Dageraad hengst van 16 jaar in mijn profiel. Eerlijk dier, de laatste jaren wel wat meer hengst maar dat is met iedere hengst zo. Springen zeer goed, super techniek met goed voorbeen en uitslaand achterbeen, heel voorzichtig (voor amateurruiter eigenlijk té want na een paar ruiterfouten geeft ie het op), vermogen ook genoeg en razendsnel in de barrage. Hij heeft veel gewonnen. Dressuur qua aanleg wat minder maar heeft zich toch goed ontwikkeld. Wat hoog kruis en weke rug, wat lui thuis om te rijden maar een super wedstrijdmentaliteit. Altijd pasje extra. Hals en front wel extra, had hij ook een goede achterhand gehad dan was ie in de dressuur ook onbetaalbaar geweest, maar helaas kun je niet altijd alles hebben
Everyone
Geplaatst: 18-04-09 19:49
dit is ons paard de vader is redford
linneketeut
Geplaatst: 06-05-09 00:47
Bij mijn stage staat een merrie van Redford. Die is groot en heel eenkennig. Heb helaas geen foto.
Volgens mij heb ik nog wel foto`s van de keuring van onze Redford merrie (vorig jaar verkocht naar belgie). Ze is nu zes, door mijzelf gefokt en als 3 jarige op de keuring ster geworden. Vorig jaar verkocht, ze liep toen M1+2. Ik vond het een plezier paard om te rijden, ze is verkocht aan een stagaire van ons bedrijf.
Heb je zelf ook nakomelingen van boven genoemde hengsten?