lauries crusador xx wie weet meer??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rodalover

lauries crusador xx wie weet meer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 23:51

topic naam zegt het al!!

zou graag info willen hebben over de nakomelingen van hem, dekhengsten en bekende nakomelingen uit de sport

alvast bedankt Knipoog

hananya

Re: lauries crusador xx wie weet meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:08

Dan zou ik maar eens gaan beginnen te kijken op www.paardenfokken.nl

Daarnaast is er ook op Google een hoop te vinden. Knipoog

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:19

laurus is een enorm populaire hengst in hannover, zelf loop ik er niet wild van mede omdat ik wat schrik van z'n lendenen en z'n iets wat zwakker middenstuk, let wel hij heeft een mooie nafok lopen in hannover, maar als je eventueel zou gaan dekken met laurus of laurus bloed zou ik gaan voor londonderry is een mooie correcte zoon van hem, leverd echt mooie paarden en die nog eens heel goed kunnen bewegen. laurus en londonderry fokken voornamelijk vos.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:07

Laudabillis is ook een hele mooie hengst

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 15:32

londonderry vind ik zelf ook een mooie hengst. ik wist dat er goede nakomelingen lopen in hannover.

ik hoop dat medebokkers me meer kunnen vertellen daarover!!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 09:30

Lauries Crusador is bruin en fokt echt niet voornamelijk vos.....ik weet niet wat je beweegt om dat te zeggen. De meeste Lauries zijn donkerbruin. Lauries Crusador is de populairste volbloedhengst die in Duitsland in de dressuursportfokkerij werd/wordt gebruikt.

Denk aan Laudabilies, Laurentianer van Marlies van Balen, Londenderry en nog talloze anderen.

Londonderry is wel vos en fokt natuurlijk ook veel vossen. Londonderry is misschien wel zijn meest succesvolle zoon gelet op de fokkerij.

LDRD heeft nu een London Swing veulen, dat is een Londonderry zoon, vraag haar eens!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:47

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:08

Rhea schreef:
LDRD heeft nu een London Swing veulen, dat is een Londonderry zoon, vraag haar eens!

LDRD was even een poosje aan de cote d'azur Clown .

Maar inderdaad ik het een London Swing (Londonderry x Rubinstein) merrieveulen. Het is echt een plaatje om te zien, wel compact maar dat is maar net waar je van houdt. Bijzonder mooi koppie erop, lijkt in tegenstelling tot de moeder wel formaat te krijgen. De draf is niet te beoordelen nog, want ik zie alleen maar galopjes, die er overigens mooi omhoog gesprongen uit zien.
Wat erg opvalt is haar supervriendelijke en nuchtere karakter.

Maar ja, het is wel een kleindochter van LC dus in hoeverre hij zijn eigenschappen aan haar heeft doorgegeven?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:12

Leonardo da vinci stamt ook direct van hem af. Hij staat ter dekking bij de ijzerenman. We hebben twee merries drachtig van hem ( zie ook onze site mansolein.com )

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:36

In de top 5 in verden liepen zondag bij de 3 jarige, 2 Londonderry's. Toch wel mooi vertegenwoordigd.....