[E] Letlander ruin van 8 jaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

[E] Letlander ruin van 8 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 18:50

Ik heb er echt totaaaaaaaal geen verstand van dus daarom zou ik wel eens van een ander willen horen hoe zijn exterieur is. Als je beoordeelt zou je er dan ook een beetje uitleg bij willen geven? Wat het betekend en of het bijv. concequenties heeft voor zijn bewegingen ofzo. Hij kan namelijk heel moeilijk ruim bewegen, zie je dat in zijn bouw terug?

Het is dus een ruin uit Letland van 8 jaar, loopt aangespannen en onder de man. Afstamming weet ik wel maar heeft geen nut om hier neer te zetten omdat ik denk dat niemand dat kent.

Let niet op hoe hij er hier uitziet Clown foto is van 1 jaar en ongeveer 3 maanden terug
Afbeelding

Deze is van 2 jaar terug
Afbeelding

Weet niet of het erg is dat de foto's al wat ouder zijn? Foto's van voor en achter heb ik niet, zou ze wel kunnen maken als het vanaf deze foto's niet te beoordelen is.

_Michelle_

Re: [E] Letlander ruin van 8 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 11:04

Niemand die het wil doen?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:27

Hoi, ik wil wel een poging wagen! Toegegeven: nooit een Letlander beoordeeld, dus ik weet niet goed welke eigenschappen karakteristiek zijn voor zijn ras....

Maar goed:

Ik vindt het een erg mooi paard. Opvallend is de vrij zware kaak-halsverbinding. Dit kan resulteren in moeite hebben met het nageven. Ws. zal hij in zijn ideale hoofdhouding wat meer vóór de loodlijn lopen, ipv. erachter. Mogelijk is hij wat zwaar in je hand/sterk met rijden...?
Ook oogt de halsaanzet, op het punt waar de hals uit de borst komt vrij zwaar/laag. Kan dit resulteren in moeite met oprichting? Dan loopt hij ws. liever wat lager ingesteld.