[H][kwpn] hengstenkeuze vb merrie van samber

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jimbo

[H][kwpn] hengstenkeuze vb merrie van samber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 19:25

Ik denk erover de eigenaar van deze merrie te vragen of ik een veulen bij dat paard mag fokken.
zelf heb ik wel een klein beetje verstand van paarden maar als er geen goed veulen uitkomt kan ik jullie altijd nog de schuld geven....Knipoog
Het paard is een merrie van samber die onder de dochter van de eigenaar m dressuur heeft gelopen. Nu mag ik haar rijden en dat gaat ook wel redelijk goed geloof ik. Ik dacht aan een springhengst omdat de merrie zelf ook heel goed kan springen (als ze wil).
Met het rijden heeft ze een beetje moeite met uitstrekken in draf en stap maar de galop is wel weer goed. halsstrekken na het werk vind ze altijd heerlijk
op mijn msn space staan de foto's (zie album 4 augustus 2006)

http://soortjesplekkie.spaces.live.com

Ik hoop dat t zo goed gaat met die foto's en alvast bedankt voor de reacties.
Laatst bijgewerkt door gomir op 04-08-06 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

Sammie

Re: [H][kwpn] hengstenkeuze vb merrie van samber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:36

Wat wil je met dat veulen gaan doen? En waarom is het nog een vb merrie?

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 10:25

Ik denk dat het een vb merrie is omdat ze nog nooit is gekeurd voor zover ik weet
als het een stamboek merrie is dan mag iedereen me verbeteren hoor!
Ik wil graag het veulen zelf houden en opfokken, zelf opleiden en als dat goed gaat ook eventueel uitbrengen op wedstrijden.
o ja de merrie heeft geen veulens gehad en is al 9 jaar. dat hoeft toch geen probleem te zijn?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:00

Nee hoor, met 9 jaar is dat helemaal geen probleem. Vraag anders eens waarom ze nog in het vb staat, misschien dat je er anders volgend jaar mee naar de keuring kan gaan. Dan beoordelen ze je paard ook en dat kun je meenemen voor je hengstenkeuze.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 17:01

ach, laat maar. ik heb de eigenaar van het paard inmiddels gesproken en hij vind het eigenlijk niet zon goed idee. ik zal gewoon een veulen moeten kopen. dat is trouwens ook niet erg hoor.
Van mij mag hier een slotje op