KWPN Paardendagen 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_VT

KWPN Paardendagen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 19:39

Zonnetje81

Re: KWPN Paardendagen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:14

Ja ik ben vandaag naar de PAVO CUP geweest. Viel me op dat veel paarden slecht gereden worden (bijv de hengsten van kebie en hans PM) en dat er een paar bagger slechte/doornormale paarden mee deden. Of ben ik de enige??

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:42

Ik ga waarschijnlijk vrijdag, ligt een beetje aan het weer. Als het erg regent dan zit het mij wel best Haha!

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:46

Ik ben ook van plan om vrijdag te gaan, maar hangt inderdaad ook van het weer af.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 13:27

De kans dat ik vrijdag ga, zal 50 - 50 zijn.

Ik zie wel alvast dat de 4-jarige hengsten mee vooraan staan. Hebben mensen deze aan het werk gezien?

Citaat:
Vivaldo leidt vierjarigen Pavo Cup 15-08-2006

Jespers: "Strijd nog volledig open."

Zojuist is de halve finale van de Pavo Cup voor vierjarige dressuurbeloften beëindigd. De jury, bestaande uit Frenk Jespers, Ton de Kok en Jan Wolfs waren positief te spreken over de kwaliteit. Jespers: "We hebben een fijne groep paarden gezien. Er was niet echt één topper, maar er was sprake van een hele goede kopgroep. Het zal uiteindelijk op de rijerij aankomen wie er gaat winnen. De strijd ligt nog volledig open."

De top drie bestond volledig uit KWPN-hengsten. Vivaldo en Mirelle van Kemenade (Polansky x Montecristo) behaalden 85,5 punt, net iets meer dan de Krack C-zoon Vivaldi (mv.Jazz), die onder Hans Peter Minderhoud met 84,5 punt op de tweede plaats staat.
Ook de derde plaats was voor Minderhoud, nu met Johnson (Jazz x Flemmingh) die 84 punten behaalde.

De goedgekeurde hengst Santano (Sandro Hit x Silvano N) deelde de vierde plek met supermerrie Vodarijke. Santano werd gereden door Majke van Grasstek. De combinatie kreeg 83 punten. Met Sarah van Fessem kreeg de dochter van Metall (mv.Highline), die vorig jaar nog de reservekampioene van de Nationale Merriekeuring was, eveneens 83 punten.

Beste ruin was de OO Seven-zoon Vince. Onder José van Haaren liep hij 78,5 punten bij elkaar, goed voor de voorlopige gedeeld achtste plaats.

(KWPN persbericht, overname toegestaan)

De testruiters zullen bij de 4-jarigen dus best nog eens belangrijk kunnen worden.

Citaat:
Testruiters Pavo Cup bekend 16-08-2006

Stefan van Ingelgem en Heather Blitz vellen laatste oordeel

In de finale van de Pavo Cup zullen de beste zes paarden worden getest door de ruiters Stefan van Ingelgem en Heather Blitz.

Van Ingelgem is een Grand Prix ruiter uit Belgie. Hij staat met name bekend om zijn kwaliteiten als opleider. Diverse paarden bracht hij aan start op de Wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden. In 2001 eindigde hij met Saros van het Gestelhof op de vierde plaats.

De jonge Amerikaanse Heather Blitz is succesvol in de Grand Prix met haar tienjarige Deense merrie Arabella. De recent naar Denemarken verhuisde amazone was longlisted voor een plaats in het team voor de WEG.

Persbericht KWPN, overname toegestaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:00

Ik ga morgen kijken bij de finale,ik heb een VIP vrijkaartje :-}

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:44

Elisa2 schreef:
Ik ga morgen kijken bij de finale,ik heb een VIP vrijkaartje :-}

ik ga morgen ook, moet het aleen wel zelf betalen Huilen

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:48

Hoe duur is het morgen eigenlijk? Kan het zo gauw nergens vinden... Bloos

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:50

ik kon t ook niet vinden...weet iemand het?

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:03

Ik ben gister en vandaag geweest! Ben alleen bij het springen geweest maar wat heb ik me weer geergerd aan die dressuurders die aan een touwtje daar naar de ring stappen! Toch vreemd dat dat bij het springen niet zo is Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:13

Ik ben gister geweest. Zou morgen ook gaan, maar heb eigenlijk alle paarden die ik wilde zien gezien muv de kigali's en de tangelo's(en die lopen toch amper mee morgen).

Oklunds zijn me bij de 4- en de 5-jarigen absoluut positief opgevallen. Fijne springpaarden!

De twee Quasimodo's bij de 4-jarigen vielen me ook erg op. Alletwee fijne paarden en in het type ook beter dan ik verwacht had van die hengst!

Karandasjen vallen me nog steeds niet helemaal mee op de sprong en onderweg Bloos

Van Numero uno een heel aantal fijne paarden zien lopen, maar toch ook een heel stel mindere!

Hold up premiers vond ik wat tegenvallen. Kwamen iig niet tot hun recht in de proef die er stond, misschien dat ze betere dingen gaan doen als het hoger wordt, maar nu maakten ze weinig indruk.

De baloubets sprongen eigenlijk allemaal fijn, wel heel wisselend in type(en niet allemaal even correct).

Hengsten die me gister opvielen zijn:
-De 5-jarige Stakkato van Brinkman, wat een enorm fijn paard!
-Utopie sprong fijn en simpel, maar vond ik niet uitblinken.
-Harley is ontzettend positief ontwikkeld sinds ik hem voor het laatst aan het werk heb gezien. Sprong heel simpel en safe, mooi in de manieren en vlug in de reflexen.
-Travolta was ook weer prima in vorm! Jammer van dat foutje, maar blijft een van mijn favoriete hengsten.
-De twee voltaire-zonen bij de 5-jarigen(unistar en unitair) vielen me nog niet zo mee eerlijk gezegd Nagelbijten / Gniffelen
Unistar was denk ik erg gespannen, bleef heel strak, sprong huizenhoog en kreeg daardoor een heel aantal fouten achter. Unitair sprong fijn, maar vond ik niet zo fijn galloperen en heel lastig in de mond.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:15

Miss87 schreef:
Ik ben gister en vandaag geweest! Ben alleen bij het springen geweest maar wat heb ik me weer geergerd aan die dressuurders die aan een touwtje daar naar de ring stappen! Toch vreemd dat dat bij het springen niet zo is Knipoog

Ik vond het juist wel grappig. Durfde er af en toe eens een niet langs de container of toiletwagen, was wel goed voor een beetje spektakel Haha! (publiek bij de springring moest wel goed opletten af en toe Nagelbijten / Gniffelen )

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:20

Miss87 schreef:

Datzelfde vond ik nou ook.
Wat een verschil tussen 4 jarige springpaarden ( ruiters) en die 4 jarige dressuurmutsen ( met touwtje ) Haha! en dat op 1 zelfde paadje.

De springpaarden hadden maar een klein beetje ruimte nodig, niet wegspringen oid, maar als er een dressuurpaard aankwam dan was er ruim baan nodig.

Heb trouwens weinig echte toppers gezien bij de springpaarden, maar dan heb ik ze ook niet allemaal gezien.

Ik heb wel even genoten van de 6 jarige springpaarden, daar was veel springkwaliteit, maar weinig mooie, bijzondere paarden qua exterieur.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:28

Ik stond nog te twijfelen of ik die van jullie even op de video zou zetten Beber. Maar ik dacht al dat ik je had zien lopen en ik zag justin ook met camera sjouwen dus heb het niet gedaan(stond ook niet zo heel mooi op die plek).

Ik heb die van jullie weleens beter zien springen, denk dat die al net iets teveel gezien had voor dit proefje Knipoog (hadden meer paarden last van) Sprong heel simpel en safe, maar niet spectaculair genoeg voor de stijlpunten Clown

Heb je Royal Highness nog gezien bij de 6-jarigen? Die schimmel waar Angelique hoorn mee reed(liep langs hindernis 1 op, maar sprong daarna wel heel fijn. Iets teveel spanning in het eerste stuk, maar liet wel hele goede sprongen zien vond ik)

Aanvulling op mijn bericht van net:
-De Indorado's en Guidam's vielen ook heel positief op.
-Hors la loi's was ik niet zo heel erg weg van, waren ook erg wisselend.

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:55

ik ben ook geweest,
mijn vraag aan jullie, weet iemand wie de foto's genomen heeft?
voorheen was het altijd persbureau melissen, maar ik geloof dit keer niet.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:00

Beber schreef:
Datzelfde vond ik nou ook.
Wat een verschil tussen 4 jarige springpaarden ( ruiters) en die 4 jarige dressuurmutsen ( met touwtje ) Haha! en dat op 1 zelfde paadje.

De springpaarden hadden maar een klein beetje ruimte nodig, niet wegspringen oid, maar als er een dressuurpaard aankwam dan was er ruim baan nodig.

Heb trouwens weinig echte toppers gezien bij de springpaarden, maar dan heb ik ze ook niet allemaal gezien.

Ik heb wel even genoten van de 6 jarige springpaarden, daar was veel springkwaliteit, maar weinig mooie, bijzondere paarden qua exterieur.

En dan maar zeggen: "maar mijn paard is pas 4.." Tja.. dat zijn die springpaarden ook, alleen moeten die de grote ring in met vlaggen tribune's muziek en weet ik veel wat. Het ergste vond ik nog dat vandaag 3 kwart van de 5-jarigen zelfs nog aan een touwtje moest.. Ik heb er gister maar een paar zonder touwtje gezien, een daarvan was Jose van Haaren, die stapte met een 4-jarige met een lange teugels in 1 hand op dr gemakje naar het losrijden! (en zo hoort het ook Knipoog ) Je maakt mij niet wijs dat het nou allemaal zo'n 'wilde' paarden zijn!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:04

Ze maken ze zelf zo. Gewoon maar aan laten wennen in plaats van oh kijk uit, oh nee daar gaan we niet langs want dan schrikt ie. Dat is maar 1 of 2 keer en de 3de keer loopt hij gewoon door. Sommige ruiters/amazones zijn veelste beschermend.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:19

Vind het soms ook wel wat overdreven,maaar zelf wel eens op een jonge dekhengst gezeten,is niet altijd een erg safe gevoel ,en dan nog in je achterhoofd dat je er thuis nog een paar hebt staan die gereden moeten worden en je er dus niet graag op de kop af wilt.

Ik ga morgen heen ben benieuwd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:26

Mijn driejarige liep vandaag zo langs een grasmaaier af...zo tem je ze Clown. En terugweg onder zn neus door Haha!. Braaf paard, keek er nog niet eens naar.
En maandag met de les paraplu in zijn buurt die open en dicht ging vond ie ook niet erg toen ik aan het rijden was. Echt springpaard misschien????

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:33

Daarbij mogen dressuurpaarden ook nog eens al met de 3 jaar deelnemen aan wedstrijden, springpaarden pas vanaf de 4. Ik denk ook dat er vaak te veel wordt getut met die dressuurpaarden, laten we maar niet doen, stel je voor dat ie schrikt............. Tja zo leren ze het nooit. Laatst stond ook al in de PK dat een of andere dressuurwedstrijd (hoger als Z2 in elk geval) zo moeilijk was ivm wapperende vlaggen en passerende vrachtauto's................ Nouja!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:37

Anderzijds en dat vind ik wel dat paarden die M/Z onder zodanige druk staan dat ze schrikkeriger worden.... Een springpaard wordt veel meer in zijn waarde gelaten in die zin.

En denk dat het fokbeleid er ook een handje in meewerkt Knipoog (mag ik zeker niet zeggen )

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:38

Ik ga morgen..

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:48

ik ga de vrijdag, met ons paard, 3-jarige. ben er om 8 uur ongeveer, totdat het paard klaar is, dan ga ik weer (hopelijk is dat pas heeeeel laat). mijn 3-jarige (die ik vrijdag meeheb en ja het is een dressuurpaard) heb ik 3 maand niet gereden, maar ik zou er bij wijze van spreken morgen opstappen, en overal langs durven rijden, die vind alles wel best

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:56

Ik ga vrijdag, hopelijk is het een beetje mooi weer Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:16

Saartje1 schreef:
Vind het soms ook wel wat overdreven,maaar zelf wel eens op een jonge dekhengst gezeten,is niet altijd een erg safe gevoel ,en dan nog in je achterhoofd dat je er thuis nog een paar hebt staan die gereden moeten worden en je er dus niet graag op de kop af wilt.

Maar dat hebben die springruiters ook allemaal Knipoog En die hebben net zo goed jonge paarden mee, al dan niet hengst.