Info over Hemmingway gezocht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paardjus

Info over Hemmingway gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 19:44

Wie heeft er info en foto's over/van de hengst Hemmingway voor mij?

krackertje

Re: Info over Hemmingway gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:23

Op de website www.zwartjens.nl staat ook het een en ander over Hemmingway.

Ik zelf heb een merrie van Hemmingway.

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 17:35

Ok bedankt Labine!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:13

ik heb zelf een hemmingway, ze zijn niet vaak makkelijk te rijden, maar wel super in de omgang. zowel springen als dressuur (de mijne heeft veel meer talent voor het springen dan dressuur. hij springt met enorm veel vermogen en is net een elastiekje)

(foto in profiel, de bovenste)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:35

Ik ehb ook een Hemmingway, merrie, 3 jaar oud. MAar op de een of andere manier getraumatiseerd of zo. Wil niet aangeraakt worden. Ben dus daarom niet begonnen met zadelmak maken. Een heel zacht paard, maar heel moeilijk.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 17:05

Kennis van mij heeft een 8 jarige Hemmingway hengst waar ze Z dressuur mee rijd. Op en top vriendelijk beest, anders had hij nl geen hengst mogen blijven!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:48

Desiree schreef:
Ik ehb ook een Hemmingway, merrie, 3 jaar oud. MAar op de een of andere manier getraumatiseerd of zo. Wil niet aangeraakt worden. Ben dus daarom niet begonnen met zadelmak maken. Een heel zacht paard, maar heel moeilijk.

Klinkt heeel bekend voor mij, wij hebben een 12-jarige merrie van Hemmingway die ook heel gevoelig is in alles en ja ook in het aanraken etc.
Het is een hele eerlijke merrie die te hard wil werken en dan ontzettend in de war kan raken maar daar voor de amazone ook weer uit wil komen dus al met al een gevoelig dier wat alles weggeeft, dus opletten is geboden want anders houdt zij zich zelf zeker niet heel.

Ze kan zeer goed bewegen en zoals ik het in mag schatten ook goed springen maar daar is ze op haar vorige adres niet aangezet en nu durf ik dat niet goed meer aan op deze leeftijd.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:55

mijn hemmingway is ook erg gevoelig, in alle opzichten eigenlijk. gevoelig voor de kleinste hulpen met rijden, maar kan erg in de stress schieten door kleine dingetjes, ook zijn huid is gevoelig.

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 21:12

Hmz wij hebben nu twee veulens van Hemmingway op stal maar de ene merrie is ook al een heel sensibel paard. Ben dus heel benieuwd hoe het karakter van dat veulentje gaat worden. De andere merrie is een stuk makkelijker en dat veulen kun je ook al makkelijk aaien die andere duikt direct weg.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:12

Wij hebben ook een Hemmingway op stal, jong dier nog. Loopt echt super, maar is erg gevoelig onder het zadel en schrikt enorm snel. Springt daarbij ook een meter opzij wanneer ze schrikt. Verder hele fijne gangen. Ze moet echt aangepakt worden, anders gaat ze met je aan de haal. Ze knalt er niet vandoor, maar heeft pas geleden het steigeren uitgevonden en nu ze door heeft dat dat niet werkt is ze begonnen met bokken.

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 20:46

Emilion1985 schreef:
Wij hebben ook een Hemmingway op stal, jong dier nog. Loopt echt super, maar is erg gevoelig onder het zadel en schrikt enorm snel. Springt daarbij ook een meter opzij wanneer ze schrikt. Verder hele fijne gangen. Ze moet echt aangepakt worden, anders gaat ze met je aan de haal. Ze knalt er niet vandoor, maar heeft pas geleden het steigeren uitgevonden en nu ze door heeft dat dat niet werkt is ze begonnen met bokken.

Wow pittig ding.