Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Maar is het eventueel geen optie om begeleiding te zoeken met je paardje. Zodat ze lekker zadelmak en ingereden wordt, en dat je hulp hebt bij je angs?

heen stappen.. en de basis door iemand laten doen..
Cayusejuhh schreef:ja maar jij moet die persoon ook 10000 procent vertrouwen.
Ik zal over het feit heen stappen om haar zelf in te rijden..
Zo iets moet GOED gebeuren.. niet alleen jij heb dan angst. paard krijgt het ook mee. En als de basis niet goed gaat. verknal je het voor altijd.
ZIJ voelt jou angst. en zal dat gaan voelen wanneer de ruiter op stapt.
Ik zal zelf over het koppige puntheen stappen.. en de basis door iemand laten doen..
Zo niet.. schroom niet.. trek aan die bel!
(die is dus door een angstig mens beleerd geweest!!!!!) en ik heb er een hele tijd over gedaan eer het vertrouwen er was en 3 jaar eer hij "normaal" onder het zadel was....is een extreem geval maar neem van mij aan..dat wil je niet!!!! Citaat:Ik kan me voorstellen als je angstig bent dat juist op de grond bezig zijn erg fijn is om de band met je paard te versterken en aan het vertrouwen te werken.
Ik heb van jaren geleden de ervaring dat als jij je paard niet vetrouwd..dit wederzijds is.
Rianne_kiara schreef:
Ik heb alleen angsten, angsten die anderen zo te merken niet kunnen begrijpen...

is het niet??
dat is stiekum heel normaal hoor
maar denk goed na!!! Rianne_kiara schreef:zucht...
Ik vind het moeilijk !
Ik wil in ieder geval de komende tijd gewoon zelf blijven proberen ! Ze is net drie jaar, dus ik heb absoluut geen haast !
Ik weet ergens dat wanneer ik er zo nu en dan op ga zitten, dat ik op een gegeven moment mijn angst wel weg kan nemen ! En Kiara vind het allemaal prima als ik op en af stap !
Ik moet gewoon zekerder worden voordat ik verdere stappen ga ondernemen...
!
Rianne_kiara schreef:Ik heb met Kiara tot nu toe altijd al grondwerk gedaan ! De band die wij hebben is héél erg sterk ! En ze doet alles met en voor me ! Er is dus geen band om te versterken, en aan het vertrouwen hoeft niet gewerkt te worden...
Zoals ik in mijn verhaal al schreef : Het ligt niet aan mijn paard! Ik heb wel vertrouwen in mijn paard!
Ik heb alleen angsten, angsten die anderen zo te merken niet kunnen begrijpen...
geeft niks meid

echt geloof me!! CarS schreef:Ik heb van jaren geleden de ervaring dat als jij je paard niet vetrouwd..dit wederzijds is.
Mijn tink was een bonte rodeobal(die is dus door een angstig mens beleerd geweest!!!!!) en ik heb er een hele tijd over gedaan eer het vertrouwen er was en 3 jaar eer hij "normaal" onder het zadel was....is een extreem geval maar neem van mij aan..dat wil je niet!!!!
Ook na een hele nare val waarbij het paard nasloeg en mij vol in mijn gezicht raakte.
Rianne_kiara schreef:nou, ik heb de knoop doorgehakt ! En dat mede door al jullie steunende woorden !!!
![]()
![]()
Ik ga Kiara professioneel in laten rijden !