Groninger paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ckhobie

Groninger paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 12:13

Hoi allemaal,

Ik wil volgend jaar ( 2007 ) een groninger gaan kopen. Heeft iemand nog tips? Ik ben me dit jaar aan het voorbereiden, E rijbewijs, curus/opleiding paardenverzorging en dus ben ik er volgend jaar echt klaar voor!

Waar moet ik op letten bij het groninger ras, zitten er zwakke plekken in het ras, wat ik me overigens niet kan voorstellen.
Serieuze fokkers?

Ik ben nog geen lid van het groninger paarden stamboek. Binnenkort wel. Maar tot die tijd zou ik ook graag willen weten wanneer de keuringen in het land zijn. Kan iemand mij dat laten weten? De website is nl. al een tijd lang niet bijgewerkt.

Ik hoor graag van jullie allemaal.
Gr,
Cynthia

Mandy_

Re: Groninger paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:17

ckhobie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 12:45

bedankt voor je tip, maar ik ben nog geen ervaren bokker.
Als ik daar mijn bericht wil plaatsen, dan krijg ik een melding dat ik dat niet mag, daar het al lange tijd niet mee wordt gebruikt, nog meer tips dan?

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:34

Oja om daar te mogen reageren moet je eerst zoveel berichten hebben gepost, vervelend.

Waar wil je tips over?Je wilt een groninger een veulen,jaarling of volwassen paard?

Bittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:52

hoi, ik las dat je een groninger wilt kopen, waar je denk aan moet denken is het volgende: wat wil je ermee gaan doen, hoe oud, merrie of ruin, hoogte, enz....
Ik heb zelf een groninger en ik heb er dressuur meegereden, springen kan ze ook en is ook geschikt voor western riding...wat ik nu dus doe...wat denk ik belangrijk voor jou is ...denk serieus na over de aankoop...het zijn sobere paarden maar hebben wel een karakter...als je nog vragen hebt stuur dan maar een email naar marion25@planet.nl

Harmonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:24

Wij hebben zelf sinds Januari een groninger ruin en zijn zeer blij met het karakter.
Over het algemeen rustig en af en toe zijn speel-kwartiertje waarin hij onze merrie's
flink in beweging zet.
Nationale keuring Groninger paard zaterdag 19 augustus te Woudenberg:

voor foto onze groninger zie profiel..

ckhobie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 09:46

Harmonie schreef:
Wij hebben zelf sinds Januari een groninger ruin en zijn zeer blij met het karakter.
Over het algemeen rustig en af en toe zijn speel-kwartiertje waarin hij onze merrie's
flink in beweging zet.
Nationale keuring Groninger paard zaterdag 19 augustus te Woudenberg:

voor foto onze groninger zie profiel..

Wat een mooie kleur heeft jouw groninger! De andere paarden mogen er ook best zijn! Wat een stel pracht paarden.
Waar heb jij je groninger gekocht?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:27

Je zou ook eens tussen de IHW'ers kunnen kijken. Dat zijn Groningers alleen dan ingeschreven bij een een ander stamboek: het IHW.

Hier wat links:

www.ihwstudbook.com
www.zwaarwarmbloed.nl

Ik heb een jaarling merrie van Orbaldo II, en ben daar erg tevreden mee. Als veulen haalde ze een eerste premie en afgelopen zaterdag weer een eerste premie op de merrie-veulenkeuring.

Groninger101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:12

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 06:53

ik heb regelmatig wat zwaarwarmbloeden/ groningers te koop. www.stal-littink.nl
staan ze vaak op.