Hotline (hofrat x de niro)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joycejj

Hotline (hofrat x de niro)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 08:44

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar mensen die mij wat meer over deze hengst kunnen vertellen. Hij staat op dekstation de ijzeren man http://www.deijzerenman.com/hengsten.php?id=55.
Heeft iemand deze hengst al in het echt gezien, wat vonden jullie ervan. En is er iemand die hem heeft gebruikt om te dekken, zo ja op wat voor merrie.
Ik vind het een mooie hengst om te zien, zou graag wat meer over hem willen weten (ik weet alleen dat hij voor een onwijs hoog bedrag is aangekocht 800.000,- euro). Ben ook erg benieuwd naar zijn eerste nakomelingen, maar die komen pas volgend jaar.
Alvast bedankt.

weule

Re: Hotline (hofrat x de niro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:40

de hengst zelf staat bij Schokemuhle in Duitsland, heeft dit jaar al meer dan 1300 merries gedekt, dus echt exclusief zal hij niet meer zijn, een maand terug kon er alleen maar gedekt worden bij Schokemuhle op het station, er werd geen sperma verzonden.

eurodressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:35

Een hengst kan nooit meer dan ongeveer 500 merries dekken per jaar. Alle andere statistieken zijn onzin. Fysiek kan hij niet meer sperma produceren.. misschien nog een beetje extra ingevrozen, maar meer niet. Hij is inderdaad wel DE HIT van het jaar in Duitsland. Onwijs veel gedekt.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:33

de merries werden slechts en alleen op het station geinsimeerd op het moment van de eisprong, dan is er 'slechts' 100 TMB(dacht dat het zo heet), bij normale insiminatie is er 300 nodig op het station en bij verzenden 600. Een hengst met echt goed sperma heeft gemiddelde zo'n 4000? (in die buurt) TMB, dus theoretisch zou hij 40 merries per dag kunnen en op deze manier dus 3 tot 6 keer zoveel merries als normaal gesproken. Deze hengst is gigantisch populair en wordt dus mede daarom zoveel gevraagd (ik baseer dit op kennissen van ons die met hem gedekt hebben en daarbij hun merrie daar op het station hebben neergezet en dus weten hoe het daar gaat)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:10

eurodressage schreef:
Een hengst kan nooit meer dan ongeveer 500 merries dekken per jaar. Alle andere statistieken zijn onzin. Fysiek kan hij niet meer sperma produceren.. misschien nog een beetje extra ingevrozen, maar meer niet. Hij is inderdaad wel DE HIT van het jaar in Duitsland. Onwijs veel gedekt.

Toch heeft deze inderdaad veel meer gedekt.
Het aantal veulens zal het gaan uitwijzen........ Ja

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:35

weule schreef:
TMB(dacht dat het zo heet)

TNB (totaal normaal gebouwde goed bewegende zaadcellen)

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 15:45

Oke dat zijn een hoop merries die hij heeft gedekt.
Maar wat vinden jullie zelf van hem, wat zijn z'n sterke punten en wat zijn z'n zwakkere punten.
Hij is geloof ik nog niet echt lang onder het zadel, maar doet het tot nu toe uitstekend.
Heeft iemand hem al in het echie gezien??

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:17

Nee alleen vanaf DVD. Maar Hotline is hot Cool

Ben heel benieuwd naar zijn nafok.

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 08:29

Oke voor de mensen die hem hebben zien lopen, op dvd, of in het echt, wat vinden jullie ervan. Hoe is zijn achterbeen gebruik en hoe vinden jullie zijn voorbeen??
Heeft hij bijvoorbeeld een beetje bovenlijn??
Het lijkt wel of hij nog een beetje front mist, of komt dat gewoon doordat hij nog maar een aantal maanden onder het zadel is?
Ben gewoon benieuwd wat jullie er van vinden. Ik weet dat hij in Duistland helemaal hot is, maar vinden jullie het gegrond??

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:05

Ik vind hem vooral duur voor een jonge hengst waarvan de nafok nog niet bekend is.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:57

Duur? Dat valt toch best mee?
Het mag ook vooral niks kosten tegenwoordig.
Dit is nu ECHT marktwerking waar we in het westen zo content mee zijn....... Ja
Eigenlijk hadden ze de prijs nóg hoger moeten vaststellen, zodat het aantal dekkingen op 500 bleef staan...... Ze hebben eigenlijk alleen de VRAAG onderschat ...... Ja

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:33

Nou je zal de hengst dan denk ik in het echt moeten zien want zo van de foto af vind ik het niet echt iets bijzonders. Smaken verschillen natuurlijk.

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 14:10

Heeft er veder niemand echt een mening over hoe hij zijn benen gebruikt Huilen
Ik ben gewoon een leek en in mijn ogen ziet het er wel goed uit. Misschien zou hij van mij iets meer het voorbeen mogen uitslaan in de (uitgestrekte) draf (weet niet hoe je dat precies noemt, maar denk wel dat jullie me begrijpen zo), als ik dan bijvoorbeeeld Don Schufro en Hotline met elkaar vergelijk in (uitgestrekte) draf, dan heeft Don Schufro naar mijn mening een veel mooier voorbeen techniek.
Als ik af en toe sommige topics lees over hengsten, staat daar een heel verslag in over hoe mensen hem vinden bewegen en eigenlijk was ik dus ook wel nieuwschierig hoe de echte kenners onder ons Hotline dus vinden.
Of wacht iedereen gewoon eerst af hoe zijn eerste nakomelingen zijn en geven jullie dan pas een oordeel Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:23

Het verschil met Don Schufro en Hotline is dat de eerste op Grand Prix niveau loopt en de laatste als driejarige net onder het zadel getoond werd. Dus ik kan me wel zo indenken dat het voorbeen techniek iets anders is Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:57

VValar schreef:
Het verschil met Don Schufro en Hotline is dat de eerste op Grand Prix niveau loopt en de laatste als driejarige net onder het zadel getoond werd. Dus ik kan me wel zo indenken dat het voorbeen techniek iets anders is Knipoog

Dat heeft in dit geval met de opleiding 0,00 te maken volgens mij ....... .

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 16:41

Don schufro was maar even een voorbeeld (zomaar een uit de lucht gegrepen), maar er zijn natuurlijk zat andere paarden te noemen die ook zo'n voorbeen hebben, het was eigenlijk meer om duidelijk te maken wat ik ermee bedoelde (met dat uitslaan van het voorbeen), aangezien ik de deskundige term er niet van weet Knipoog
Maar jij (vvalar) zegt dus dat het met het niveau van africhting te maken heeft.
Ik weet het namelijk ook niet hoor, ik was gewoon benieuwd, want je hoort wel eens dat een paard zn schouder wat schuiner zou mogen lopen (ik weet dus niet of dat dan ook invloed heeft op zijn voorbeen techniek, ik kan me voorstellen van wel), of dat de afstand van het pijpbeen iets te kort is (zijn dat dan dingen die invloed hebben op het voorbeen techniek, de ruimte van de gang???)
Als ik dus kijk naar Hotline zie ik een paard waarvan zijn voorbeen zich wel zoveel mogelijk voor de loodlijn bevind,dus dat is goed, ik persoonlijk mis dan net nog een heel klein stukje meer, maargoed misschien komt dat dan nog wel als hij wat veder in de africhting is.
Ik vind wel dat hij een actief achterbeen heeft (of zie ik het verkeerd), hij treed mooi onder de massa en sloft daarbij niet.
Als je de dvd van Paul Schockemohle bekijkt, vind ik dat er maar weinig hengsten opstaan die echt een mooi achterbeen gebruik hebben, het sloft allemaal zo (oke misschien een beetje overdreven het woord "sloffen'' Tong uitsteken , maar Hotline vind ik dan wel een beter achterbeen hebben als de meeste van die dvd).