Bucephalus schreef:Rechter stond niet te boek als vaderdier in het lijstje van 1982. In dat jaar is cat. 436 aangewezen voor de derde bezichtiging. Dat was Unesco van Palatina. Ik denk dat er een foutje in het artikel staat. Waarschijnlijk klopt het jaartal niet.
In 1983 had Palatina ook een hengst aan de keuring: cat. nr 356. Deze was niet door naar de derde bezichtiging. Ik heb geen gegevens over de vader.
Dan zou dat hem moeten zijn! Gingen ze destijds een jaar later naar de 2e bezichtiging? Unesco is geboren in 1978. De "onbekende" zoon moet geboren zijn in 1979. In het artikel wordt gezegd dat Rechter de vader is van deze naamloze en blijkbaar ongeregistreerde hengst... Volgens het KWPN zou zijn naam met een V moeten beginnen.
In 1980 heeft ze een donkerbruine zoon W,-.... gekregen van Pericles. Die onder de naam Monsieur le Vainquer in de sport is uitgebracht. Ik weet niet of deze zoon ook naar de bezichtiging is geweest. Wellicht zou je in de jaren 1982/1983 en 1984 iets terug kunnen vinden.
Hopelijk kun je iets meer met deze informatie?