hoe is het mogelijk deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

newt

hoe is het mogelijk deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 14:42

Naar aanleiding van een eerder topic,over het feit dat wij een bont veulen hebben wat uit een zwarte moeder komt(fries) en een zwart bonte vader.
maar toen het veulen net geboren was dachten wij dat het niet alleen zwart en wit was, maar ook bruin... de meeste mensen die verstand haden van kleuren zeiden dat dit niet mogelijk was, en dat het z'n veulen vacht zou zijn, en dat dit zou vervagen

nu is het een paar maand later en z'n veulen vacht is al bijna helemaal weg alleen nog een klein deel op z'n rug... en rara wat komt er ondervandaan.. Tong uitsteken dit

hij heeft wel degelijk een donkerbruin hoofd.. voor de rest is hij zo goed als zwart, in z'n flanken is hij ook donker bruin
hier een paar foto's van JJW

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kiara

Re: hoe is het mogelijk deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:37

Dit is heel goed mogelijk hor!
Echt zwarte paarden zijn zeldzaam, zo krijgen ook veel friezen in de zomer een bruine gloed.
Mijn zwarte paard heeft nu ook een bruin hoofd door de zon.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:08

Dat is zonnebrandbruin.
Je veulen is gewoon 2-kleurig.
Zwart verkleurt vaak naar bruin onder invloed van de zon - 's zomers heb je idd veel effen bruine Friezen Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:46

Hij is hoe dan ook prachtig getekend!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:00

KLopt op de route die ik naar stal rijd, staat een fries veulen de moeder is redelijk zwart, maar het veulen is echt bruin. Ik bedoel nog bruiner als jou veulen.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:13

Dit veulen is zwartbruin-bont. Mijn veulen is namelijk ook zo zwart, maar heeft wel een bruin randje om de ogen en mond en in de liezen net als die van jou en die is door de schetser zwartbruin bevonden.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:47

Uiteindelijk hebben die mensen uit het andere topic dus wederom gelijk gekregen Knipoog
Hij blijft wel heel leuk!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 04:49

nou ik zou zo zeggen kom maar eens langs.. dan zie je het voor je zelf.. en we merken het wel, wat er op zijn paspoort komt te staan... dan hebben we het er dan nog wel een keer over Haha!

ik heb ook nog een Turbo x Kennedy.. als je em van gewoone afstand ziet, zou je zeggen nah die is zwart.. maar als je beter kijkt zie je dat hij donker bruin is.. door bruine vlekken om zijn ogen en neus.. in z'n flanken zie je het bijna niet eens..
net als JJW, alleen zie je het bij hem in zijn flanken wel... maar goed. we merken het vanzelf... er komt vanzelf een deel 3 Haha!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:39

Ik zie idd 2 kleuren... Bloos

Maar het is wel een mooi veulen, geniet ervan.. ondanks de kleuren Knipoog Haha!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:12

newt schreef:
we merken het vanzelf... er komt vanzelf een deel 3 Haha!

Dat lijkt me onnodig, in beide topics is ieder (muv jijzelf misschien) het er over eens wat de kleur is Knipoog
Hoewel foto's van de kleine altijd leuk zijn natuurlijk.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 09:39

heel mooi zwart bont veulen hoor!!

zwart wordt vaak bruiner, zelfs onze zwarte shetlandveulens, die meestal vaak zwarter zijn dan paarden, hebben momenteel bruin om de ogen en op meerdere plekken, maar dat wordt straks allemaal zwart

schattemaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:59

Ik heb zelf ook een bont veulen en ik heb het idee dat ze ook zwart aan het worden is. Haar neus is wel bruin en tussen haar flanken ook, maar in haar nek is ze nu goed verhaard en daa is het toch echt zwart..
viewtopic.php?f=59&t=629005
Hier kan je het zien!