[H][WB]Welke hengst..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gracy

[H][WB]Welke hengst..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 17:27

Hai mede bokkers,

Gracy is een merrie van 9 jaar en heeft nog geen veulen gehad.
Ze is een 100% engelsvolbloed, met een eerlijk karacter en temperament. Haar stokmaat is 1.60m en haar lichaamsbouw is petite. (ze is gefokt voor de snelheid Haha! Bloos )

Ze heeft nu een super conditie, maar in het verleden hebben we wat meegemaakt mbt een zware blessure.. Nu is ze weer 100% Haha!

Voorkeur is een veelzijdig veulen met een stokmaat rond de 1.65m, want met Gracy wordt ook vanalles gedaan (dresseur en springen). Dus het hoeft niet persé een specifiek dresseur of spring hengst te zijn.

Welke hengst zou het beste kunnen passen bij Gracy? Ik hoor graag jullie mening. Onderstaande is een foto van haar.
Ik zou haar graag in het voorjaar 2007 willen laten insemineren. Knipoog

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 24-07-06 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

fjordnina

Re: Welke hengst..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:34

Wat voor bloed zit er achter?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:35

Dat hoort hier niet Knipoog
en fjordnina in het topic staat dat ze 100% ev is.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:37

klopt, maar ik bedoelde meer de afstamming Knipoog

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 17:56

fjordnina schreef:
klopt, maar ik bedoelde meer de afstamming Knipoog

Onderstaande info is intressant voor de engelsvolbloed kenners Knipoog

Green Forest bloedline.
Gracy is een Goodbye x Indian Forest. Indian Forest stamt af van Chic Nell x Green Forest.

Een half broer van Gracy is Classic Forest. geboren 1997. (die heeft success op de baan).

Gracy heeft zelf nooit op de renbaan gelopen. Is vanaf veulen in prive bezit en niet bij de renstal.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 17:58

Sammie schreef:
Dat hoort hier niet Knipoog
en fjordnina in het topic staat dat ze 100% ev is.

Hoort deze vraag hier niet?

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 18:38

Graag hoor ik jullie mening over de hengst Equador.

Hij spreek mij wel aan, alleen weet iemand wat de dekgeld van hem bedraagt?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:19

-> FA exterieur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:22

Misschien een omgekeerde F1 kruising(=engels volbloed op gelderse merrie)met een gelderse hengst? Zijn over het algemeen veelzijdige paarden voor zowel mennen, springen als dressuur.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 22:57

Alvast bedankt voor jullie feedback tot dus zover. Bloos

[***] schreef:
Misschien een omgekeerde F1 kruising(=engels volbloed op gelderse merrie)met een gelderse hengst? Zijn over het algemeen veelzijdige paarden voor zowel mennen, springen als dressuur.

Eigenlijk hebben we meer interesse in een veulen dat later geschikt zou worden voor de dresseur, springen en sgw.

Gracy heeft als een engelsvolbloed wel voldoende uithoudingsvermogen en kan ook goed springen. Er zijn wel punten in haar exterior wat betreft dresseur dat verbeterpunten kan in het gefokte veulen.

Vandaar mijn interesse in het hengst Equador. Knipoog

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 00:14

Gracy kan qua maat alle kanten op want mams was 1.70 en paps 1.50 en zij zelf is 1.60...

Ze moet oa meer front, goede sterkte bovenlijn, bespiering krijgen voor verbetering.

Ik wil graag dressuurgefokt veulen. Maar beetje springbasis ook belangrijk! Ze moet gewoon wat groter, grover worden. Bloed heeft ze, en ze moet niet te worden, dus liever een wat rustigere hengst.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 00:17

Megantjuh schreef:
Gracy kan qua maat alle kanten op want mams was 1.70 en paps 1.50 en zij zelf is 1.60...

Ze moet oa meer front, goede sterkte bovenlijn, bespiering krijgen voor verbetering.

Paps was 1.55 Knipoog en een vos kleur
Mams was inderdaad 1.70 en een donker bruin kleur

Dus Gracy is een goed mix qua kleur en maat Haha!

Op zich voor maakt het niet zoveel uit wat voor kleur de veulen wordt

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 07:34

Voor wie is het veulen bestemd? Want dat is wel belangrijk qua temperament.
Persoonlijk zou ik voor een oude klassieke hengst gaan.
Ga niet puur af op je eigen smaak of je een hengst er mooi uit vind zien. Ik vind genoeg hengsten mooi maar daardoor passen ze nog niet bij Treas.

Maar met een klassieke hengst kan ze een wat zwaarder veulen krijgen, cool in het hoofd en zoek goed haar verbeterpunten op.

Het moet een hengst zijn met een goede stap en galop. Haar galop is wel ruim maar er zit geen opwaartse sprong in van haarzelf.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:41

Hmmm haar stap vind ik goed. Maar galop mag zeker beter.

Welke hengst raadde jij mij nou aan toen op de keuring?

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:42

Heb je voorkeur v. KWPN, OLD ofzo? Lachen

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:51

Neem in ieder geval geen trakehner op haar.

Weet echt even niet welke hengst ik toen zei.

Durf je te gokken?
Kies dan een jonge hengst. Dan weet je nog niet veel over de afstammingeninfo, maar als je geluk hebt dan heb je een mooi veulen uit de eerste jaargang van die hengst. Dat is altijd interessant...

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 13:07

Koekiesgek schreef:
Voor wie is het veulen bestemd? Want dat is wel belangrijk qua temperament.
Persoonlijk zou ik voor een oude klassieke hengst gaan.
Ga niet puur af op je eigen smaak of je een hengst er mooi uit vind zien. Ik vind genoeg hengsten mooi maar daardoor passen ze nog niet bij Treas.

Maar met een klassieke hengst kan ze een wat zwaarder veulen krijgen, cool in het hoofd en zoek goed haar verbeterpunten op.

Het moet een hengst zijn met een goede stap en galop. Haar galop is wel ruim maar er zit geen opwaartse sprong in van haarzelf.

Ik heb net gesproken met de eigenaar van de hengst Equador. Hij zei dat Equador wel een oudewets klassieke hengst is en koel in zijn hoofd. Om deze redenen dekt hij veel volbloeds omdat de veulens meer "paards" wordt met meer front en een flinke hals.
Hij zei de benen en hoeven zijn ook vrij sterk.

Op de rij foto van zijn site ziet het hengst wel intressant uit : http://home.zonnet.nl/equador/

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:08

MyFee schreef:
Heb je voorkeur v. KWPN, OLD ofzo? Lachen

Ik herhaal het nog even Lachen

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:28

Vainqueur. Duits gefokt, goed karakter, springgefokt, maar geeft mooie goedlopende veulens. Info op tewis.nl. De man waar ik voor rij heeft hem ook gekozen voor zijn bloederige kleine merrie.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 13:29

Ik heb tot nu toe gekeken naar de KWPN.
De OLD, wat zijn die voor paarden?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:44

Equador: niet alle jongen van hem zijn even koel, maar het is wel een hengst die wat kan beteken voor een volbloed.

Denk dat de KWPN richting op wilt ??

Maar misschien is Landlord ook wel wat, oud duits bloed dat nu goed gekeurt is bij het KWPN

Cardento: ook een oudere klassieke hengst, goedgekeurt bij KWPN. Geeft echt super mooie nakomelingen, met mooi front en goede beweging en ik neem aan dat je merrie en snel achterbeen heeft.

Indorado: Kan een zeer leuke combie zijn bij een bloed paard, mooi front geeft hij Zeer goede nakomelingen en ook populair voor latere verkoop net zoals Landlord en Cardento dat zijn ook populaire hengsten.
Wij hebben Indorado gebruikt op een goodtimes merrie, kon wel wat nuchterheid gebruiken, voor foto's zie in mijn profiel, de schimmel

Denk dat ze OLDenburgers bedoelt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:06

Brennie schreef:
Vainqueur. Duits gefokt, goed karakter, springgefokt, maar geeft mooie goedlopende veulens. Info op tewis.nl. De man waar ik voor rij heeft hem ook gekozen voor zijn bloederige kleine merrie.

De nafok van Vainquer viel mij juist enorm tegen Bloos (terwijl ik de hengst zelf wel een heel mooi compleet paard vind!)
Dan zou ik eerder voor Vittorio gaan. (maar die heeft voor deze merrie misschien wel erg veel bloed)

Equador is zeker een optie, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je veulen misschien wat klassiek wordt.

Unaniem zou ook nog wel wat zijn. Is zelf iets klassiek van type, maar lijkt wel fijn te vererven en is heel interessant gefokt. Verwacht dat de nakomelingen ook nog wel aardig kunnen bewegen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:20

Gracy schreef:
Alvast bedankt voor jullie feedback tot dus zover. Bloos

[***] schreef:

Eigenlijk hebben we meer interesse in een veulen dat later geschikt zou worden voor de dresseur, springen en sgw.

Gracy heeft als een engelsvolbloed wel voldoende uithoudingsvermogen en kan ook goed springen. Er zijn wel punten in haar exterior wat betreft dresseur dat verbeterpunten kan in het gefokte veulen.

Vandaar mijn interesse in het hengst Equador. Knipoog

Dan zou een gelder geen slechte keuze zijn. Parcival loopt momenteel in de hogere dressuursport. Tepic la Silla is een gelder die hoog in de springsport loopt. De kruising volbloed-gelders is succesvol omdat ze elkaar goed compenseren eigenlijk op dezelfde punten als de eigenaar van Equador aangeeft, maar dat vind ik niet echt een fokhengst.
Je kan ook een KWPN hengst kiezen met nog een flinke scheut klassiek bloed zoals Farrington, Ginus of Negro.

Gracy

Re: [H][WB]Welke hengst..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 14:24

Bedankt voor de tips! Haha! OK dan!

Gracy willen we in het voorjaar laten insemineren, dus nu hebben we ruim voldoende tijd om een hengst uit te zoeken.

Door haar bouw en bloed kregen we de advies om te kijken naar een klassiek hengst. Gracy heeft van zichzelf een petite lichaamsbouw, dus zoeken we een hengst dat kan ervoor zorgen dat de veulen wat meer zwaarder wordt met een sterke bovenlijn. De veulen moet ook aanleg hebben voor springen en sgw.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:04

Gracy schreef:
Ik heb tot nu toe gekeken naar de KWPN.
De OLD, wat zijn die voor paarden?

Oldenburgers.. Lachen Sterk en fijn gebouwde paarden!
Zal is ff wat tophengsten zoeken voor je..