Wie heeft er een nakomeling van Zeddam{ v. Kibrahim}

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Wie heeft er een nakomeling van Zeddam{ v. Kibrahim}

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 21:03

Wie heeft er een nakomeling van Zeddam? Of Kibrahim/Ibrahim?
Ik rijd een nakomeling van Zeddam,dit beestje kan super verzamelen,piaffe en passage zijn een peulenschil voor hem.Ook kan hij heel goed springen. Hij is alleen super dominant. Het is best wel een karakterpaard om het zo maar te zeggen. Nou weet ik dat Kibrahim nakomelingen daarom bekend staan.Wie heeft er ook 1? en herkend het een en ander?
Hier ff een fotootje,betere volgen nog.
Afbeelding

flyfly

Re: Wie heeft er een nakomeling van Zeddam{ v. Kibrahim}

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:08

Wij hebben ook eens een Kibrahim-nakomeling gehad. Beslist geen dominant paard. Naar onze mening een paard met een niet al te hoog IQ. Was ook geen geboren springer. Was een keer met haar aan het springen op de wei , vergeet ze in de landing haar benen weer naar voren te doen. Toen kwam de grond wel heel dichtbij.
Verder was ze wel super lief maar kon met een buitenrit zo de sloot inlopen als er voor haar iets engs te zien was. We hebben nog 4 veulentjes gefokt die we alle 4 vlot konden verkopen. Voor die tijd was ze een groot paard. 1.71m Met haar derde jaar. Was niet de allersnelste dwz aan de luie kant, maar dat was Zeddam ook.
Wat de bouw betreft was ze een plaatje, maar weinig kwaliteit in de benen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 23:16

Oke leuk om te horen,wel heel anders dan dat paard wat ik rijd.Die let juist erg goed op zichzelf.En is eerder heet dan lui,mischien wat meer Le Mexico invloeden dan.Heb je ook nog een foto van die merrie?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:20

Ik heb een Zeddam gehad, ze is net afgelopen zaterdag verkocht.
Het was een merrie uit een Ariban moeder.
Een heel lief karakter, maar af en toe wel wat schichtig. Verder heeft ze hele soepele gangen en een leuk uiterlijk. Ze heeft een maanoog en een hele lange dikke bos manen.
Ik heb veel recreatie met haar gereden en een sprongetje ging ook nog wel.

Groetjes Esther..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 11:36

Leuk om te horen,heb je ook nog een foto Esther?

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:08

hoi,

Mijn paard is een nakomeling van Zeddam, een hele lieve merrie van 15 jaar. Ik rijd met haar buitenritten met alleen een halstouwtje, geen zadel en hoofdstel nodig. Ze heeft wel een eigen wil, als ze iets wil hebben dan vind ze dat ZIJ gelijk heeft! Best grappig, een erg lief en vertrouwd beestje ik kan er iedereen mee laten weg rijden!
Toen het nog een jong paard was, was het een rat van een paard. Mijn buurvrouw was de vorige eigenaar en fokker van mijn paard, ze vertelde dat het geen lief paard was. Ik heb van iemand anders gehoord dat ze regelmatig mensen beet en heeft dus van iemand een schep op haar hoofd gekregen. Ik moet zeggen ze is genezen want ze bijt verder geen mens of dier meer!
Maar nu is het een schat, kan haar rijden met alleen een halstouwtje! Ik rijd gerust zo door het dorp heen.

Groetjes Arashah

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:09

Inmiddels is Zeddam al een paar jaar overleden.. weet ik me nog te herinneren..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 21:48

De nakomeling die ik kende is inmiddels ookal een paar jaar overleden door zware artrose in z'n voorbenen..

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:42

Mijn paard is afgelopen donderdag 14 januari ingeslapen, heel veel pijn in de benen, lichte atrose, verkalking, ernstige hoefkatrolontsteking wat chronische was aan alle twee de voorbenen. En door de hoefkatrolontsteking leek het net of er een muis is geweest en hapjes uit haar bot heeft genomen.
Ik moest mijn maatje wel laten gaan..

Zeddam zelf is verkocht en overleden door een koliek aanval. Heb ik laatst nog gehoord.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:43

Maar ik moet zeggen dat mijn paard erg op die van jou lijkt, ze kan inderdaad ook vanalles heel goed, mijn paard heeft dan een bles en rechtsvoor een witvoetje en linksachter een wit kroonrand.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 16:11

Zonde dan,die artrose/hoefkatrolonsteking was kennelijk ook erfelijk.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:14

Blijkbaar wel, dat zei de veearts ook. Maar Zeddam gaf wel lieve paarden door.

astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:18

ik heb ook een nakomeling van Zeddam.
zie foto in mijn profiel.
een 20 jarige schimmel super braaf en doet het nog goed in de wedstrijdsport.
krijg nog vaak complimenten en denken dat deze ruin jonger is.
is wel wat aan de luie kant maar dat stoort mij niet zo.
mijn dochtertje van 10 kan er ook alles mee

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:26

Ik heb vroeger ook een Zeddam gehad. Heel bijzonder paard. Wilde niet iedereen op zijn rug en het lukte hem dan ook altijd om degene die hij niet op zich wilde hebben, eraf te krijgen. Zelfs tot liggen aan toe, om de persoon eraf te krijgen.
ik heb echt een heel fijn paard aan hem gehad. Zowel dressuur als springen een topper en langs de weg kon je je geen fijner paard voorstellen...
Helaas had hij ook erge HKO en heb ik afscheid van hem moeten nemen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 23:52

Ookal..wat naar zeg..volgens mij gaf ie wel bijzondere paarden met sterke karakters als ik dat zo hoor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 23:53

Astrid: ik zie maar 1 foto in je profiel

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:57

Mijn merrie is 2 weken geleden overleden, maar wou inderdaad niemand op de rug hebben. Ik ben de enigste die haar kan rijden met alleen een halstouwtje. De rest moet rijden met bescherming aan alle kanten van hem/haar.
Alleen als ik zeg dat het goed is, dan is mijn merrie lief. Maar niet iedereen kan haar rijden, alleen mijn buurvrouw en ik. Verder niemand, dat scheelt want we hebben regelmatig mensen in het weiland zitten die op hun probeert te zitten, altijd weer leuk om de paarden uit hun dak te zien gaan als er weer iemand dat probeert!! Maar toch erg vervelend andere mensen in het weiland, maar stroomdraad werkt super vind t ik :D

Jammer dat mijn lieve merrie is overleden, ik reed altijd met haar in en rond het dorp! Kreeg altijd Complimenten, je ziet eigenlijks ook nooit iemand rijden zonder zadel, zonder hoofdstel met alleen een halstouwtje ergens waar dan ook. Misschien dat er wel meer mensen dat doen maar ik heb er verder nog nooit iemand gezien die dat ook doet.