Nakomelingen James Bont

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninaka

Nakomelingen James Bont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 12:43

Kort geleden kwam ik de hengst James Bont van Stal de Ronde tegen op het internet. Wat een geweldige hengst, die ik zou overwegen voor mijn merrie.

Maar ik heb een beetje gezocht op het internet, maar helaas kan ik nog weinig vinden over zijn nakomelingen. Heeft iemand een veulen van James Bont of te verwachten?

Ik ben erg nieuwsgierig wat voor veulens hij geeft. Wie helpt mij?

Frankinero

Re: Nakomelingen James Bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:51

Ik sta op stal bij de Ronde en kan je vertellen dat wij zelf maar 1 veulen van hem hebben dit jaar. Maar er zijn 3 merries van onszelf gedekt door hem dus volgend jaar weten we meer.

Het veulen wat wij hebben is een donkerbruine merrie. Moeder is ook donkerbruin en kan net als paps geweldig lopen. Moeder is niet speciaal nl.
Karakter is ook leuk, gewoon lekker ondernemend.

Voor de rest was er iemand op stal om te dekken en die had een superknap veulen van hem. Hij kwam gelijk weer dekken zo mooi is het veulen. Ik heb er her en der een paar gezien en over t algemeen hebben ze de beweging van paps. Zelfs als mams een krabbelaar is.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:00

Nakomelingen van James doen het erg goed in het buitenland. Zo staat zijn zoon Jasper B ter dekking in Engeland en staat een andere zoon van hem op Cyprus. Ik ken James Bont al vele jaren en heb ook al vele nakomelingen gezien. Op grond van zijn nakomelingen heeft hij de definitieve A-status van het IHW gekregen. Hij kan dus nooit meer afgekeurd worden. Meer info op www.ihwstudbook.com

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 13:10

Ben heel benieuwd naar de veulens van volgend jaar. Worden die op de site van Stal de Ronde gezet dat je weet?

Bedoel je dat James een leuk, ondernemend karakter heeft of ging dat over de moeder?

Ik heb ook geen bijzondere merrie, heb zelfs geen papieren van haar, maar ben altijd al weg geweest van bonte paarden.
Ik wilde haar eerst laten dekken door een tinkerhengst, maar die combi met mijn merrie lijkt me niet zo, aangezien ik toch wel iets meer maat zou willen en toen werd ik op deze hengst gewezen....wow.....
Komt hij ook nog wel eens op de keuringen of niet meer door die A-status?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:28

Hier in de buurt staat een James bont uit een Cabochon merrie. En dat belooft een flinke jongen te worden. Hij heeft echt flinke benen, dus zal wel zwaarder uitgroeien dan z'n moeder. Het is een vosbonte (moeder is ook vos), met veel wit en hier en daar een vlekje. foto via pb mogelijk.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:51

Ik bedoelde het veulen.
Ik weet niet of de veulens op de site komen. wij hebben namelijk elk jaar een stuk of 10 veulens, van Kingston, en die staan ook niet op de site. Dan moet je maar een keertje komen kijken! Haha.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 16:44

Da's misschien ook wel een idee tegen die tijd. Kan ik hem gelijk ook in het echt bewonderen Haha!

Sammie, ik zou graag een foto via PB ontvangen, ben erg nieuwsgierig namelijk.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:55

Zo ver weg is het niet vanaf Leiden en dan kan je hem idd gelijk bewonderen