Zijn er al nakomelingen van VALDEZ

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zitah

Zijn er al nakomelingen van VALDEZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 13:47

Heeft Valdez al nakomelingen?
De hengst spreekt mij aan maar ik heb nog niks over nakomelingen gehoord.

Ben erg benieuwd!

Mr_PLHJarig

Re: Zijn er al nakomelingen van VALDEZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:49

Nee, worden pas volgend jaar geboren Knipoog

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:17

Ja en wij krijgen er als goed is eentje Haha!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:09

En wij! Haha!

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:14

en wij!

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 17:11

Waarom hebben jullie voor deze hengst gekozen? Beweging, karakter, lijnen????

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:12

even een abo, ook een hengst die ik even wil volgen Knipoog

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:22

Ik heb de hengst gekozen, vanwege karakter.
Want Houston x Jazz, dat is op papier best heffie gedrag, maar Valdez is een schat van een hengst, heb ik uit zeer betrouwbare bronnen.
Daarnaast vanwege zijn souplesse van bewegen die hij heeft, en de mooie hals opzet....
Toen ik hem 2 jaar geleden bij Lauw zag bij zijn "open dag" wilde ik eigenlijk al gelijk met hem denken, maar toen was hij nog niet goed gekeurd.
Ik zag die hengst en dacht die pas op mijn paard, en vult mijn paard aan op de mindere kanten die mijn paard heeft!!!
Dus ik denk dat het een goede combinatie is bij mijn paard...

Maar fokken is gokken....

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:22

idd Ja

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:40

Ik wilde ermee dekken maar heb er vanaf gezien toen ik de hengst een aantal maal in het echt onder het zadel had gezien. Bloedlijn was zeer interressant en vooral de maat, bot en kracht.
Maar ik vond de hengst echt te weinig uit de schouder bewegen, weinig schoudervrijheid en expressie. Op mijn merrie vond ik hem niet geschikt. Misschien op zo´n Krack merrie die heel expressief vanuit het voorbeen/schouder beweegt en achter meer mee mag komen en meer maat en bot mag hebben, daar past ie denk ik goed op.

Maar de nakomelingen zullen het uitwijzen. Ben benieuwd of je het daarbij terugziet.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:05

Suzanne F. schreef:
Ik wilde ermee dekken maar heb er vanaf gezien toen ik de hengst een aantal maal in het echt onder het zadel had gezien. Bloedlijn was zeer interressant en vooral de maat, bot en kracht.
Maar ik vond de hengst echt te weinig uit de schouder bewegen, weinig schoudervrijheid en expressie. Op mijn merrie vond ik hem niet geschikt. Misschien op zo´n Krack merrie die heel expressief vanuit het voorbeen/schouder beweegt en achter meer mee mag komen en meer maat en bot mag hebben, daar past ie denk ik goed op.

Maar de nakomelingen zullen het uitwijzen. Ben benieuwd of je het daarbij terugziet.

Helemaal mee eens!
Moet je goed over nadenken hoor Zitah!
Ik heb ook niet voor hm gekozen.
Bovendien heeft ie bagger sperma.

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:44

Zooist schreef:
Suzanne F. schreef:

Helemaal mee eens!
Moet je goed over nadenken hoor Zitah!
Ik heb ook niet voor hm gekozen.
Bovendien heeft ie bagger sperma.

dat is echt onzin, dat zijn sperma bagger is!!!
Ons paard is in 1x drachtig geworden, dus daar geloof ik gewoon niet in!!!
Daarnaast weet ik gewoon uit betrouwbare bron, dat hij heel goed sperma heeft, en dat bijna alle paarden zo drachtig van hem werden?!?!
Dus weet niet waarop jij het gebaseerd heb?!?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 21:38

Op 4 merries van kennissen die nu nog niet drachtig zijn.
Ze hebben bij Broere gestaan, toen bij Lauw.....
En maar tobben...en alle 4 die merries zijn al jaren super makkelijk drachtig...

Je reageert of je je persoonlijk aangevallen voelt?????

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 21:53

Nee voel me niet persoonlijk aangevallen, waarom zou ik....

Maar ben wel iemand die niet van zulke kreten houd, "van zijn sperma is bagger", dan moet zoiets wel op gegronde feiten gebaseerd zijn. (zoals hoeveel merries gedekt t.o.v hoeveel drachtig, tnb gehalte en etc...)

Dus daarom vroeg ik ook waarop jij deze conclusie van het sperma gebaseerd had???
Omdat ik dus iets heel anders heb vernomen, en dan vind ik het nog al wat om dit zo op het internet te zetten....

Het is vervelend voor je kennis, dat zijn paarden niet drachtig zijn en normaal wel makkelijk drachtig worden, maar dan mag je nog niet gelijk naar de hengst wijzen....want er zijn zoveel factoren waardoor dus een merrie niet drachtig raakt. (hengst, merrie, dierenarts, huisvestiging, voeding etc...)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:27

Door al die uitroeptekens komt dat wel zo over!!!!!!!

Maar goed, misschien had ik het moeten nuanceren en anders neer moeten zetten.

Verder wil ik toch nog kwijt dat ik er toch al meer berichten over gehoord heb, maar de statistieken zullen het tzt wel uitwijzen. Ik hoop dat jij gelijk hebt Knipoog

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:31

Zooist schreef:
Door al die uitroeptekens komt dat wel zo over!!!!!!!

Maar goed, misschien had ik het moeten nuanceren en anders neer moeten zetten.

Verder wil ik toch nog kwijt dat ik er toch al meer berichten over gehoord heb, maar de statistieken zullen het tzt wel uitwijzen. Ik hoop dat jij gelijk hebt Knipoog

Ja we zullen zien, ben wel benieuwd....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:37

Zo als Suzanne al zegt is z'n schouder z'n zwakste punt. Erg jammer. Ik vrees dat veel vermeerderaars daar geen rekening mee houden.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:46

de eigenaren van Valdez hebben net ons merrieveulen (Tuschinsky X Houston) gekocht Lachen Helaas kunnen wij niet met valdez vokken aangezien we dan te veel aan inteelt doen.. En op een springmerrie zetten we dan ook liever een spring hengst Knipoog zijn er ergens foto's van Valdez?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:50

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 01:19

Dat het sperma Bagger zou zijn mag ik zeker niet beamen.
Wij hebben 3 merries laten dekken door hem en alle drie in 1 keer drachtig dus dat is klinkklare onzin.

Wij hebben voor deze hengst gekozen vanwege de bloedopbouw en het feit dat hij bij de desbetreffende merries past en dan heb ik het over een goed tot zeer goed gebruik van het voorbeen en dus een beste schouderpartij in zo´n merrie.

Maar ja laten we eerlijk zijn geen enkele hengst past op iedere merrie en dus ook Valdez niet, het blijft een feit dat je naar je merrie moet kijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:32

Labine schreef:
Dat het sperma Bagger zou zijn mag ik zeker niet beamen.
Wij hebben 3 merries laten dekken door hem en alle drie in 1 keer drachtig dus dat is klinkklare onzin.

Wij hebben voor deze hengst gekozen vanwege de bloedopbouw en het feit dat hij bij de desbetreffende merries past en dan heb ik het over een goed tot zeer goed gebruik van het voorbeen en dus een beste schouderpartij in zo´n merrie.

Maar ja laten we eerlijk zijn geen enkele hengst past op iedere merrie en dus ook Valdez niet, het blijft een feit dat je naar je merrie moet kijken.

Mee eens!

Ik kijk eerst hoe hij doorfokt. Qua schoudervrijheid wil ik namelijk niet inleveren op mijn merries.
Ben benieuwd.

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 20:38

Ja volgens mij hebben jullie wel gelijk qua schoudervrijheid. Om te zien vind ik het een aansprekende hengst.

We zullen zien hoe de veulens zijn volgend jaar! Dan zien we graag foto's!

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:13

Zooist schreef:
En maar tobben...en alle 4 die merries zijn al jaren super makkelijk drachtig...

Zooist, je liegt. Die merries hebben nimmer of nooit bij Broere gestaan, als je daar tenminste Stoeterij Broere mee bedoelt.

Broere stalt geen paarden van andere eigenaren en biedt ook niet de mogelijkheid om merries daar te zetten voor begeleiding. Kortom: geen vreemde paarden op het erf.

Vraag me dan ook af of ze wel bij Lauw zijn geweest....

En of ze uberhaupt wel gedekt zijn...

Of zelfs bestaan...

Overigens heb ik zelf 0 ervaring met Valdez, heb 'm zelfs nooit in 't echt gezien, dus over hoe z'n kwakkie kwakt kan ik geen mening geven.

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 10:36

Maar of een merrie goed drachtig wordt heeft niet alleen met De hengst te maken maar ook met de combi en is heel afhankelijk van de factoren van buitenaf. Misschien is de merrie normaal makkelijk drachtig, maar zat ze nu niet goed in d'r vel ofzo.
Je hoort wel vaker zeggen: Die hengst heeft slechte sperma. Als het goed is gaat het KWPN dit bekend maken, toch. Dat is wel beter. Het KWPN moet veel transparanter worden ook betreft OC(D).

Maar in deze topic ging het over Valdez. We zullen gewoon dus een jaartje moeten wachten. En ik heb geen haast om te dekken, dus ik volg nu veel hengsten om dadelijk een goede keus te kunnen maken. Ze gaat volgend jaar eerst maar eens naar de keuring en dan kijken wat ze daar zeggen en dan kijken welke hengst daar bij past en misschien is dat Valdez en misschien niet. Misschien hebben de veulens dadelijk geen last van een stijle schouder.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:36

Knavia schreef:
Zooist schreef:

Zooist, je liegt. Die merries hebben nimmer of nooit bij Broere gestaan, als je daar tenminste Stoeterij Broere mee bedoelt.

Broere stalt geen paarden van andere eigenaren en biedt ook niet de mogelijkheid om merries daar te zetten voor begeleiding. Kortom: geen vreemde paarden op het erf.

Vraag me dan ook af of ze wel bij Lauw zijn geweest....

En of ze uberhaupt wel gedekt zijn...

Of zelfs bestaan...

Overigens heb ik zelf 0 ervaring met Valdez, heb 'm zelfs nooit in 't echt gezien, dus over hoe z'n kwakkie kwakt kan ik geen mening geven.

Wow..... wat een mening voor iemand die geen enkele ervaring heeft met de hengst zelf...
Ik heb alleen geschreven wat ze tegen mij verteld hebben....
Kom eens langs, kunnen we verder off-topic praten.... Clown

@Zitah, met je laatste bericht heb je helemaal gelijk! Heb je nog nieuwe foto's van Zitah?