ik wil naar een keuring, maar heb wat vraagjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

ik wil naar een keuring, maar heb wat vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 18:32

hallo,

ik zou graag met mijn NRPS merrie naar een merrie keuring willen, niet dat we dan erg ver ozuden komen haha mar toch, wil we eens weten wat de echte kenner van d'r vindt....

nu heb ik op de nrps site een beetje rond zitten kijken en het zou zowiezo pas volgend jaar worden dat ik mee kan doen maar wilde me gewoon nu alvast goed gaan voorbereiden....

omdat ikzoiets nog nooit gedaan heb vraag ik me af of het verstandig is om haar zelf voor te gaan brengen.... maakr het uit dak geen ervarin gheb of kan ik beter iemand anders vragen?

en heb alvast het inschrijf formulier iztten bekijken maar wee tniet in welk klasse ik haar in moet schrijven!! volgend jaar is ze 12 jaartje en ze is precies 1,48 (staat in haar pasport, vorig jaar gemeten)

en dit zijn de klasse waarin ze worden ingedeelt:
2a. 3-jarige merries stamboekopname max. 1.48 m
b. 4-jarige e.o. merries stamboekopname max. 1.48 m
c. stamboekmerries
d. stermerries
e. keurmerries
3a. 3-jarige merries stamboekopname 1.48,1 tot 1.57 m
b. 4-jarige e.o. merries stamboekopname 1.48,1 tot 1.57 m
c. stamboekmerries
d. stermerries
e. keurmerries
ZADELRUBRIEK:

(deelname open voor stamboek-/hulpstamboek merries, ruinen, goedgekeurde/erkende hengsten en stamboekhengsten niet zijnde goedgekeurde of erkende NRPS-dekhengsten.)

27. D-pony's
28. E-pony's (bij deelname van minder dan 5 deelnemers zal deze rubriek samengevoegd worden met rubriek 27)
29. rijpaarden grote maat en Anglo-Arabische volbloeden

en wat is precies de bedoeling en het doel van die zadelrubriek? wat willen ze daar zien enzo?

En ze staat nog niet officieel op onze naam, is dat erg? ook weten we dat ze zeer waarschijnlijk (zeg maar eigenlijk helemaal zeker) OCD heeft, mag ze dan alsnog mee doen? Het is namelijk niet officieel bekend....(nee we willen geen veulen fokken, gewoon voor de fun me doen)

ook vroeg ik me af wat de kosten van zo'n keuring zijn....

sorry voor de vele vragen maar wilde het gewoon weten Lachen

Gr. Crista

het gaat trouwens om deze merrie:

Afbeelding
en andere kant
Afbeelding

mieky18

Re: ik wil naar een keuring, maar heb wat vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:35

ik zou zo ie zo iemand anders laten lopn die dat vaker heeft gedaan op een keuring...In welke klasse je pony ingedeeld moet worden zou ik je niet kunnen vertellen..mss iemand die er verstand van heeft en die vaker een keuring heb gedaan..hoop dat je hier iets aan heb..suc6 ermeej..groetjes

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 09:32

niemand die mij verder kan helpen?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:40

ik ga dit ook eens volgen mag ik er 1 vraag bij zetten ik heb een b pony merrie een welsh arabier dus niet echt een ras zijn daar ook keuringen voor.
En dan wil ik gewoon een keer voor de fun mee doen want ze presteert toch niks omdat haar benen achter in een x vorm staan het zijn geen x benen maar iets anders weet het niet meer precies maar het klijkt er wel op.
Maar ik wil eigenlijk gewoon kijken hoe zo'n keuring er aan toe gaat.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:45

Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik het zo lees is het vrij logisch. Ze is 1.48, dan valt ze toch onder categorie 2. En dan is de vraag of ze al eerder naar de keuring is geweest. Als ze dat niet is, dan lijkt me dat ze bij 2b moet zijn. Is ze wel geweest, dan is het toch 2c.

De andere dingen weet ik niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:33

Is het een stamboekmerrie? Of heeft ze enkel veulenboekpapier? Als het het laatste is zul je eerst aan 2b moeten deelnemen, als ze voldoet aan de stamboekeisen en opgenomen wordt kun je vervolgens aan de echte keuring deelnemen, dat is dan rubriek 2c. Verder moet het paard/pony op je naam staan, en moet je lid zijn van het stamboek om deel te kunnen nemen.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 10:01

hoe weet ik of ze veulen papier heeft of echt staat ingeschreven bij het stamboek?? sorry, misschien een hele domme vraag hoor.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:03

Dat zie je op de papieren van je pony. Staat er bij het nummer stb bij of vb.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 17:40

daar staat geloo fik stamboek, dus dan is ze ingeschreven.... ik ga vanavond wel ff kijken, heb het paspoort hie rniet bij de hand!

Mendy_Despri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:18

Mijn Shetlander Gizmo & Ik hebben een aantal keren mee gedaan aan een keuring (Met succes!! Clown ), het is inderdaad verstandig om een ervarener iemand met je paard aan de hand te laten lopen. Bloos
Heeft je paard alleen veulen papieren of is het een echte stamboek merrie? Koe