Slordige springer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarEst

Slordige springer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 19:01

Mijn verzorgshetje springt erg slordig, het is niet dat ze het niet kan, want ookal ligt er 1 blak op de grond of iets verhoogd, dan raakt ze hem al aan, als ik erop zit springt ze wel veel beter maar ik ben te groot qua lengte dus ik stap soms alleen nog een stukje en wil dus niet gaan springen op haar... wel vrijspringen en aan de longe of aan de hand, maar hoe moet ik dat nou oplossen, dat ze dat zo slordig doet? Heeft iemand misschien ideeën of tips?

naugthytjhu

Re: Slordige springer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:56

Uhm,ik ben ook best wel groot voor mn VZ shet,ik spring er ook gewoon op.Vindt ze helemaal geweldig.Soms bij een hoge sprong blijf ik met mn voeten hangen.Erg zielig denk ik dan.Maar ze houd me echt enz. dus daar graag geen commentaar over Tong uitsteken.Want ze kan oko emt me aan de haal gaan ahah dus dat zegt al genoeg Knipoog.En,vrijspringen doet ze niet dan wilt ze er niet naartoe.Enne,kan je anders geen klein iemand zoeken die spring ervaring heeft?Dan is het probleem toch opgelost lijkt mij Lachen?

succes nog verder..

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:57

misschien komt het omdat ze der evenwicht nog niet goed kan vinden?

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 07:46

naugthytjhu @ ja, maar ik wil dr liever niet op springen en dan vind ze het alsnog niet zo leuk met iemand erop Knipoog en ik wil graag gewoon vrijspringen en aan de longe springen enz.
ShettenGek @ ja, dat kan idd Knipoog hoe kun je dat verbeteren? maar trouwens, als ik erop zit, dan heeft ze een keer 75 cm gesprongen dus das dan toch een beetje raar ?

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 18:01

Niemand die tips voor mij heeft?

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 19:04

Verdrietig

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:59

je moet haar alert maken met iets. als ik mijn paard rij in een springtraining, dan zeg ik vlak voor de afzet 'let op!' kort en duidelijk, niet streng of bestraffend. gewoon zodat hij weet dat ie in actie moet komen. zoiets moet je ontwikkelen, en dan let ze vanzelf beter op. ik weet niet of je weleens met beenbeschermers hebt gewerkt, maar dat kan ook helpen om ze meer attent te maken op waar hun benen zitten. actief longeren, in het tuig spannen etc. helpt ook.
natuurlijk kan je ook met trainingringen aan de slag, maar daarmee moet je niet springen. die gebruik je enkel om het paard op zijn benen te leren letten, en zodat hij ze beter optilt.

miss_piggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:28

Waarschijnlijk heeft ze gewoon nog geen goede timing. Dat is een kwestie van veel oefenen. Ze krijgt het echt vanzelf wel door. De ene pony is daar nou eenmaal beter in als de ander.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:09

Ik zou er niet op gaan zitten als je zelf al aangegeeft dat je jezelf te groot vind Lachen Heeft ze wel genoeg tempo? Anders kun je ervoor zorgen dat ze lekker actief loopt. Daarbij wel opletten dat ze niet ongecontrolleert gaan rennen, want dan komen ze vaak niet goed uit Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:56

capopjekop schreef:
Ik zou er niet op gaan zitten als je zelf al aangegeeft dat je jezelf te groot vind Lachen Heeft ze wel genoeg tempo? Anders kun je ervoor zorgen dat ze lekker actief loopt. Daarbij wel opletten dat ze niet ongecontrolleert gaan rennen, want dan komen ze vaak niet goed uit Lachen

precies, actief laten lopen, goed door het lijf. aan de longe kan je dit oefenen, en als dat er goed in zit kan je een keer een klein sprongetje op de cirkel zetten. leer hem tijdens het longeren eerst om de galop te verruimen en verkorten, zoals je met rijden normaal ook doet. dat kan je dan weer toepassen op het springen.

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 16:47

oke, bedankt voor de tips, ik zal eerst eens goed oefenen met het longeren, met longeren gooit ze haar hoofd altijd heel boos omhoog als ik wil draven of galopperen en neus helemaal in de lucht en naar voren, ik heb vandaag met bijzet gelongeerd en dan gaat het veel beter, maar daar mag je toch niet mee springen, dat heb ik gelezen, is dat zo?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:57

MarEst schreef:
oke, bedankt voor de tips, ik zal eerst eens goed oefenen met het longeren, met longeren gooit ze haar hoofd altijd heel boos omhoog als ik wil draven of galopperen en neus helemaal in de lucht en naar voren, ik heb vandaag met bijzet gelongeerd en dan gaat het veel beter, maar daar mag je toch niet mee springen, dat heb ik gelezen, is dat zo?

springen met bijzet moet je inderdaad niet doen. ook is het gewoon een kwestie van een goede training en verstandhouding hoe ze zich gedraagt. ik zou dus gewoon met haar aan het werk blijven, gewoon op háár tempo, en de bijzets en andere hulpteugels voorlopig laten voor wat ze zijn.