Maar ik vroeg me af wanneer we Florencio eens in de Lichte tour zullen zien dit jaar... (zoals vermeld in de hengstenbrochure van de dalhoeve...)
Misschien heeft hij het te druk met dekken...? Vandaar titel.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Suzanne F. schreef:Hengsten worden vaak in het winterseizoen doorgetraind. Dekseizoen is zwaar en eist veel van een hengst.
weule schreef:rubels had (dacht ik) een soort van peesblessure...misschien overbelasting... maar dat weet je niet.. ik ben geen grote fan van HP (en nog minder van Edward), maar ik vergelijk florencio niet met Rubels en ik denk dat we rustig moeten afwachten tot hij in de ring komt op hoger niveau, misschien realiseert HP zelf ook wel dat hij de tijd moet nemen.. (misschien zijn ze bij Nijhof zo professioneel dat ze hem ook de tijd daartoe geven en pressen hem niet te hard, zodat hij de hengst overvraagt). Maar de opmerking om HP van Florencio af te halen vind ik té kort door de bocht
Ulissa schreef:Hier ben ik helemaal mee eens Dees.
Is er nou niemand die dit aan het verstand kan brengen aan die eigenaar van Florencio??
Dees schreef:Rubels is gewoon naar de filisteinen gereden - heeft op veel te jonge leeftijd veel te veel moeten presteren.
Daarvan krijg je dus op 6, 7 jarige leeftijd de rekening gepresenteerd. Rubels wordt nooit weer voor langere tijd gezond.
Ze zullen hem wellicht voor circa 3 wedstrijdjes per keer weer kunnen oplappen, maar verwacht er niet veel meer van.
ELK jong paard dat je zo intensief gebruikt gaat kapot na enige tijd. Zo ook Florencio vrees ik.
Als je beseft dat beenwerk pas echt hard is tegen de tijd dat het paard 7 jaar oud is, kan je nagaan hoeveel schade die benen van paarden zoals Florencio al is aangedaan....
DAt ligt niet aan HP. Dat ligt aan al die idioten die vinden dat een hengst op 7 jaar oud gewoon minimaal Lichte Tour moet lopen. Dan heb je er gewoon helemaal niets van begrepen.
sarabande schreef:Ulissa schreef:Hier ben ik helemaal mee eens Dees.
Is er nou niemand die dit aan het verstand kan brengen aan die eigenaar van Florencio??
Dat geldt toch voor alle jonge hengsten. Dekken, Pavo, hengstencompetitie, wereldbeker jonge rijpaarden, hengstenshows en dat alleen omdat er veel mensen zijn die de hengst daarop kiezen.
weule schreef:salinero liep grand Prix op 8-jarige leeftijd? dus op 7-jarige leeftijd werd ook hij lichte tour(minimaal) getraind?.. die loopt anders niet verkeerd(en ook iets langer dan 3 wedstrijdjes op topniveau) en nee, ik ben geen voorstander van HP en EG methode, en dan praat ik uit ervaring als ik zeg dat ze (hengsten) paarden kapot rijden.. Maar sommige reacties vind ik wel iets té..