Royal Dance : wie heeft afstammeling?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nobelle

Royal Dance : wie heeft afstammeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 12:25

Ik wil graag mijn merrie laten dekken en Royal dance is één van de kandidaten.
Wie heeft er een afstammeling van deze?
Foto's zouden ook heel leuk zijn!
-xxx- tine

gomir

Re: Royal Dance : wie heeft afstammeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:54

->FB

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:21

Geen afstammelingen maar de echte is geweldig Knipoog ik zie hem iedere week, hijs verlieft op mijn merrie Haha!

Afbeelding

Afbeelding
Royal dance 2 x achter in de foto

nobelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 22:29

waaw:
romantisch !!!
heb je mss nog meer foto's? en nuttige informatie?
alvast bedankt!
-xxx- tine

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:08

Superpeerd! Royal Dance wil je wel bij je merrie gebruiken...
Heel goed kwa karakter, geeft mooie royale halslengte, met een beetje mazzel een mooi rode kleur, vaak lengte in het lijf en gelukkig ook vaak die fantastisch mooie koppies...

Let wel goed op: alleen te gebruiken bij merries die achter sterk zijn in beweging. Royal Dance zal niet gauw het achterbeengebruik verbeteren.

Mijn Royal Dance:
http://www.mijnalbum.nl/Album=86CT7UWT
en:
viewtopic.php?f=97&t=630516&hilit=

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:12

nobelle schreef:
waaw:
romantisch !!!
heb je mss nog meer foto's? en nuttige informatie?
alvast bedankt!
-xxx- tine

Ik heb dinsdag weer les van Niels (die rijd Royal Dance) zal eens vragen en of ik nog wat foto's kan maken.
Ik moet wel zeggen dat hij zo wel rustig op mijn merrie reageerd als we samen in de bak rijden

Doeeii groetjes Haha!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 02:11

Ik ken meerdere nakomelingen van hem en wat mij zeker opvalt is een zeer mooi voorkomen maar een zwaar aandachtspunt is zeker dat hij paarden geeft met een zeer lang middenstuk en daardoor ook een minder vermogen aan de achterkant en zie dat maar aan elkaar te krijgen.

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 07:41

ik heb royal dance gezien op de hengstenshow, die doet werkelijk niks van achteren.
Hij sleept zijn achterhand gewoon mee. Was niet om aan te zien.

Overigens heb ik een nakomeling van royal dance gereden, die was echt mooi om te zien, bloedmooi hoofd en echt fijn langgelijnd, lange hals, lange rug (niet te lang)
En super braaf met aanrijden enzo. Alleen die had ook geen sterke achterhand, en dat is bij de dressuur toch wel het belangrijkste, vind ik.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:51

Dat lange middenstuk en de matige beweging.. allemaal waar.
Maar fok je met een ouderwetse merrie met een korter middenstuk en een echt korte maar krachtige draf, dan krijg je een goéd paard hoor.

Zo is het bij elke fokkerij - merrie en hengst moeten elkaar aanvullen.
Je kan alleen naar de zwakke kanten van zo'n hengst kijken, maar kijk ook eens naar de positieve dingen die hij aan de Nederlandse fokkerij kan toevoegen. Zoals lengte; onze Nederlandse merriepopulatie komt nogal eens veel lengte te kort in de hals - kan RD toevoegen.
Zoals karakter: fijne meewerkende paarden wil je fokken - dat geeft RD.
Zoals model in de bovenlijn: hoe vaak is de bovenlijn, de hals, de schoft, de rug, de lendenen.. hoe vaak is dat niet een weinig vloeiend geheel: RD geeft mooie glooiende bovenlijnen.

Okee, hij zal geen extra draagkracht aan de achterhand toevoegen en af en toe een langer paard brengen, maar met een compacte ouderwetse kwpn-merrie.... Beste resultaten zijn overigens met een scheutje ouder volbloed.

Ik heb de mijne gekocht, en mijne was een toevalstreffer (fokker vond dekgeld allesbepalend en RD was een paar jaar geleden onder de 500 euro). Maar die RD van mij, dat is een goed paard. RD x Amethist x Amor x Marco Polo. Uit een merrie die zo sterk was achter, dat zij er niet meer normaal van kon draven, beest was B/L opgeleid en liep passage, dat was haar draf...merrie was eveneens ook nog bij kans staatsgevaarlijk, die heeft vaak een rake trap uitgedeeld, en je kon er zeker niet veilig mee rijden want veel te bang voor álles. [naam verwijderd] is haar 2de veulen, en mijn ruin is echt een fantastisch lekker bewegend paard (gevoel onder zadel) die graag meewerkt, veel van me accepteert en niet staakt als er iets beweegt op de achtergrond. In de omgang een wat dommer paard, maar dat maakt hem ook ongelooflijk leuk.
Kan rustig zeggen - dat paard is niet te koop.

Laat bovenstaande wat zeggen over de nafok van Royal Dance - want het allerbelangrijkste bij de dressuur, of beter, in de hele paardensport, is toch wel het plezier dat je aan je paard kunt beleven Pling

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:38

Wij hebben een jaarling hengst van hem lopen. Op dit moment een echte ''naarling'' maar inderdaad super van karakter en kan erg netjes bewegen. Hij komt uit een balzflug merrie die iets beknopt is dus de lengte van RD paste daar goed bij. Ik ben erg benieuwd hoe hij verder gaat uitgroeien, we houden hem in elk geval cvoorlopig aan! Foto's staan op onze site mansolein.com

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:13

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:11

Ik ben vandaag weer in weert geweest had les van Niels Bax, hij rijd Royal Dance, ik had hem gevraagd en ook na de achterhand.
Niels zegt dat Royal de achterhand niet doorgegeeft, zijn nakomelingen hebben juist wel een sterke achterhand, het mooie aan royal is dat hij zijn mooi hoofd en hals doorgeeft.
Fijne en mooie nakomelingen!

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:35

Wij hadden zelf gefokt: Turbulent Royal S en een half jaar geleden geruild tegen een Argus x Damiro merrie. Maar we hebben gelukkig de foto's nog! Haha!

Turbo is een Royal Dance x Ronaldo x Master

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nobelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 14:10

waaw zeg! wat een prachtig paardje!
proficiat!

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:48

Dank je, we hebben hem helaas niet meer. Maar binnen no time hadden we de punten voor het M1 bij elkaar.
Even correctie: afstamming klopt niet, moet zijn: Royal Dance x Master. (De Ronaldo x Master was een halszusje van hem, niet zijn moeder; sliep zeker nog toen ik het postte)

Way_of_Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 12:23

Mijn Royal Dance x Amor

Hij kan op zich er goed bewegen, maar hij moet wel goed gestimuleerd worden. Je moet inderdaad goed opletten met wat voor merrie je erbij doet

Afbeelding

Afbeelding