Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

en typo
Needje schreef:Volgens mij was t niet de smid die de pasta wou gebruiken. Anders had ie t nu niet zonder gedaan
Dienie schreef:Pasta vind ik niet z'on goede oplossing. Ik laat er de praam opzetten als ze moeilijk zijn. .
) maar met oefening,geduld kom je een heel eind.
midgie schreef:Ik ben ook niet voor de praam of verdoving,
Ik heb pas een tinkertje gedaan , heb er ongeveer 2 1/2 over gedaan en de keer daarop was ik zo klaar , omdat hij me vertrouwde , ik had er zeker de praam op kunnen zetten , maar ik doe er liever wat langer over zodat het de volgende keer voor hem ook wat minder stres is en het dus steeds beter gaat.
Nou hebben de meeste smeden daar geen geduld of tijd voor, maar het is wel de manier om vertrouwen de winnen,
en idd zoals anderen ook al zeggen altijd op een open stuk/ buiten zodat het paard weg kan als ie wil
.
fijn dat de smid weer thuis is en wellicht een goede leerschool geweest, maar dat gun je natuurlijk niemand en je hoeft ook echt geen schuld te voelen ... en fijn dat ie bij jou nog goed voetjes geeft
)
, die heeft samen met mij Say over haar angst heengeholpen
--> heb al heel veel meegemaakt met moeilijke/ angstige paarden e.d. , maar zó'n angst als Say voor aanraking aan benen had dus nog nooit
maar met geduld is t dus goedgekomen