Nakomeling van pion ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elliebelle

Nakomeling van pion ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 13:16

Wie heeft een naamkomeling van pion ; graag foto !! Haha!

Elliebelle

Re: Nakomeling van pion ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 17:08

Helemaal niemand ? Gaaaap

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 11:52

écht helemaal niemanddd ???

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:58

hmm.. ik heb er geen, maar ik heb er vrij nare ervaringen aan. Laatst gingen we met een afstamming van Pion naar de keuring, en die heeft me bijna voor mijn kop getrapt. (eerst keek hij nog achterom ook) dus het was echt gemikt. Ik hoor verder vaker slechte eigenschappen over pion.

marlijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:19

ik heb een Pion, (navarone x pion)
hij is niet bepaald de makkelijkste geweest. we hebben hem ergens laten inrijden dat ging op het begin goed maar op een gegeven moment is het helemaal fout gegaan en heeft meerdere mensen het ziekenhuis in geholpen.. mijn vader heeft er 2 jaar mee gereden (aangespannen) maar mijn vader en ik konden het niet laten om er toch proberen op te rijden. Dus ben ik er aan begonnen heel rustig en voorzichtig met hulp van mijn vader. hij heeft me er nog een paar keer afgekletst. Maar nu gaat het in een woord geweldig hij vertrouwd mij voor 100 % en er kan momenteel iedereen opstappen en er mee rond rijden er heeft pas zelfs een kindje van 3 op gezeten. En allemaal kinderen zonder zadel.. hij is zo mak geworden.

Maar veel mensen hebben vooroordelen over paarden met pion-bloed en volgens mij terecht ook.. Maar als je er veel energie in steekt wordt hij beter als je ooit had kunnen verwachten volgens mij.

Hierbij nog een foto van mijn Pion-bloedje Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga binnenkort wedstrijden starten met hem

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 16:52

Áha , mijn paardje kion is superlieff en heeft nog nooit een stap verkeerd gezet.

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:00

Ja ok, maar ik kreeg ook hele botte, boze Pm's van jou, terwijl ik dat niet helemaal terecht vond. Ik plaatste alleen MIJN ervaring met 1(!!!) paard van pion. Ik zeg niet dat alle paarden zo zijn, en jij gaat blijkbaar alleen van jouw paard uit, die wel heel braaf is Knipoog Dat wil niet zeggen dat Pion over het algemeen niet moeilijk kan zijn..

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 18:51

Nou net of jij zo aardig was ?
Je zij zo van jaa ik vind nakomelingen van pion wel heel mooi,
maar die van jou valt me heel erg tegen , die van jou niet ??
Leuk hoor.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:18

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:45

Ik heb ook 'n afstamming van Pion.
Hij heet Véron en is van Oramé x Pion.

Hij is vreselijk eigenzinnig en je moet heel erg consequent met 'm zijn! Maar hij kan lopen waar je ú tegen zegt Knipoog
Wat ik heb begrepen van Pionnetjes is dat deze paarden altijd erg eigenzinnig zijn en veel mensen vinden ze niet fijn, maar ik vind ze wel vreselijk fijn lopen (heb met meerdere ervaring, zodoende). Het lijkt altijd net alsof ze springveren onder hun hoeven hebben zitten!
Véron z'n moeder is trouwens bruin (net als Véron), alleen heeft Véron wel echt dat arabier-achtige en dat "hete" van de Pion-lijn.
Ik vind 't fijne paarden, ze zijn eerlijk en je weet precies of ze je al of niet mogen en daar houd ik van!!

Afbeelding

Afbeelding

Trouwens, nou heb ik wel de mazzel gehad dat Véron tevens 'n afstamming is van Oramé want die is 'n stuk relaxter!
Ik kocht 'm groen en heb 'm alles zelf geleerd. Dat ging ondanks z'n eigenzinnige karakter erg goed...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:22

Ik heb een tijd een Pion gereden, een merrie Pion x Esteban. Het was een verschrikkelijk lelijk beest, ouderwets gebouwd met een plat kruis. En het was ook nog een roodschimmel, oftewel, het zat haar allemaal niet echt mee. Voor de rest wel een braaf paard, liep haar rondjes wel, maar niks spectaculairs. Ze is later aan een manege verkocht, en daar deed ze het ook goed. Helaas overleden na een zware koliek, hoorde ik van de laatste eigenaar.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:19

Een oude kennis van mij heeft ook eens een Pion gehad. Was ook niet de gemakkelijkste en een echt puber toen die tijd. Later heeft hij als voorpaard in het 4-span gelopen van wijlen Theo Weusthof.
Was toen een super braaf (dwz hardwerkend ) paard.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:40

Ik ken er wel eentje hoor (wel meer, maar goed) die ene die ik bedoel heeft niet voor niks de naam the bitch Nagelbijten / Gniffelen

Pionnen zijn over het algemeen niet makkelijk om mee om te gaan. Een goede opvoeding hebben deze paarden écht nodig en in verkeerde handen zijn het etterbakken.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:56

Ik reed een Pion, maar die was helaas te klein gebleven (1.48 m)
Lief, maar apart Ja

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:46

Ik heb een Dukaat x Pion, die van mij heeft denk ik weinig karakter meegekregen van Pion als ik het zo lees.
Erg braaf paard, wil graag voor je werken, is wel erg snel at nerveus maar blijft eerlijk!
Alleen tijdens het scheren wordt ie erg gemeen, maarja zo zijn er wel meer.
Foto's staan bij de nakomelingen van Dukaat!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:49

Ik rijd een Hamlet X Pion merrie van 10 jaar oud, ze is ongeveer 1,75 hoog. ze is erg braaf enzo, vind veel goed, alleen met rijden is het een draak. soms kan ze echt om een verkeerd staande grasspriet helemaal in de stress raken Clown foto's staan in me profiel ( het is orisse, de bruine )

Natasya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:36

Hoi Hoi,

Ik heb ook net een pion gekocht. net 6 geworden,1,62.. Weet niet hoe ik een foto erbij moet zetten!! Kan iemand mij hiermee helpen? Thanks Lachen

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:38

Buff@bokt heeft ook een paard met Pion erin! Leuk beestje. Je zou haar eens moeten pben!

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:01

heb een pion gehad, stoer paard beetje ouderwets type met vier witte benen, koffievos was het. VReselijk lastig paard. metrijden en in de omgang. Was het meest geschikt voor de manege lessen, hij was wel braaf zolang hij niet aan het werk hoefde. Kon wel erg goed springen maar was niet te rijden in het parcours helaas

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:06

Nonnynancy hier op bokt heeft er ook een..
Eentje van wellington waar pion ook in de lijn zit..
Staat nog een foto van in mijn profiel..

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 16:38

erleyne schreef:
Ik heb een tijd een Pion gereden, een merrie Pion x Esteban. Het was een verschrikkelijk lelijk beest, ouderwets gebouwd met een plat kruis. En het was ook nog een roodschimmel, oftewel, het zat haar allemaal niet echt mee. Voor de rest wel een braaf paard, liep haar rondjes wel, maar niks spectaculairs. Ze is later aan een manege verkocht, en daar deed ze het ook goed. Helaas overleden na een zware koliek, hoorde ik van de laatste eigenaar.

Sorry hoor maar wat wil je daar mee zeggen ?? Nors opkijken
Dat roodschimmels afschuwelijk zijn ?? Ziek

Denk eerst even naar voordat je wat zegt Doei!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 16:43

owjaa nog bedankt voor jullie reactiess Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 07:35

Kion99 schreef:
erleyne schreef:

Ik kan heel goed nadenken hoor, ik vind roodschimmel een afschuwelijke kleur voor een sportpaard. Ieder zijn smaak, misschien kan je ook normaal reageren

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 16:53

erleyne schreef:

[/quote]

Ik kan heel goed nadenken hoor, ik vind roodschimmel een afschuwelijke kleur voor een sportpaard. Ieder zijn smaak, misschien kan je ook normaal reageren
[/quote]

Tsjaa houd je mening dan even voor je Knipoog

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 16:59

Kion99 schreef:
erleyne schreef:

[/quote]

Je kunt tog ook gewoon recreatief rijden met een roodschimmel ,het hoefd tog niet gelijk een sportpaard te zijn??
Ik heb trouwens een rood schimmel (zie voor foto's in mijn profiel).

Tsjaa houd je mening dan even voor je Knipoog