endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meissie17

endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 19:41

Hallo,
Zij fjorden geschikt voor endurance rijden dan heb ik het over klasse 1 en 2. Maar ook voor een cross of een stevige buitenrit??

A0000

Re: endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:43

Nederland kent zelfs een klasse 4 fjord Haha! (Ilonka, van Ghanna hier op bokt). Ik kom vaak fjorden tegen op endurancefoto's maar ik zou zeggen, kijk wat je paard kan hebben.. Ik ken weinig paarden die met training geen klasse 1 zouden kunnen lopen.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 19:54

Ja ik wil over een 1 a 2 jaar een fjord kopen maar ik wou alvast wat info hebben Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 06:14

Er zijn 3 fjorden in NL klasse 4 sartgerechtigd: Ilonka, Plinka en Ucky (maar die is met pensioen).
Tjo huppelt al 3 seizoenen in de klasse 1, heeft dit jar een rustjaar en volgend jaar gaan we klasse 2 en mendurance starten.
Er zijn iig genoeg fjorden in de endurance, komt omdat ze zo lekker doordieselen Haha!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:18

ik hoop volgend jaar die van mij ook Knipoog nee ik ga het gewoon proberen,.... het paard meot het natuurlijk wel leuk vinden Lachen

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:54

Met Kim kon ik dat helaas niet doen,omdat ze aan de hand niet helemaal rad was.Maar ik ben zeker van plan om met Aran te gaan starten Ja

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:08

endurance weet ik niet (geen verstand van)
maar stevige buitenritten gaat makkelijk! moet je pony wel
conditie hebben natuurlijk, ik ga regelmatig een dagtocht van
de veluwetrail rijde (5 a 6 uur) ook SGW oefencrossen doe ik
met mijn knolletje, maar dat moet je helemaal zelf bepalen voor
je eigen pony, de een kan beter springen dan de ander

het gevaar met fjorden in de SGW is wel dat fjorden zo braaf zijn
dat ze altijd willen springen voor je, maar als ze het dan niet halen
is het gevaarlijk! dus je moet je pony goed kennen voordat je daaraan
begint!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:02

In de endurance sport kom je redelijk veel fjorden tegen hoor Ja
Ik was laatst op een wedstrijd en daar waren ook al 3 fjorden, dus ja je kan met ze endurance starten. Alleen moet je een fjord er wel meer voor trainen en komt ook moeilijker op adem.
Ik wil volgend jaar ook met m'n Fjord starten.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:42

Ik rij op de fjordenmerrie Plinka endurance klasse III (80 tot 119 km) en mag klasse IV straten (toto 160 km). Wij zijn nu twee keer internationaal gestarte en zijn daar tussen de paarden als 7e en 10e geeindigd.
Wij rijden nu 7 jaar endurance en waren we in het begin vaak de enigste fjord op de gehele wedstrijd, nu zie je steeds meer fjorden meedoen. Leuk toch?
Plinka's moeder Irene is klasse II startgerechtd.
Irene heeft nog een dochter Olette die on klasse I rondrijdt en een zoon Morris die volgens mij nu ook klasse II startgerechtigd is.
Kortom een hele sportieve familie dus

Als je wat weten wilt over endurancerijden op een fjord kom maar op hoor. Ik beantwoord ze graag.

Brigitte en Plinka

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:44

Over Fjorden in de endurance is al een en ander gezegd. Loulou hier op Bokt heeft een Fjord gehad waar ze SGW mee reed, haar Fjord deed dat super, kijk maar eens in haar profiel.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 15:25

kmvreter schreef:
Ik rij op de fjordenmerrie Plinka endurance klasse III (80 tot 119 km) en mag klasse IV straten (toto 160 km). Wij zijn nu twee keer internationaal gestarte en zijn daar tussen de paarden als 7e en 10e geeindigd.
Wij rijden nu 7 jaar endurance en waren we in het begin vaak de enigste fjord op de gehele wedstrijd, nu zie je steeds meer fjorden meedoen. Leuk toch?
Plinka's moeder Irene is klasse II startgerechtd.
Irene heeft nog een dochter Olette die on klasse I rondrijdt en een zoon Morris die volgens mij nu ook klasse II startgerechtigd is.
Kortom een hele sportieve familie dus

Als je wat weten wilt over endurancerijden op een fjord kom maar op hoor. Ik beantwoord ze graag.

Brigitte en Plinka

heb je er lang over gedaan dan met het trainen van je fjord?

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:20

Sorry voor de late reactie.
Of ik lang gedaan heb over het trainen. Dit wordt ons 8e enduranceseizoen. Ik heb het erg rustigaan gedaan omdat ik eigenlijk helemaal niet het idee had om hogerop te komen. Toen waren we op de meeste wedstrijden ook vaak de enigste pony. Dus ruim 2 seizoenen in klasse I rondgedwaald en toen voorzichtig toch meet een klasse II geprobeerd. Enzo elke keer onze grenzen wat verlegd.
Endurancetraining is zo-wie-zo een kwestie van jaren en geen maanden. Maar een klasse I uitrijden in een rustig tempo dat moet met wat training al snel kunnen. Stukjes draf en stap uitbouwen tot je 20 tot 30 minuten achter elkaar kan draven met 5 minuten stap ertussen.