Met rijde ging het ook goed, ondanks dat ik 2 weken niet had gereden. Ze liep lekker ontspannen aan de teugel . We hadden een half uurtje gereden, en we hadden zin om te springen, dus zetten we de pony's even vast, en ginge we een parcourtje neerzetten, met maar 3 hindernissen, een kruisje,, dan gewoon een stilsprong, en dan een dubbel, en aan een kant was het hek van de bak de hindernis'paal'. De hoogste hindernis was denk ik maar 30 cm.
Eerst een paar keer geoefend, en toen allebei gereden. Het was hartstikke leuk, en het ging goed, dus besloten we de 2e hindernis van de dubbel iets hoger te zetten,, ik denk dat hij toen op 40 cm stond, en de voorste op 30 ofzo.
Vales kan best wel moeilijk doen als een hindernis hoger is gezet, dus ik wou eerst de dubbel alleen oefenen. IK reed erop af, nam de eerste hindernis, en ze moest gelijk omhoog voor de volgende,, maar ze zag pas heel laat dat hij hoger stond (denk ik) en ze wou weigeren. Maar ze had al best wel een vaart, dus ze kon niet somaar halthouden. Toen wilde ze erlangs gaan, en ze vloog naar links, maar daar was het hek van de bak. Ze knalde met haar achterbeen door het bakhek, en haalde heel haar bovenbeen open.
IK hield halt want ik was al bang dat er iets was, en ik zag alleen maar bloed ,,ik schrok echt heel erg, maar ik dacht, als ik rustig blijf, dan blijft vales ook wel rustig. Dus steeg ik snel af en ging eerst de bak uit, want anders kwam er zand in. Ik heb gauw haar zadel afgedaan en haar neusriem los, ze was al zo zielig !! Me vriendin ging gauw een handdoek halen, en ik water.
Toen het schoon was zagen wat er echt aan de hand was, 2 sneden van ong 2 cm diep, en 5 cm diep, en een gat van iets van 3 cm diep, waar je heel het vlees zag. We hebben de dierenarts gebeld, en die heeft het gehecht. Het viel opzich wel mee, maar omdat vales verdoofd is, mag ze niet eten, want dan kan ze koliek krijgen . Dus nu staat ze in haar eentje op stal. Ik mag waarschijnlijk ook voorlopig niet rijden, maar dat is niet zo erg .
Zo dit was mijn dagverslag, het was niet echt leuk, maar het is gelukkig goed gekomen.
Groetjes Jolieke
P.S. IK ben vanavond weer bij haar geweest, ze loopt echt flink kreupel, en staat in haar eentje op stal, zonder eten omdat haar darmen nog een beetje van slag zijn van de verdoving