info gezocht over anilin ox

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kady_

info gezocht over anilin ox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 17:53

een hele tijd terug heb ik hier al een topic over geplaatst ( jaar geleden ongeveer) maar toen heb ik weinig reacties gekregen!
nu er een speciaal sub forum is dacht ik; laat ik het opnieuw proberen. Lachen

ik ben dus opzoek naar foto's en informatie (nakomelingen en over anilin zelf) van anilin ox! (aswan ox X arax ox, volgens mij)

ik weet dat hij bij van de familie dibbits is geweest en die hebben mij verteld dat anilin een heel braaf en makkelijk paard was Lachen en dat hij op de renbaan heeft gelopen (resultaten hiervan zijn ook welkom!)

Ik hoop dat ik via dit topic wat meer over 'm te weten kom Lachen

Arabiansp

Re: info gezocht over anilin ox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:00

ANILIN (Aswan x Nemezida by Arax), chestnut, Champion Holland, Tilburg (exported to Italy)
Best son: KARACAL (Anilin x Khouri by Khouros), Multichampionstallion, Winner German Stallion Licensing, exported to Germany. MERLIN (Anilin x Mena by Menes), Austrian Res. Champion Stallion, Winner of many Western Riding awards.

Zoek maar eens op Google: Anilin Aswan en je krijgt veel informatie. Z'n zoon Karacal is een prachtige hengst.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 20:20

bedankt; Karacal is idd een mooie hengst zeg! Lachen

weet iemand toevallig wat de site is van het arabieren forum?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:22

Stuur eens een PB aan Mandymonica hier op Bokt, zij heeft een nakomeling van Anilin ox waar ze klasse 3 endurance mee rijdt.

Verder is er nog iemand hier op Bokt met een nakomeling van Anilin, maar ik weet even niet meer wie. Dat ga ik even opzoeken.

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:28

jep dat ben ik

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:42

ANILIN ox
De Arabische Volbloed hengst Anilin brengt rytypische nakomelingen met een sprekend hoofd dat soms iets lang is maar wel veel uitstra¬ling vertoont. De halzen zijn meestal goed van vorm en lengte maar soms nog wat arm bespierd in de bovenlijn. De schoft is meermalen wat kort en plat. De rug is sterk evenals de lendenpartij. De croupe zou in veel gevallen wat langer mogen zijn. Het voorbeen is goed gesteld maar doet nogal eens teer aan. Daarnaast is het voor¬been vaak wat ingesnoerd onder de voorknie. De stand van het achter¬been is goed. Het totale beenwerk doet hard en droog aan. In stap gaan de nakomelingen van deze hengst voldoende ruim maar zijn daarbij wel wat hakkig. De draf wordt met voldoende schoudervrijheid getoond waarbij het achterbeen goed gebruikt wordt. Ook nu zijn Anilin's kinderen wat hakkig.

dit staat er over anilin zijn afstammelingen
maar misschien wist je dat al

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:31

Mijn pony heeft ook als vader Anilin Ox. Zie voor foto's mijn profiel. Lachen