Zadels.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hrappur

Zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 21:22

hey,

Welk merk zadel heb jij voor jou gangen paard ? Waarom ? en waar heb je hem gekocht...

Ik ben heel nieuwschierig.
Mijn ijslander van 5 is nodig toe aan een nieuw zadel...
ik wil veel zadels proberen aan gezien ik wel goed contact wil hebben, Met de wintec heb ik dit totaal niet. ( ik wil geen boomloos zadel.)

groetjes eva ...

* foto is wel handig *

Saar_

Re: Zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:45

Ik heb voor mijn IJslander een Stübben Benni's Harmony.
Afbeelding Erg fijne zadels, gaan lang mee.
Wij hebben onze 2 zadels geloof ik bestelt bij Mark en Marjan Timmerman.
De prijs is zo ongeveer €1500.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:57

Ik heb een Master. Ik vind het een heerlijk zadel, zonder ribzit en de boom is bij mij verstelbaar. Zeker handig als ze nog wat groeien. De zit is ook lekker zacht, dus ik heb nooit zadelpijn zelfs niet na een lange rit. Hij was rond de 1500 euro.

(de meest duidelijke foto staat in IJslands vuur topic Knipoog)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:05

Ik heb juist wel voor een Wintec gekozen, maar ook omdat dit binnen mijn budget paste. Op den duur zal ik ook vast overstappen op een 'echt' zadel, tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar een Skagfjord met gladde zit.

Afbeelding

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:32

Voor mijn VZ IJsco's hebben ze Goertz Champion. Op het ene paard past dit heel goed, is een natuurtölter, maar op het andere paard rij ik altijd zonder zadel, omdat ik het idee heb dat het zadel niet goed past en hij er last van heeft. Zonder zadel rijdt hij in ieder geval een stuk fijner en heeft hij er meer zin in.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:26

ik heb een skagfjord gull met glade zit. in de gull zit gel op je kont en in de kussens van de rug van je paard. ben er erg blij mee.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:52

Ik rijdt Leira nu met een Goertz champion (met ribzit). Ontzetend fijn zadel, ligt heerlijk en ze loopt er goed onder.
Is alleen een leenzadel aangezien haar eigen zadel nog steeds bij de zadelmaker ligt. Die zijn aan het uitzoeken of het gemaakt kan worden, maar zelf heb ik weinig hoop nog. Is oud merkloos zadel wat al eerder flink gerepareerd moest worden. Waarschijnlijk zijn kosten om te maken nu hoger dan de waarde, dus dan moet er een nieuw zadel komen.

De eigenaar van Leira zit eraan te denken om een wintec / thorowgood of een boomloos zadel te nemen. Maar goed is hij dus nog niet over uit.

Waarom wil je zelf trouwens geen boomloos?

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:55

Op Karma had ik een oud model topreiter, deze had ik ook voor Sikiley. Ik vond dit altijd een zeer fijn zadel. Nu de eigenaresse van Sikiley een nieuw paard heeft gekocht ben ik helaas mijn zadel kwijt (was van haar). De laatste weken voor de bevalling heb ik Karma met mijn boomloze barefoot gereden. Dit vind ik een prettig zadel, maar meer voor naar buiten, dan om goed mee te trainen.
Voor Amber heb ik momenteel een Wintec. Ideaal hieraan vind ik de wisselbare boom, ze is nog volop in (breedte)groei. En je maakt het zadel zo even schoon, het is behoorlijk onderhoudsvrij wat voor sommige mensen ook een voordeel kan zijn.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:59

Ik heb nu een goertz liberte. Heerlijk zadel alleen wil ik hem verkopen omdat ie niet goed (meer) past op mijn paard. Dus mocht iemand interesse hebben?? Iemand ervaring met de startrekk?

Groeten, Annemiek

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:36

Ik rijd met verschillende zadels, oa de HGG Turnier Appaloosa: echt een geweldig zadel (lange zweedbladen, platte gel zit en zonder stegen) HGG Turnier Prestige: wat hardere zit, nog iets langere zweetbladen: echt een "Duits" zadel: je zit vanzelf in een goede houding, hihi.
Walterfeldmann Wintec: ook fijn, maar de pony die ik ermee rijd is een beetje dik, dus het schuift nog een beetje.
Verder rijd ik wel eens met de Tolt Liberte, (die met die harde grote kniewrong) zowel met de ribzit versie als de platte zit. Dit vind ik echt geweldige zadels, zit ik goed op en kan m'n paard er goed mee aanvoelen.
Zijn trouwens allemaal ijslander zadels

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 12:20

wat leuk al die verschillen !!

ik heb een skagfjord gezien die ik erg mooi vind.

ik rij nu op de wintec van een vriendin, aan gezien mijn zadel wel te plat lijkt te worden... en ik zit er niet stil op ( heb weinig steun ... minder als dat ik eerst had .. )

ivankatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 21:52

hey hebben jullie een zwart zadel ?? een 17eens wel voor een pony met een lagen schoft

Kaeti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:36

hrappur schreef:
hey,

Welk merk zadel heb jij voor jou gangen paard ? Waarom ? en waar heb je hem gekocht...

Ik ben heel nieuwschierig.
Mijn ijslander van 5 is nodig toe aan een nieuw zadel...
ik wil veel zadels proberen aan gezien ik wel goed contact wil hebben, Met de wintec heb ik dit totaal niet. ( ik wil geen boomloos zadel.)

groetjes eva ...

* foto is wel handig *

Ik snap dat je een Wintec niet handig vind, (kheb er zelf een. ) Als ik af en toe is een wedstrijdje rij, neem ik het zadel van mijn zusje, dat is een skagfjord vlakke zit. Ikzelf vind dat je dan veel meer contact hebt. srry, kheb er geen foto van..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:52

Dit is een relatief oud topic. Ondertussen is er een ander topic geopend over hetzelfde. Ik stel voor de discussie in dat topic voort te zetten. viewtopic.php?f=161&t=636941