in spanning afwachten!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

timus34

in spanning afwachten!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 11:26

hoi iedereen! spanning ten huize van de putte! mijn merrie lamonia ( franse draver) is vandaag naar de hengst gegaan! na een lange wandeling van onze weide naar die van de hengst, staat ze er nu voor een weekje bij! de twee paarden waren in het begin heel wild, en sloegen naar elkaar, maar na 2 minutjes stonden ze al samen te grazen! wij hadden iets van laat de natuur zijn gang gaan en nu lopen ze daar samen op een prachtige weide! dus hopen dat ze gedekt wordt, en drachtig raakt! ik houd jullie op de hoogte! wat denken jullie over deze " natuurlijke" manier van dekking? Haha!

gomir

Re: in spanning afwachten!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:00

-> KS

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:51

Vind de manier van dekken wel goed, alleen is de kans op vervuiling van de merrie door te vaak dekken wel groot. Bovendien ben ik lichtelijk tegen het gebruik maken van een niet-goedgekeurde hengst (neem aan dat ie niet goedgekeurd is) en vind ik het behoorlijk laat om nu nog te beginnen met dekken. Wil je het veulen ook zo "natuurlijk" houden? Zal niet meevallen, als je in het najaar/winter met een veulen zit.

why_not

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:33

Ben het wel met Neonlight eens.. Maar spannend blijft het zeker!!!