[E][H][KWPN] Graag beoordeling van mijn merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

[E][H][KWPN] Graag beoordeling van mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 09:08

Bij deze mijn merrie. Ik zou heel erg graag weten wat jullie van haar vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afstamming is GUCO VAN UUNCKHOEVE x JASON

Hele afstamming is te vinden op:

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=52410

Wat zou jullie keuze zijn wat betreft een hengst die haar goud zou passen?
En zou ze wellicht sterwaardig zijn? (als ze nog een jonkie was geweest want ze is al wel wat oud voor de keuring (12))

katrienh

Re: [E][H][KWPN] Graag beoordeling van mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:30

Ik vind dat de verbinding van de schoft-rug beter gekund had en ze is ook iets kort in de rug.

Vind het wel een leuk paard Ja

Citaat:
Wat zou jullie keuze zijn wat betreft een hengst die haar goud zou passen?

Wat voor richting wil je uit ? dressuur of springen ?
Wat is haar stokmaat ?
Wat wil jij verbeteren aan de merrie ?

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:56

Het is moeilijk een paard te keuren vanaf de foto. Ik krijg het idee dat op de eerste foto de nek super lang is dat die kort staat op zijn voorbenen Maar zie ik de andere twee foto's dan krijg ik een ander beeld van het paard en vind ik haar veel correcter.

Mijn advies vraag het eens aan iemand bij jou in de buurt die er verstand van heeft. Dan kan die ook zien hoe het paard loopt want dat maakt deel uit van de beoordeling.

Mijn persoonlijke mening is dat het een leuk paard is dat het leuk vind te werken Mijn vraag is eigenlijk, waarom wil je hem laten keuren? Wil je ermee gaan fokken? denk je dat je paard goede dingen kan vererven en met welke hengst zou je punten willen verbeteren.

Vooral de laatste foto stemt me positief.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:42

Op de eerste foto staat ze wat met de voorhand richting fotograaf,dat vertekent wat.Zou je nog een standfoto kunnen plaatsen waarop ze recht staat?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 16:02

De foto is echt behoorlijk recht genomen. Ik zal nog eens kijken of ik een nog rechtere kan maken. Ze heeft absoluut niet een hele lange hals.
Als ik zelf zou willen verbeteren is het wellicht een wat minder stijle schouder. En wat meer beweging. Echter nu ik haar sinds een a 1,5 jaar aan het trainen ben begint ze heel ruim te lopen dus wellicht zit het er wel in.
Het is niet dat ik met haar naar de keuring moet. Alleen de enige mensen die haar ooit wilden kopen van mij (handelaren/fokkers langs de kant van de rijbaan) die wilde haar juist kopen om een veulen mee te fokken. Zonder dat ze er ook maar iets van wisten.
Ze heeft heel erg droog beenwerk en houd het ook drog als zit er een enorme schaafwond op.
Als ik zou fokken dan wellicht wat meer richting springen maar aan de andere kant heeft ze daar wel zoveel talent voor dat je er net zo goed een dressuurhengst op zou kunnen passen.
Iig zou ik fokken voor mijzelf zodat ik met de nakomeling zelf kan gaan starten. Ik wil dus geen recreatiepaard fokken.
Aan haar springtechniek en karakter hoeft van mij niet veel te worden verbeterd (ookal is het regelmatig een zeikwijf)

Ze is ongeveer 169 schat ik en zoals je ziet niet echt ielig. een wat kleinere hengst zou denk ik geen problemen geven in de maat. Ik moet er overigens wel weer een terug hebben/fokken die wat groter is dan 165 want ik ben zelf ook geen 17 inch meer en dat past me wel, dat grote.
Wat zij door kan geven is haar uithoudingsvermogen en kracht. En de billenpartij is ook niet verkeerd.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:43

De eerste foto geeft een beetje een vertekend beeld omdat ze haar hals er even goed opzet, daardoor lijkt de schoft/rug verbinding wat kort en verder lijkt ze ook wat kort in de rug. Dat zie je in de andere foto's niet terug komen.
Ze lijkt wel een wat kort voorbeen te hebben.
Gezien haar afstamming waar toch veel bloed in zit, zou ik er voor kiezen om dat er wel in te houden. Welke hengst? Poe, dat vind ik moeilijk maar het eerste dat in me opkwam, was Zangersheide-bloed.