Moet het toch even kwijt..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pRik

Moet het toch even kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 16:23

Hier even mijn verhaal. mijn ouders wórden gek van mijn gezeur, dus dan hier maar Bloos

het zit zo.. mijn merrie palina is drachtig, en ze zou eerst 8 juli uitgerekend zijn.. allemaal prima, ik bemoeide me er niet mee, vader is fokker en de kliniek hield ook alle data bij.. krijgen we een telefoontje maand (!) geleden; uw paard bevalt een maand later.. wij hebben ons vergist..
ik de hele vakantie al thuis geweest natuurlijk want ik wilde niks missen.. grrrr maargoed, ik had me erop ingesteld dat ie dan rond 7 augustus maar moest bevallen.. de uier staat al 3 weken op knappen.. Slapen de spieren bij d'r billen zijn hartstikke ontspannen.. maar dat al 3 weken?!
Boos!
mijn vraag is dus, hoelang duurde die periode bij jullie merries voordat ze ging kegelen (dus bijna ging bevallen)?

Alvast bedankt! Ach gut

Kytha

Re: Moet het toch even kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:53

Mijn merrie had al tijden een flinke uier, begon op 320 dagen te kegelen.. en na 12(!!) dagen (en heel wat slapeloze nachten Clown ) is ze bevallen.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:53

Pfft moet je niet bij mij wezen Clown
Orchid begon ong. 2 maand voor de bevalling te kegelen, met een ingezakte buik en de hele mikmak. Alles trok weer weg en rond dag 322 begon haar uier weer vol te lopen, ingezakte buik en weggevallen banden. Het uier werd sindsdien steeds iets voller tot het op knappen stond en toen is ze op dag 325 bevallen. Ze heeft toen ook niet meer gekegelt. Wel stond ze vanaf dag 322 boos te doen naar haar buik, af en toe liggen, weer staan enz.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:10

Hmmm, mijn merrie heeft niet gekegelt (en vorig jaar ook niet Tong uitsteken ), had geen enkel teken gegeven van een naderende bevalling, enkel een iets opgezette vulva, en na 329 dagen dracht stond er 's morgens ineens een verrassing in de stal. Haha!

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:34

Mijn merrie was helemaal netjes op tijd, keurig twee dagen voor tijd kegelen, dag van de bevalling onrustig en voila veulentje. Klant van mij haar merrie heeft weken lang weeen gehad en slappe banden, maar er kwam maar niets en opeens op een ochtend zonder kegelen lag daar een veulentje. Kan dus echt enorm verschillen, voor beide merries was dit het eerste veulentje.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:23

Wat nou kegelen?
Een paar dagen voor de bevalling verloor ze wat vruchtwater. Kegeltjes hebben we niet gezien hoor!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:22

Lijkt me niet best hoor Delerium als je paard een paar dagen van tevoren wat vruchtwater verliest Ach gut

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:24

Het veulen is zonder problemen geboren en inmiddels 2,5 maand oud! Groeit als kool doet het uitstekend. (zie topic op ks over veulen is evil)