ik zou graag met mijn NRPS merrie naar een merrie keuring willen, niet dat we dan erg ver ozuden komen haha mar toch, wil we eens weten wat de echte kenner van d'r vindt....
nu heb ik op de nrps site een beetje rond zitten kijken en het zou zowiezo pas volgend jaar worden dat ik mee kan doen maar wilde me gewoon nu alvast goed gaan voorbereiden....
omdat ikzoiets nog nooit gedaan heb vraag ik me af of het verstandig is om haar zelf voor te gaan brengen.... maakr het uit dak geen ervarin gheb of kan ik beter iemand anders vragen?
en heb alvast het inschrijf formulier iztten bekijken maar wee tniet in welk klasse ik haar in moet schrijven!! volgend jaar is ze 12 jaartje en ze is precies 1,48 (staat in haar pasport, vorig jaar gemeten)
en dit zijn de klasse waarin ze worden ingedeelt:
2a. 3-jarige merries stamboekopname max. 1.48 m
b. 4-jarige e.o. merries stamboekopname max. 1.48 m
c. stamboekmerries
d. stermerries
e. keurmerries
3a. 3-jarige merries stamboekopname 1.48,1 tot 1.57 m
b. 4-jarige e.o. merries stamboekopname 1.48,1 tot 1.57 m
c. stamboekmerries
d. stermerries
e. keurmerries
ZADELRUBRIEK:
(deelname open voor stamboek-/hulpstamboek merries, ruinen, goedgekeurde/erkende hengsten en stamboekhengsten niet zijnde goedgekeurde of erkende NRPS-dekhengsten.)
27. D-pony's
28. E-pony's (bij deelname van minder dan 5 deelnemers zal deze rubriek samengevoegd worden met rubriek 27)
29. rijpaarden grote maat en Anglo-Arabische volbloeden
en wat is precies de bedoeling en het doel van die zadelrubriek? wat willen ze daar zien enzo?
En ze staat nog niet officieel op onze naam, is dat erg? ook weten we dat ze zeer waarschijnlijk (zeg maar eigenlijk helemaal zeker) OCD heeft, mag ze dan alsnog mee doen? Het is namelijk niet officieel bekend....(nee we willen geen veulen fokken, gewoon voor de fun me doen)
ook vroeg ik me af wat de kosten van zo'n keuring zijn....
sorry voor de vele vragen maar wilde het gewoon weten

Gr. Crista
het gaat trouwens om deze merrie:
en andere kant
), het is inderdaad verstandig om een ervarener iemand met je paard aan de hand te laten lopen.