Wie heeft ervaring met nakomelingen Droomwals of Stornello?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein33

Wie heeft ervaring met nakomelingen Droomwals of Stornello?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 21:54

Ik overweeg een superchique 2,5 jr merrie te kopen: Droomwals*Stornello xx*Riant. Prachtig bewegen, lief karakter. Wordt gewaarschuwd voor risico's dadelijk onder het zadel. Gelders x volbloed zou wel eens te kijkerig kunnen zijn. Wie heeft ervaring? Dank, Marjolein

MarchaL

Re: Wie heeft ervaring met nakomelingen Droomwals of Stornello?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:02

Ik heb een Darwin x Stornello XX. Het is een betrouwbare en werkwillige merrie maar ze is wel wat heet en kijkerig op zijn tijd. In het begin heb ik de nodige problemen met haar gehad maar inmiddels kan ik prima met haar overweg. Mijn paard heeft idd karakter maar ze is absoluut goed te rijden. Ik weet niet waar je voor precies gewaarschuwd bent?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:03

Mij oud buurjongen heeft een Stornello-ruin van 13 jaar jong.
Wij kennen het paard al jaren ook nog bij zijn vorige baas, de vrouw die hem daar reed ging er zelfs zonder zadel mee het bos in, kijkerig is hij echt niet.
Mijn buurjongen rijd er dressuur mee, springt en ook in de cross doet hij goed zijn best.
Het is misschien niet het paard met de meest kwaliteiten maar erg braaf en heel all-round gereden.

_Renatee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:45

Ik heb een 3 jarige ruin van Droomwals gereden, Opzich een lief karakter maar niet een knuffeldier. Onder het zadel was het wel een dondersteen, erg kijkerig en kon aardig wat rodeo laten zien, maar kon in een goeie bui ook heerlijk lopen. Daar op stal staat ook een oudere ruin van Droomwals en die loopt op het moment in de Z-dressuur..

Noortje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:46

Ik heb een merrie van Droomwals en ze is echt een kat uit de boom kijkerig typje maar heb je eenmaal haar vertrouwen dan is het eens super schatje... ik ben dr in elk geval blij mee:) Onder het rijden is ze echt heel lief, maar ook hier geldt weer dat je eerst haar vertrouwen moet hebben. Als je iets fout hebt gedaan, onterecht bestraffen ed zal ze je dat lang blijven kwalijk nemen. Verder echt een superpaard! Mooie gangen, erg chique...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:29

Ik heb een Stornello merrie gekend, voskleurig. NIet bijzonder mooi van type, maar zo braaf dat ze geschikt was voor beginnende ruiters. Je kon er zo mee buiten rijden, je kon er een kanon bij afschieten. Ik denk dat je eerder nog bang moet zijn voor het Droomwalsbloed dan het Stornello bloed. WAnt ook al is het volbloed, Droomwals lijkt mij heviger.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:15

Mijn merrie is een Stornello xx x Epigoon. Ze wil wel even alles zien, maar dan is het ook goed. Ze is Z2 dres geweest en heeft L gesprongen. Fijn paard Ja

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:37

Ik heb een Stornello gehad, ze kwam uit de Utopia stam. Was een superbraaf beestje waar iedereen op kon rijden en ze kon heel erg goed springen. Ze was overigens een E-pony.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:47

De opa van mijn paard is Droomwals... Het is een super lief dier! Geen kwaad in zich. Foto's in mijn profiel... Haha!
Het is werkelijk een goud eerlijk paard... Ja
Zijn vader is overigens Sambertino... Als je de rest van de stamboom wil zien moet je even op paardfokken.nl kijken. Clown

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:05

Ik heb een Nexxus X Droomwals

Tof beestje, heel koel in het hoofd, en spectaculaire draf. Leergierig en hardwerkend

Odin

Re: Wie heeft ervaring met nakomelingen Droomwals of Stornel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:31

Ik heb een merrie gehad met Stornello bloed. Zij was enorm hittepetitterig en kijkerig. Wel heel mooi gangwerk had ze.
Ik vond haar een moeilijk karakter hebben.