Wat doe jij allemaal met je drachtige merrie???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amantje

Wat doe jij allemaal met je drachtige merrie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 08:14

Mijn merrie is nu 8 maanden drachtig en ik longeer een beetje wandeleen beetje rij af en toe alleen maar stappen..en een paar rondjes draven...
Ben benieuwd wat jullie met je drachtige merrie doen.
Groetjes amanda

japielover

Re: Wat doe jij allemaal met je drachtige merrie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 08:19

veel knuffelen poetsen wandelen door het bos ofzo lkkr rustige dingen allemaal mijne is nu 8bijna 9 maande drachtig dus k longeer haar ni meer egt vind ze zelf ook niet fijn rustig wandelen vind ze wel prima

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:18

Ik heb mijn merrie tot en met 8 maanden gewoon gereden, de 9de maand ben ik gaan afbouwen, omdat ze sneller buiten adem raakte en die buik alle kanten op schudde. Daarna heeft ze rust gekregen en zit er sinds 2 weken weer op! Voor de kerst ben ik gestopt, dus ze heeft 7 maanden stilgestaan.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:13

Vorig jar heeft mijn merrie een veulen gekregen!
Ik heb geprobeerd zo lang mogelijk door te rijden, tot dat het niet mee wou!

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:42

ik heb mijn merrie tot met de geboorte van het veulen beweging gegeven, ik heb haar tot de negende maand gereden onder het zadel lekker stappen,en daarna gewoon aan de fiets en aan de hand en naar de geboorte heeft ze een maand alleen in de wei gestaan en daarna weer volop in training

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:33

Je kan in principe doorrijden tot een week of drie, vier voor de geboorte. Alleen merk je meestal wel aan je merrie of ze er nog zin in heeft. Ik ging meestal tot drie maanden door met volledige training en eventueel wedstrijden. Dit was voor de merrie ook geen probleem. Daarna ging ik wat afbouwen en vanaf een week of 8 alleen nog rustige buitenritjes in stap. Dit zette ik voort totdat madame er duidelijk geen zin meer in had Haha!

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 14:00

Nou mijn merrie word steeds drukker lijkt wel ze is 8 1/2 maand maar ze heb nog vol energie...maar mag niet galopeeren.....terwijl ze dat wel wil ze springt steeds aan in galop als ik wil aandraven dan doet ze even een paar rondjes gek en dat gaat het wel weer maar ze blijft druk!! hahahahahah Lachen

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:15

ik hou men drachtige merrie steeds kalm, ik doe niets waar zij stress van zou kunnen krijgen. ik ben nogal een bezorgde van aard dus ik rij tot ongeveer 6 maanden en dan doe ik bijna niets meer, poetsen en wandellen maar echt rijden durf ik niet. Bloos

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:18

8 maand drachtig in augustus??? hmmm zou niet mijn keus zijn maar okee...

ik reed Uris gewoon door tot aan de bevalling. ze gaf zelf wel aan wat ze nog kon en niet. de galop heb ik wel achterwege gelaten

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 18:57

Was een verassing heb haar nu 2 maaden heb haar gekocht bij een handelaar!
mijn keuze zal het ook niet wezen maar ja een toverei!!!!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:03

Ik heb 13 jaar op een fokkerij handelsstal gereden.
Ik reed de paarden daar door tot twee weken voor de bevalling.
En drie dagen er na ging ik er altijd al heel kort weer op, om het veulen te wennen aan het feit dat de merrie even weg was en om de merrie weer haar beweging te geven (mits de bevalling zonder complicaties was).
Ik paste het werk en de tijdsduur langzaam maar zeker wel aan.
Vanaf de negende maand sprong ik niet meer en daarvoor al steeds minder hoog. Soms reed ik ze op het laatst zonder zadel, als ze last hadden van de singel.
De moeder van onze fries had ik 's middags zonder zadel bereden en 's avonds was ons veulen geboren! De moeder was drie weken te vroeg met de bevalling.....en ze had verder ook geen tekenen. ze had zelfs na de geboorte geen biest...dat hebben we kunstmatig op gang moeten helpen, dus dat was wel een surprise...met de bevalling is alles verder wel goed gegaan.