Tweelingdracht wat doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samm

Tweelingdracht wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 21:28

Na 3 keer is mijn merrie dan eindelijk drachtig, helaas zitten er nu dus 2 vruchtjes.
Het is zo dat ze dicht tegen mekaar aanliggen ze er geen weggespoten kan worden..(alleen in kliniek de lindhoeve)
misschien. Nu is het zo dat voor de 34 ste dag 1 vruchtje afgestorven moet zijn anders moet ze hengstig gespoten worden en gaan ze alle 2 weg Verdrietig Vaak sterft er wel een vruchtje af hoorde ik.

Iemand ervaring,tips?

Bedankt Knipoog

anjore

Re: Tweelingdracht wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:02

Lastige keuze is dat he?

Heb t ook een keer gehad, toen is er wel 1 vruchtje afgeknepen, met succes trouwens,jaar daarna een gezond veulen.

kennis van me had vorig jaar een merrie drachtig van een tweeling. Advies van haar dierenarts ( beetje typische man, maar alom gerespecteerd paardendierenarts, zeker op voortplantingsgebied) was: behoorlijk terugnemen in het voer (en niet in t werk), en over 2 weken weer laten scannen....
In eerste instantie hebben we er wat verbaasd om gegiecheld, maar kan niet veel kwaad, en op een tweeling zit je niet te wachten dus.
Ze heeft t geprobeerd en,
2 weken later zat er nog 1 gezonde vrucht