef:Wat ik gehoord heb, moet een hunter zijn knie hoog houden bij het springen, maar de rest van het onderbeen af laten hangen.
Het is belangrijk dat het een goed ritme aanhoudt zonder dat de ruiter daar in hoeft te grijpen (hete paarden ongewenst, het liefst een iets kouder paard).
Springen moet ook vloeiend gebeuren, extreem uitslaan oid ongewenst, maar het moet wel goed kunnen springen, anders haalt het de hoogte niet makkelijk en ziet het er weer niet mooi uit.
Hoofd moet niet schudden of bewegen tussen de hindernissen.
Maar goed, dit is wat ik gehoord heb, misschien zit ik er wel naast!