"Hij loopt wel hard voor zo'n klein perdje"...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shezzit

"Hij loopt wel hard voor zo'n klein perdje"...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 20:41

Ik DRAAF vandaag een stuk langs de weg en er fietst al geruime tijd een man achter me.
Op een gegeven moment ga ik stappen en passeert de man me. Hij zegt: "Hij loopt wel hard voor zo'n klein perdje"
Ik: (enigsinds beledigd): "Ja, gelukkig wel."
Hij:" Dan is t zeker een ijslander!"
Ik: (kompleet verbaast maar ook een beetje trots): "Eh ja.... Gelukkig wel..."
Volgens mij kwam ik behoorlijk duf over, maar de link tussen "hardlopende kleine perdjes: DUS dat zijn ijslanders" vond ik eigenlijk wel heeel erg schattig.
En ik was natuurlijk behoorlijk trots dat mijn ponytje meteen herkend werd als ijslandse volbloed,hihi

MaiMai

Re: "Hij loopt wel hard voor zo'n klein perdje"...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:10

hihi, dat heb ik laatst ook meegemaakt, ik kwam een heuvel opgegalopeerd, staat er een oud mannetje bessen te plukken, zegt ie: dat is vast een ijslander, he? Ik blij, want Birna is niet echt een superherkenbare ijs (lees: niet mooi gebouwd)

Mijn nichtje (22) een paar jaar geleden toen we op de Besmanninck Hoeve hadden gereden: het zijn net echte paarden!! (op de stal waar zij rijdt is het nogal een schande om boven de 16 een pony te rijden, dus ik vond het een supercompliment Tong uitsteken )

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:25

Das beter dan wat er pas tegen mij werd gezegd: 'Das toch zielig, een volwassene op een shetlander?' Boos!

tyrwheanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:31

tis inderdaad soms nogal erg...
sommige mensen vinden ijslanders geen echte paarden...
gelukkig vind mijn neefje(bijna 3) tyrwheanger een groot paard (klopt ook wel naast anders, shetlander Haha!)

Kaeti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:26

Als ik buitenrij met m'n moeder, komen we steeds vaker mensen tegen die vragen 'zijn dat IJslanders?' Dat is echt grappig.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:30

ja idd steeds meer mensen herkennen ijslanders!!! en das toch erg leuk!!

alhoewel mn lieverd nog steeds wordt uitgescholden voor shetlander Boos! (in dr wintervacht dan)

en ik dan maar weer vertellen nee hoor is een ijslander!!! echt waar!! gelukkig ben ik zelf niet heel erg groot en al helemaal niet zwaar dus krijg echt nooit te horen dat het zielig is Haha! de meeste mensen vinden het juist super dat ik een ijslander rij en horen je helemaal uit als ze het eenmaal weten!! erg grappig!!!

jill_hv_niek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:34

nou ik was een keer met niek(mn verzorgpaard) aan het wandelen en toen kwam er een stelletje op me af en die vroegen of 'zij' een arabier was....het is een kwpner......da vond ik al minder leuk....en toen vroegen ze ook nog offie drachtig was das ook niet leuk om te horen over een ruin:P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:44

hahahha ja oftewel je paardje werd misnoemd en ze vondne hem dik.... fijn he wandelaars Boos!

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 18:23

ik blijf het ook altijd wel leuk vinden om fietsers die een beetje afkeurend kijken als ze me inhalen (zo'n : wat moet een volwassene nou op zo;n kleine pony) ze een stukje door te laten fietsen en ze vervolgens in een snel tempo tolt in te halen. altijd leuk!

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:25

Ik kom steeds meer mensen tegen die vragen of Bleikja een ijslander is Lachen
We kwamen laatst een moeder meer een zoontje tegen en die vroeg of Bleikja een veulen was Verward En Gedde (ijslander ruin) was de moeder ofzo.. Gedde is dan wel een grote ijs Tong uitsteken Dit was dan een klein jongetje dus dat was nog wel grappig Lachen
Ik krijg vaker opmerkingen als ik met Bleikja aan het wandelen ben. Dan krijg je van die opmerkingen: moet je er niet op gaan zitten of dat ze wel erg groot voor een hond is....

Laats was Bleikja een keer zonder mij vertrokken ( Bloos ) en liep bij een ijslander stoeterij het erf op, ze wisten wel dat het een ijslander was, maar ze vroegen ook of ze drachtig was.. Ze was toen idd erg dik, vond het toen ook niet zo erg want dat ging ik snel aan de boer vertellen Tong uitsteken

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 08:08

Ik had dit laatst ook, was op de weg aan het stappen en een auto met open dak haalt me in. Die mevrouw zit echt zo te kijken...
Ik had zoiets van uhm is er iets. Clown Dus die mevrouw vroeg: Is dat een IJslander? Dus ik: Ja dat klopt. Toen zei ze dat ze er zelf ook 1 had, vond ik wel leuk om te horen.

Iemand heeft ook weleens gezegd dat mijn shet zo groot was.. Zij zijn groot en ik is klein!

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:38

Ik krijg vaak iets te horen in de trant van: 'he! is dat tölt-gang? Wat leuk zeg!' Dan ben ik altijd even trots Cool
Löstur is is helaas ook al wel eens uitgescholden voor 'shetlander' (en dat met zijn 1.45 Nagelbijten / Gniffelen ) en 'Belgisch trekpaard' Clown

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:45

ja mijn paardje is dus nog nooit voor trekpaard uitgescholden... ach gossie moet een flink deuk in zn zelfvertrouwen hebben gegeven of niet ??!! Knipoog
tja shetlander... ik hoor het gelukkig steeds minder, lijkt wel of steeds meer mensen weten wat ijslanders zijn en hoe ze eruit zien...

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:28

Als er bij ons op stal wedstrijd is dan wordt Bjarni regelmatig uitgescholden door die dressuurmensen (niks tegen hoor, alleen als ze praten over dingen waar ze geen verstand van hebben) Afgelopen wedstrijd was het helemaal raak, eerst was hij een schattige shetlander, daarna kwam de vraag of het een welshje was... Uhm neee!

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 17:15

Ach, een paar jaar geleden hadden wij een hele ranke merrie (Gryla van 't Steenfort) die enorm hoog opgooide in draf. Rij ik met haar door het bos, zegt een meisje dat met haar ma aan het wandelen was: "Kijk mama, een hackney!" Nou vraag ik je....

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:31

tyrwheanger schreef:
tis inderdaad soms nogal erg...
sommige mensen vinden ijslanders geen echte paarden...
gelukkig vind mijn neefje(bijna 3) tyrwheanger een groot paard (klopt ook wel naast anders, shetlander Haha!)

Ja, kleine kinderen zijn erg goed voor het ego van je IJslander. Haha! Ik heb vorige twee zomers elke donderdagavond bij ons op de Veluwse markt met mijn IJslander ponyrondjes gedaan voor de ponyclub (kindjes die een klein rondje door het park rijden terwijl je ernaast loopt) en heel veel kindjes wilden "op dat grote paard". Haha!

Maar ach, Röskur vind zelf dat ie minstens 2 meter hoog is... Wat hij "mist" in hoogte compenseert hij met arrogantie... uh, ik bedoel, zelfverzekerdheid. Nagelbijten / Gniffelen

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:26

Wij komen ook steeds vaker mensen tegen die dat vragen.
Was zo ook een keer bij iemand die een rit organiseerden en ik was mee op Áki.
Kwamen er net wat mensen langslopen terwijl ik Áki uit te trailer haalde.
Kwam er een vrouw op ons af en die vroeg of het een ijslander was. Bleek ze zelf op Ijsland te wonen, ze vond Áki wel erg groot vergeleken met de paardjes daar. Terwijl hij ong 1,35 is Tong uitsteken Vond het wel erg toevallig in een klein dorpje..