Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar ik doe het haar niet na. Elisa2 schreef:Heb je de 5-jarigen ook gezien pukpaleis?
) Pukpaleisje schreef:Elisa2 schreef:Heb je de 5-jarigen ook gezien pukpaleis?
Jazekers, maar niet meer onder de gastruiters,
Uptown: blijft een heel mooi paard, liet zich onder HP indrukwekkend bewerken met veel mogelijkheden tot schakelen in draf en een fraai gesprongen galop achterbeen is sterk gehoekt
Uphill: viel me nu niet mee, bleef te rond in aanleuining amazone moest te veel ingrijpen op deze manier komt hengstniet tot dragen
Game Boy: groot langelijnd hoogbenig model, maar wat taai in aanleuning mist in mijn opninie wat kracht en souplesse (begrijp dat het onder testruiters ook niet mee viel)
Undigo: wordt zo lang losgereden (is ook wel veel hengst) dat het vuur eraf is als het erom gaat hengst heeft achter te weing buiging in het ster gehoekte achterbeen en komt wat zwaarmoedig over
United: wanneer wordt Edward nu eens echt afgestraft voor zijn wijze van rijden??, heeft teugels erg kort en de hengst onder erg veel druk resultaat veel gooi en smijtwerk aan de voorkant zonder dat de hengst erin klimt of in verbinding komt...het voorbeen blijft er strak...blijf ervan overtuigd dat hengst meer kwaliteiten heeft maar er moet wel iets veranderen
Ungaro: net paard nette verrichting fijn karakter weinig extra's
Dutch Dormello: wat beknopt en kortbenig drie goede basis gangen, maar niet hoogebenig dier mist wat lengte in de nek en in het voorbeen
Universeel: viel me zwaar tegen, met nieuwe amazone leek het wel een E-pony , gangen veel te kort en krabbelig dier blijft erg op de voorhand en komt niet tot dragen.
Wat daarnaast opviel: de zeer fijne Metall (alweer) Ufo heeft drie goede gangen en veel souplesse met veel mogelijkheden tot schakelen..ik vind hem als hengst wel wat hengstenuitdrukking missen maar een zeer fijn sportpaard (had hem liever in de finale gezien als Game-Boy)..de Olivi was een uitstekende winnaar
Sjappie schreef:Je kunt namelijk veel van Mirelle Kemenade-Witlox zeggen maar ze laat de paarden wel op hun eigen benen lopen, evenals Sarah van Fessum en dat jonge meisje Danielle de Lange. Dat is toch veel beter dat dat opfokte, opgepompte gedoe waar veel kracht van de ruiter bij komt kijken.
De punten van United snap ik echt niet. Wat vonden jullie trouwens van de Welt Hit-merrie waar Diederik van Silfhout op zat? Werd ook zeer fijn voorgesteld, maar kreeg echt maar 70 punten.

Pukpaleisje schreef:Beetje beknopt model , veel actie in het voorbeen sterk achterbeen gebruik loopt (nog) niet altijd in verbinding, mist een beetje maat en lengte voorbeen voor een "grote"
Pukpaleisje schreef:Salimero heeft een zeer ruime grijpend voorbeen vanuit de voorknie, net als Elvis, Warum Nicht, Salieri, Lingh enz....een paard als Vontango heft het voorbeen hoog op maar houdt de pijp onder zich waardoor het voorbeen in beweging lengte tekort krijgt (ook wel rolend voorbeen genoemd zie ook bv. Uphill)
Pukpaleisje schreef:Salimero heeft een zeer ruime grijpend voorbeen vanuit de voorknie, net als Elvis, Warum Nicht, Salieri, Lingh enz....een paard als Vontango heft het voorbeen hoog op maar houdt de pijp onder zich waardoor het voorbeen in beweging lengte tekort krijgt (ook wel rolend voorbeen genoemd zie ook bv. Uphill)

Citaat:een paard als Vontango heft het voorbeen hoog op maar houdt de pijp onder zich waardoor het voorbeen in beweging lengte tekort krijgt
Citaat:Vraag 1: Hoeveel langer moet dat voorbeen dan precies zijn?
Vraag2 : Als Vontango het voorbeen hoog heft en de pijp onder zich houdt, wat helpt het dan als het voorbeen langer wordt? De bewegingsactie verandert toch niet met een langer voorbeen?
Wat er wel gebeurt als voorbeen langer wordt, is dat er meer gewicht aan de voorzijde komt en dat het voorbeen ook eerder aan de grond staat
en als je het niet met me eens bent.....het is je vergeven...

Citaat:en als je het niet met me eens bent.....het is je vergeven...

Pukpaleisje schreef:kom ik er zo makkelijk vanaf??
Citaat:...ik heb geen tijd zin en energie om hier met jou een discussie daarover te beginnen want ik weet waar die zal eindigen.

Pukpaleisje schreef:kom ik er zo makkelijk vanaf??
ART_UMA schreef:Vontango vondt ik bij het binnenkomen extra, hij kwam (door de spanning) bijna een kilometer van de grond.