Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sies schreef:Dat kan hij worden. Hij kan ook lager of hoger worden. Het is nl. een percentage van een reeks gemiddelden.Dus een veulen dat bij 6 maanden een hoote heeft van 140 wordt tussen de 163 en 169
Sies schreef:Ik kan geen excel-bestand op bokt zetten maar kan wel een indicatie geven!
leetijd in maanden -- percentage eindhoogte min -- percentage eindhoogte max
0 -- 64 % -- ` 61 %
2 -- 74 % -- 70 %
6 -- 86 % -- 83 %
12 -- 93 % -- 91 %
18 -- 96 % -- 94 %
24 -- 98 % -- 96 %
Dus een veulen dat bij 6 maanden een hoote heeft van 140 wordt tussen de 163 en 169
Omdat 140 83 % is van 169
Duidelijk?
Olly_Beau schreef:Ja daar kan ik wel wat mee, er was iemand namelijk die had op bokt zon standaard tabel neergezet..
Sammie schreef:gemiddeld genomen min: 163,6 max: 167,2 gebaseerd op 13 mnd en 1.53
Brennie schreef:Die van mij zit precies volgens schema! Grappig! En ze was niet overbouwd, tot een paar weken geleden.
Sammie schreef:Brennie schreef:Die van mij zit precies volgens schema! Grappig! En ze was niet overbouwd, tot een paar weken geleden.
Ik vind het al belachelijk dat ze er vanuit gaan dat ze overbouwd zijn en blijven. Grote kul vind ik dat. Meeste veulens zijn nooit overbouwd (geweest), sommige zijn (en blijven) het constant en een kleine groep zijn soms 5cm van achteren hoger dan voor, terwijl ze een maand of 2/3 later dat weer ruimschoots hebben ingehaald.