Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cassidy schreef:Ik zou je willen afraden om voor een veulen te gaan, omdat er nog van alles in het leven van een dier mis kan gaan waardoor je nooit op het paard zult kunnen rijden. Zet maar uit je hoofd dat je een betere band krijgt met een paard als je hem vanaf veulen hebt gehad, dat is dus niet zo. Op een jong en net zadelmak paard kun je iig al zitten en voelen wat de bewegingen zijn. Ja, die zijn wat duurder, maar bij een veulen betaal je ook maar dan voor de belofte, en niet wat hij daardwerkelijk laat zien.

bergkraai schreef:Het is idd een risico dat je neemt... Maar je weet wel wat er met het paard is gebeurd de eerste jaren van zijn/haar leven...

.sarabande schreef:De meeste fokkers fokken niet voor het geld anders zouden ze gisteren ophouden. Maar ze willen er liever niet arm aan worden. Dus wanneer ze kwaliteit hebben moet daar ook voor betaald worden.
Het is een beetje een sprookje om te denken dat een fokker jou zo aardig vind dat hij wel een paar duizend euro verlies wil nemen omdat jij zo gelukkig met dat veulen bent.
Met een ouder paard kan ook wat gebeuren, maar dan heb je er niet 3 jaar verzorging en opfokgeld inzitten en daartegenover nog niets ermee kunnen doen.
yvettjee schreef:Ik weet niet waarom,,, maar de meeste mensen raaden mij aan om een veulen te kopen en niet een net zadelmak paard?

Liselot11 schreef:Als je geen risico wilt lopen dat er iets gebeurd moet je geen enkel paard kopen.
Liselot11 schreef:Wie heeft het hier over een paar duizend euro verlies?.
ceasario schreef:Heb je wel eens afgevraagd waarom de meeste mensen als ze voor een hond kiezen, een puppy willen hebben?![]()
Heb je wel eens afgevraagd waarom de meeste mensen die een kind adopteren kiezen voor een baby of peutertje i.p.v. een van 8 of ouder ?
sarabande schreef:[
De keuze om een veulen te kopen omdat dat goedkoper is is een verkeerd uitgangspunt
[/quote]

Cassidy schreef:
En idd, veulens zijn goedkoper. Maar reken je niet rijk, schrijf alle kosten eens op die de opfok van een veulen met zich meebrengen, en je zal er van staan te kijken wat je zoal heb neergeteld.
Cassidy schreef:Mijn mening: bij een veulen dat ver weg in de opfok staat ben je minder emotioneel betrokken dan bij een volwassen paard waar je dagelijks mee omgaat, die je zelf hebt uitgekozen omdat je de klik had. .