[TI] Endurance?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meissie17

Endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 17:37

Hee,
Ik en mijn vriend willen waarschijnlijk een tinker gaan kopen Haha!

Maar ik wil er veel bosritten mee gaan doen en lekker mee dressuren en wat springen dus een reacreatie pony het liefst wil ik er ook 1 a 2 keer in het jaar een endurance wedstrijd mee doen! maar zijn ze hier geschickt voor ook met een gewicht van 100 kg Bloos

Ik wil er 1 van de een leeftijd van 8 tot 14 hoeft verder geen goed stamboek of iets te hebben aan wat voor prijskaartje moet ik dan ongeveer denken?
Oja stokmaat vanaf 1,55

liefs,

Berdien

Re: Endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:50

Ik geloof dat er in het endurance subforum wel een topic staat over endurance en gewicht.. Maar dat durf ik niet met complete zekerheid te zeggen.

Ik vind persoonlijk dat je je paard niet in de weg mag zitten, zeker niet als het om lange afstanden gaat. Je moet zelf net zo goed een goede conditie hebben als dat je paard dat moet, anders ga je hem tegenwerken, en wordt het nog zwaarder om de rit uit te rijden.

Prijzen lopen nog wel uit een, ligt aan uiterlijk, geslacht etc etc. Ik denk dat je moet denken aan de 2500 tot 3500 euro, natuurlijk met uitschieters naar boven en beneden.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 18:13

Ja daar heb ik al iets geplaatsts .. maar ik was benieuwd wat jullie dachten Bloos maar 25 km tot 35 km is nog niet zo heel er lang want het gaat maat om klasse 1 en 2 Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:15

Poeh, maar dat kan nog flink lang zijn! Als de omstandigheden zwaar zijn, het warm is, noem maar op, dan kan 25 km nog verdraaid lang duren Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:27

ik zie er persoonlijk geen probleem in, kies echter wel voor een iets zwaardere tinker die dus meer kan tillen Knipoog met dat risico natuurlijk dat je dan ook een paardje hebt met net dat tikkie minder aanleg voor dressuur, etc (uitzonderingen daargelaten!)
Verder is gewoon basisprincipe voor het rijden van eender welke endurance, dat je paard moet getraind staan.

prijsklasse is al gezegd Lachen