Is ze nou wél of níet drachtig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannee1992x

Is ze nou wél of níet drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 10:43

Mijn shetlander, Gucci, is in Mei bij de hengst geweest. Tot vorige week is ze nog niet weer
hengstig geworden, Maar vorige week hadden we haar los in de stal lopen en ging
bij Casper (die in de stal stond) kijken. Toen begon ze een héél klein beetje te plassen.
Mijn vader heeft toen de stal van Casper opengezet en Gucci ging er toen bij in. Toen ze
er bij in zat ging ze juist heel gemeen tegen Casper doen. (tegen hem trappen enzo)
Ann de ene kant denk ik dat ze dan niet drachtig is, dat ze weer hengstig is maar aan de
andere kant kan dat trappen ook een soort 'afweer' zijn.
Wat denken jullie??

(Casper is geen shetlander, maar een pony van 1.52 Knipoog )

mariska12

Re: Is ze nou wél of níet drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:58

als ze drachtig zijn ... kunnen ze niet hengstig worden .. (dat weer ik ..)
maar bij sommige merrie's als ze hengstig zijn .. dan gaan ze juist.. trappen.. (een kort lontje zeg maar..., net als bij mensen ,, Tong uitsteken)

toch ??

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 11:01

Ja, dat klopt idd dad ze niet hengstig kunnen worden Knipoog
Maar verder heeft ze deze week geen kenmerken gehad van
hengstig zijn..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:47

Ze kunnen hengstig worden. Maar veel merries pissen ook uit nijd als ze dus niet hengstig zijn, maar dan slaan ze ook af.

L0vee_J0ran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:59

Ik heb ook ooit gedacht dat mijn shetlander drachtig was.. Clown Ze werd steeds dikker en dikker (wat uiteindelijk door de pavo1 brok kwam Koe Vork ) We hadden toch maar een camera in de stal gehangen zodat we op tijd waren als ze moest bevallen. Die zelfde avond gingen mijn vader en moeder uiteten, ik was dus alleen thuis. En ja hoor mevrouw ging liggen (net alsof ze moes bavallen.. Tong uitsteken ) Ik naar haar toe om ff te checke, nou ik dacht dus echt dat er een veulentje zou komen, dus ik mijn moeder opgebeld dat ze vlug naar huis moesten komen want Shadowly moes gaan bevallen. Hun zo snel als ze konden naar huis toe, bleek het vals alarm te zijn.. Clown haha.. En bleek ze nog niet een drachtig te zijn ook..!! Ik ben nou nog op een veulentje aan het wachten.. Vork

Mischien moet je nog een keer met haar naar de hengst toe, en dan zie snel genoeg of ze hengstig is ofniet! Succes ermee!!

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 16:12

Dennis schreef:
Ze kunnen hengstig worden. Maar veel merries pissen ook uit nijd als ze dus niet hengstig zijn, maar dan slaan ze ook af.

Ze kan toch niet hengstig worden als ze drachtig zou zijn?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:37

sommige merriies worden gewoon hengstig, net zoals sommige vrouwen toch ook ongesteld en zwanger tegelijk kunnen zijn. er zijn zelfs genoeg merries die zich dan nog laten dekken, maar er zijn ook genoeg die dat niet doen, vaak wordt dat kwade ook idd nog wel eens met hengstigheid verwart.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:45

Ik heb ook gedacht afgelopen jaar dat mijn shet drachtig was... bleek achteraf allemaal hooi in te zitten Afbeelding Ik heb haar laten opvoelen door een darts en er bleek dus niks in te zitten.
Denk dat dat het beste is om te doen, want dan weet je het zeker en kun je er qua voeding en beweging rekening mee houden Knipoog