De eerste uitslagen komen alvast binnen...
http://www.kwpn.nl/html/uitslagen/2006/ ... index.html
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Vivaldo leidt vierjarigen Pavo Cup 15-08-2006
Jespers: "Strijd nog volledig open."
Zojuist is de halve finale van de Pavo Cup voor vierjarige dressuurbeloften beëindigd. De jury, bestaande uit Frenk Jespers, Ton de Kok en Jan Wolfs waren positief te spreken over de kwaliteit. Jespers: "We hebben een fijne groep paarden gezien. Er was niet echt één topper, maar er was sprake van een hele goede kopgroep. Het zal uiteindelijk op de rijerij aankomen wie er gaat winnen. De strijd ligt nog volledig open."
De top drie bestond volledig uit KWPN-hengsten. Vivaldo en Mirelle van Kemenade (Polansky x Montecristo) behaalden 85,5 punt, net iets meer dan de Krack C-zoon Vivaldi (mv.Jazz), die onder Hans Peter Minderhoud met 84,5 punt op de tweede plaats staat.
Ook de derde plaats was voor Minderhoud, nu met Johnson (Jazz x Flemmingh) die 84 punten behaalde.
De goedgekeurde hengst Santano (Sandro Hit x Silvano N) deelde de vierde plek met supermerrie Vodarijke. Santano werd gereden door Majke van Grasstek. De combinatie kreeg 83 punten. Met Sarah van Fessem kreeg de dochter van Metall (mv.Highline), die vorig jaar nog de reservekampioene van de Nationale Merriekeuring was, eveneens 83 punten.
Beste ruin was de OO Seven-zoon Vince. Onder José van Haaren liep hij 78,5 punten bij elkaar, goed voor de voorlopige gedeeld achtste plaats.
(KWPN persbericht, overname toegestaan)
Citaat:Testruiters Pavo Cup bekend 16-08-2006
Stefan van Ingelgem en Heather Blitz vellen laatste oordeel
In de finale van de Pavo Cup zullen de beste zes paarden worden getest door de ruiters Stefan van Ingelgem en Heather Blitz.
Van Ingelgem is een Grand Prix ruiter uit Belgie. Hij staat met name bekend om zijn kwaliteiten als opleider. Diverse paarden bracht hij aan start op de Wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden. In 2001 eindigde hij met Saros van het Gestelhof op de vierde plaats.
De jonge Amerikaanse Heather Blitz is succesvol in de Grand Prix met haar tienjarige Deense merrie Arabella. De recent naar Denemarken verhuisde amazone was longlisted voor een plaats in het team voor de WEG.
Persbericht KWPN, overname toegestaan.
Elisa2 schreef:Ik ga morgen kijken bij de finale,ik heb een VIP vrijkaartje :-}

Miss87 schreef:Ik ben gister en vandaag geweest! Ben alleen bij het springen geweest maar wat heb ik me weer geergerd aan die dressuurders die aan een touwtje daar naar de ring stappen! Toch vreemd dat dat bij het springen niet zo is
(publiek bij de springring moest wel goed opletten af en toe
) Miss87 schreef:Ik ben gister en vandaag geweest! Ben alleen bij het springen geweest maar wat heb ik me weer geergerd aan die dressuurders die aan een touwtje daar naar de ring stappen! Toch vreemd dat dat bij het springen niet zo is
en dat op 1 zelfde paadje.
(hadden meer paarden last van) Sprong heel simpel en safe, maar niet spectaculair genoeg voor de stijlpunten 
Beber schreef:Datzelfde vond ik nou ook.
Wat een verschil tussen 4 jarige springpaarden ( ruiters) en die 4 jarige dressuurmutsen ( met touwtje )en dat op 1 zelfde paadje.
De springpaarden hadden maar een klein beetje ruimte nodig, niet wegspringen oid, maar als er een dressuurpaard aankwam dan was er ruim baan nodig.
Heb trouwens weinig echte toppers gezien bij de springpaarden, maar dan heb ik ze ook niet allemaal gezien.
Ik heb wel even genoten van de 6 jarige springpaarden, daar was veel springkwaliteit, maar weinig mooie, bijzondere paarden qua exterieur.
) Je maakt mij niet wijs dat het nou allemaal zo'n 'wilde' paarden zijn!
. En terugweg onder zn neus door
. Braaf paard, keek er nog niet eens naar.
(mag ik zeker niet zeggen ) 
Saartje1 schreef:Vind het soms ook wel wat overdreven,maaar zelf wel eens op een jonge dekhengst gezeten,is niet altijd een erg safe gevoel ,en dan nog in je achterhoofd dat je er thuis nog een paar hebt staan die gereden moeten worden en je er dus niet graag op de kop af wilt.
En die hebben net zo goed jonge paarden mee, al dan niet hengst.