[H][KWPN] Hengstenkeuze voor Landwind2B x Actueel x Marconi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

[H][KWPN] Hengstenkeuze voor Landwind2B x Actueel x Marconi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 22:00

Volgend jaar wil ik Orien laten dekken, ik wil graag een leuk paard voor de toekomst en Orien heeft nu eenmaal iets dat ik erg graag zie in een paard (en zeldzaam goed karakter). Ik heb niet de illusie een topper te fokken. Orri is een Landwind2B uit een stermerrie van Actueel x Marconi (de Marconi-merrie is keur, maar dat is dus wel tuigpaard)..., nogal basic gefokt dus. Ze kan redelijk goed springen maar is daarin nooit uitgebracht, loopt M1 dressuur. (Nu voor de 2e keer)
Goede punten van haar vind ik zelf haar sterke achterbeen, karakter, ze is keihard/ kerngezond, ze heeft 3 goede basisgangen. Hele fijne stap, goede galop en goede draf (en als ze in een goede bui is een aparte draf Duivel ) Geen echte shower maar wel efficient, bruikbare gangen om het zo maar uit te drukken.
Wat ik graag zou zien verbeterd is vnl. het type. Orien heeft geen hele mooie ruglijn (heel iets neigend naar karperrug), hals mag langer en ze mag wat sneller in het achterbeen. Iets luxer is ook niet heel verkeerd.
Ik heb geen idee wat Orien zelf door gaat fokken, zie er dus weinig heil in om maar met een stikdure commercieele hengst te gaan fokken. Hoeft ook niet persé binnen het KWPN.
Goed. Over tot de foto's dan maar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marijkeeee

Re: [H][KWPN] Hengstenkeuze voor Landwind2B x Actueel x Marconi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:14

Mooi paard Lachen
Ze heeft een mooi schouder Lachen

Zit nog een beetje te denken welke hengst hier bij zou passen, zal ff zoeken Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:19

Een hengst met een mooi front en een wat langere hals.Ik vind haar rug wel meevallen namelijk,ze heeft alleen een iets plat kruis. San Remo verbetert op het front,maar dat is wel een dressuurhengst.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 15:56

*oeps* klein detail vergeten:
Mag een dressuurhengst zijn of een springhengst die ook gewoon goed kan bewegen. Een springer die niet draven kan heb ik niets aan aangezien ik zelf echt een dressuurtypje ben.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:03

ik heb voor mijn 100% tuiger ook voor San Remo gekozen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:36

Zit te denken aan die ene Duitse hengst, waar ik dus de naam van kwijt ben.
Zodra ik hem gevonden heb, laat ik het je weten. Knipoog